Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkäri pakottaa hakemaan työpaikkaa eri kaupungista??

Vierailija
08.07.2018 |

Ihan älyttömältä tuntuu. Asutaan miehen kanssa Jyväskylässä ja sain työkkäriltä jonkun sellasen "työtarjouksen" eli pakko ilmeisesti hakea tuota paikkaa. Työ sijaitsee Tampereella eli sellanen 150km työmatka. Mitäköhän vittua ne siellä ajattelee? Onko toi edes sallittua laitella tollasia tarjouksia?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mahdollisimman savuttava auto ja pilaa ilmaa koko rahalla kun suhaat ees-taas 4 tuntia pitkin motareita. Kyllä ne Vihreät sitten hoitavat ongelmasi pois päiväjärjestyksestä.

Vierailija
62/71 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on yrityksiä, joissa on työsuhdeasunto tarjolla, mutta suurin osa työnantajista ei tarjoa yhtään mitään. Se on valitettava totuus. Jossain yksityisyrityksessä voi olla jotain etuja, mutta esim. julkisella sektorilla ei ole yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahantulo loppuu, jos et hae tuota paikkaa ja hyvä, että loppuukin, niin jää nämä yhteiskunnan loiset nuolemaan näppejänsä. Työpaikkaa voit toki hakea ja loruilla sinne mitä sattuu, mutta kannattaa kuitenkin muistaa, että millaisen kuvan tahtoo itsestänsä jättää työnantajille.

Vierailija
64/71 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskyläläinen voi asua vaikka Palokassa, jolloin matkaan julkisilla tulee puoli tuntia lisää. Kaikilla ei myöskään ole korttia, jotta omalla autolla kulkeminen olisi edes mahdollista.

Vierailija
65/71 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahantulo loppuu, jos et hae tuota paikkaa ja hyvä, että loppuukin, niin jää nämä yhteiskunnan loiset nuolemaan näppejänsä. Työpaikkaa voit toki hakea ja loruilla sinne mitä sattuu, mutta kannattaa kuitenkin muistaa, että millaisen kuvan tahtoo itsestänsä jättää työnantajille.

Eihän sillä ole mitään merkitystä millaisen kuvan itsestään jättää. Todeellisuudessa kaikkia potkitaan pihalle jos sille tuntuu, teit sitten miten hyvää työtä tahansa. Viisas pääsee vähemmällä. Onnellisin on yhteiskunnan loinen, joka nauttii siitä kun toiset menee töihin ja itse voi juoda rauhassa aamukahvia ja lukea paskoja keskustelupalstoja.

Vierailija
66/71 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kirjoitetaan siitä että pieneltä paikkakunnalta pitäisi muuttaa isompaa töihin.

Mutta mielestäni kauheampaa on vaatimus että Helsingistä pakkomuutetaan esim Uuteenkaupunkiin. Selvähän se on että pienellä paikkakunnalla nähdään pääkaupungissa töissä ollut "kovana tekijänä" monella asiantuntija-alalla ja töitä olisi tarjolla.

Vierailija
67/71 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sillä ole mitään merkitystä millaisen kuvan itsestään jättää. Todeellisuudessa kaikkia potkitaan pihalle jos sille tuntuu, teit sitten miten hyvää työtä tahansa. Viisas pääsee vähemmällä. Onnellisin on yhteiskunnan loinen, joka nauttii siitä kun toiset menee töihin ja itse voi juoda rauhassa aamukahvia ja lukea paskoja keskustelupalstoja.

Fiksu ihminen ei tahallaan jätä itsensä tyhmää kuvaa. Sana kulkee kyllä eteenpäin, varsinkin pienelle paikkakunnalla eikä varmasti jatkossa saa töitä, kun on tahallaan jättänyt itsestänsä tyhmän kuvan.

Viisas ihminen ei jää tahallaan loiseksi, mutta mikäli muutaman satasen tilikertymä riittää elämiseen, niin mikäs siinä. Harvoin niillä rahoilla kuitenkaan pitkälle pötkitään, hyvä kun ruuat, vaatteet ja vuokran kykenee maksamaan.

Vierailija
68/71 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerran menin ei niin kiehtovaan paikkaan työhaastatteluun. Olin ns. muutan päivän ollut jo niissä vermeissä. Villapuserossa oli muutama reikä. Hajuvetenä käytin hyttysmyrkkyä. päässäni oli tuubihuivi (maastokuvioinen) ja jalassa kulahtaneet kumisaappaat. Arvaatte varmaankin etten saanut paikkaa.

Nykyään olen työllistynyt mielenkiintoiseen paikkaan ja arvatenkin, kun kävin haastattelussa, niin pukeuduin asiallisesti. Mun työmatkani on ovelta ovelle 1,5h suuntaansa.

Vierailija
69/71 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskyläläinen voi asua vaikka Palokassa, jolloin matkaan julkisilla tulee puoli tuntia lisää. Kaikilla ei myöskään ole korttia, jotta omalla autolla kulkeminen olisi edes mahdollista.

Ajokortin saa viikossa tai kahdessa eikä maksa enää hirvittävästi.

Vierailija
70/71 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylästä Tampereelle on junalla 1,5 h suuntaansa ja kausilippu näyttää maksavan sen noin 300 euroa kuussa (verovähennysten jälkeen jäänee itse maksettavaksi noin 150€). Mikä ongelma tässä oikein on? Ja ainakin itse on hakenut ja saanut työn, jossa vaatimuksena oli auto. Ilmoitin, että vielä ei ole, mutta kaupastahan niitä saa, eikä asia ollut mikään ongelma.

Hölmöä olettaa, että ap:n koti ja työpaikka ovat molemmat ihan juna-aseman vieressä ja näin ollen menisi tasan se 1,5 h. Muutenkaan kolmen tunnin haaskaaminen työmatkoihin päivässä ei ole kohtuullista. Itselläni kuluu tunti kahdella bussilla, paitsi nyt kesäaikataulujen takia menee juurikin se 1,5 h päästä kotiin. Kyllä ärsyttää.

Vierailija
71/71 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP..minkä takia ei ole töitä? Et viitsi tehdä niitä? Jos omaa alaa vastaavaa työtä ei löydy paikkakunnaltasi, niin pakkohan sun on jotain tehdä. Joko mennä kauemmas töihin omalle alallesi tai sitten tyydy hanttihommiin. Ei sinulla ole varaa valita, jos et halua, että rahantulo loppuu. Koita päättää.