Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaduttaa etten tehnyt lapsia

Vierailija
09.07.2018 |

Että ihmisiä voi alkaa kaduttaa mitkä elämänvalinnat tahansa. Minulle suurin virhe oli jättää lapset tekemättä! Olin pitkälle yli kolmekymppiseksi asti vakaumuksellinen vela, kunnes rakastuin uuteen mieheen, joka tykkäsi lapsista. Aloin itsekin ajatella pikku hiljaa toisin. Alettiin yrittää omaa, kun olin 38-vuotias. Ei onnistunut luomusti, eikä hoidoilla. Kun olin 41-vuotias, meille tuli ero, mies otti nuoremman, jonka kanssa hänellä nyt on kaksi lasta. Mitä minulla on nyt, 45-vuotiaana... Tyhjä koti, liikaa aikaa ja tilaa ihmetellä, tätäkö mun elämäni on hautaan asti. Juu, saan matkustella ja juhlia ja ostaa mitä haluan, mutta kun sitä on tehny koko aikuisikänsä sekin tylsistyttää.

Ei kaikille veloilla tietystikään näin käy. Mutta osalle käy. Tunnen samoin ajattelevia kypsällä iällä mieltään muuttaneita kaksi muutakin. Tämä lohdutuksena niille äideille, joita harmittaa oman ajan puute ja jatkuva lapsiperhearki: voisi hyvin olla, että jos teillä ei niitä lapsia olisi, saattaisitte katua sitten puolestaan sitä!

Kaikkea hyvää äideille ja lapsettomille, koetetaan muistaa se, että oma elämä ei ole sama asia kuin kaikkien muiden elämä ja jokaisella on oikeus omiin ratkaisuihinsa ja tunteisiinsa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tää kuulostaa ihan jonkun perheellisen aloitukselta 😂😂 veloille suunnattu

Mulle tuli sama mieleen. On vähän liian täydellinen tarina siitä, että olisi sittenkin halunnut niitä lapsia, ja ettei niitä sitten tullutkaan, kun muka odotti liian pitkään.

Antaa lapselliselle tyydytystä siitä, että on tehnyt edes jotain ”oikein”. Vaikkei se perhe-elämä sitten tuonutkaan sitä kaiken kattavaa onnea.

Vierailija
22/27 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tää kuulostaa ihan jonkun perheellisen aloitukselta 😂😂 veloille suunnattu

Mulle tuli sama mieleen. On vähän liian täydellinen tarina siitä, että olisi sittenkin halunnut niitä lapsia, ja ettei niitä sitten tullutkaan, kun muka odotti liian pitkään.

Antaa lapselliselle tyydytystä siitä, että on tehnyt edes jotain ”oikein”. Vaikkei se perhe-elämä sitten tuonutkaan sitä kaiken kattavaa onnea.

Niin. - no. Miten hänen (Ap:n) sitten olisi pitänyt "tarinansa" päättää? Ripotella tuhkaa päänsä päälle ja piestä itseään, että kun ei onnistunutkaan saamaan jälkikasvua? Kertoa, kuinka huonoihminen oli, kun meni ja erehtyi muuttamaan aiemman päätöksensä ja yrittämään saada jälkikasvua, eikä siinä onnistunut. - Toisin kuin hänen ex-kumppaninsa, jonka kanssa oli ja eli ilm. useamman vuoden, vielä myöhemmin onnistui toteuttamaan haaveensa lapsista. Onko jollekulle yllätys, että kaikki me emme onnistu saamaan lapsia? Yksinkertainen selitys on toki, että "odotti liian pitkään", kun tarjolla selitykseksi -miksi tällaista asiaa täytyy selitellä- saattaisi olla useampi muu paljon jännempi ja ennen kuulumattomampi selitys, joita tosin ainakin osaa rasitttaa niiden henkilökohtaisuus ja intiimiys, ettei niitä halua edes nimettömänä täällä(kään) jakaa ja kertoa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee

Vierailija
24/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset poikivat lisää ja lisää vaikka valmiiksi ylikansoitetulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja miehet tekevät tarpeensa emättimeen ilman kortsua vaikkeivat lapsia halua.

Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.

Vierailija
25/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sietäisikin kaduttaa. Työttömiä on Suomessa vasta miljoona. VAUVATALKOOOOOOT!!!!!

Vierailija
26/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös, tosin ei ollut ketään kenen kanssa tehdä, ja olen mt sairas joten ei olisi kannattanutkaan. Mutta oma lapsuudenkotini oli niin hullu että vihasin ylipäätään sanaa perhe noin nelikymppiseksi, sittemmin olen tajunnut että ilman omaa perhettä ei ole mitään. 

Vierailija
27/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itae olisin katunut jos olisin tehnyt lapsia.