Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vessasta pissan haju pois?

Vierailija
08.07.2018 |

Ja mistä se ylipäätään tulee?

Pesen pöntön aina huolellisesti, myls sieltä reunan alta mistä vesi tulee, käsisuihkulla suihkuttelen. Myös lattian pesen hyvin. Olen puunannut pönttöä ihan joka kohdasta höyrypesurilla, hammasharjalla ja vailla millä. Mutta vessassa haisee aina pissa. Se ei häviä kunnolla edes pesun jälkeen ja voimistuu päivä päivältä. Remppasin joskus vessan ja silloin pesin niin hyvin kuin olla ja voi eikä sekään auttanut hajuun.

Käytän hajunsyöjää, raikastamiseen, kloriittia, wc-pönttöön tarkoitettuja aineita, universal stonea... kaikkea olen kokeillut.

En ymmärrä. Ketuttaa vaikka olen kuinka tarkka ja pesen WC-n usein, se vain haisee. Pesen joka kerta myös pöntön viereltä seinät. Ei se haju sieltäkään tule.

Apua!

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemäri.

Vierailija
2/51 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kyllä koskaan haise pissa. Perheen miehet pissaa istualteen. Pissaako teillä miehet ohi pytyn?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti pöntön ja lattian saumassa oleva silikoni haisee.Voi auttaa jos ottaa vanhan silikonin veks ja laittaa uuden eristeen. Kaipa sä muistat pyyhkiä pöntön ulkopinnatkin?

Vaikuttais siltä että  haju  on imeytynyt johonkin huokoiseen materiaaliin.

Vierailija
4/51 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesehän lavuaarikin...

Vierailija
5/51 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkiviinaetikalla ja soodalla lähtee haju pois

Vierailija
6/51 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä reunan alle suihkuttelu ei riitä. Laita sinne wc-ankkaa reilusti, anna vaikuttaa 10 min ja sitten suihkutat kuumalla vedellä JA harjaat vessaharjalla joka on riittävän ohut mahtuakseen reunan alle. Ja pytyn kannen voi myös vaihtaa uuteen.

Vierailija
7/51 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemäri on pesty ja puhdas, haju ei tule sieltä.

Miehet osaa kyllä pissata roiskimatta.

Lavuaarinkin pesen joka päivä, sieltä haju ei tule.

Silikonisaumaa en ole vaihtanut, seillaista ei ole pöntön ympärillä, jotain muuta siinä kyllä on.

Etikkaa ja soodaa olen käyttänyt, vessassa on myös etikkapurkki hajua syömässä.

Voiko haju tulla jos seinään on osunut pissaa (lapset pienenä) ja se on imeytynyt lasikuitutapettiin? Siitä kun ei lähde mitään irti. Pesty aina hyvin ja kärsii vuosien saatossa, olen maalannut jo pari kertaa.

Vierailija
8/51 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä vinkkejä jo annettu. Joskus myös vessapaperi voi haista pistävälle/tunkkaiselle - kannattaa tarkistaa. Ettet tee turhaa työtä.

Vierailija
9/51 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi vessaa. Jo ensimmäisellä käynnillä asunnolla huomasin, että toisessa on outo haju. Vessa on puunattu lattiasta kattoon monta kertaa, eikä sitä nykyään edes käytetä. Nyt säilytän siellä ratsastuskamppeita, koska hevosenkakka peittoaa pissanhajun eikä niitä kamppeita voi muualla säilyttää :D 

Ei siis olla saatu hajua pois. Mietin että pitäis varmaan laatoittaa koko vessa uudestaan.

Vierailija
10/51 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkikonekin voi joskus haista pahalle. Etikalla esimerkiksi saa sen raikastettua.

Vierailija
11/51 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda wc-pesuainetta välillä.  Lattia kannattaa harjata pesuaineen kanssa.  Varsinkin helteillä voi tuntua haju, siivouksesta huolimatta.

Vierailija
12/51 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä reunan alle suihkuttelu ei riitä. Laita sinne wc-ankkaa reilusti, anna vaikuttaa 10 min ja sitten suihkutat kuumalla vedellä JA harjaat vessaharjalla joka on riittävän ohut mahtuakseen reunan alle. Ja pytyn kannen voi myös vaihtaa uuteen.

Joo, noin teenkin, en jaksanut selittää jokaista työvaihetta, joku kuitenkin olisi hetki sanonut tuosta reunan alustasta heti niin kerroin että se on tiedossa ja hyvin pesenkin.

Kannen olen vaihtanut jo useamman kerran.

Maton pesen viikottain joka on suht lähellä pönttöä.

Vierailija
13/51 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä vesi ei todellakaan riitä. Vessanpöntönpesuainetta pitää laittaa ja pesu säännöllisesti. Itse pesen domestoksella viikoittain ja välilläkin jos on roiskeita. Koskaan ei haise..paitsi jos en ole ollut kotona ja miehet eivät ole pesseet

Vierailija
14/51 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykkikonekin voi joskus haista pahalle. Etikalla esimerkiksi saa sen raikastettua.

Tiedän, huolehdin kyllä senkin. Etikkaa käytän huuhteluaineena, kuivaan tiivisteet joka pesun jälkeen ja kerran kuussa pesen koneen sitruunahappolla tmvs.

Vierailija
15/51 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä vesi ei todellakaan riitä. Vessanpöntönpesuainetta pitää laittaa ja pesu säännöllisesti. Itse pesen domestoksella viikoittain ja välilläkin jos on roiskeita. Koskaan ei haise..paitsi jos en ole ollut kotona ja miehet eivät ole pesseet

Tottakai pesuainetta, huuhtelen runsaalla vedellä. Joskus menee aikaa että sieltä valuu likaa jos on valuakseen. Pesen vessan pari kertaa viikossa hyvin, joka päivä pyyhin istuinosat ja laitan yöksi jotain pöntön veteen hajua syömään.

Vierailija
16/51 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkämerkkisillä pesuaineilla peset? Universal Stonen ohella siis? Minusta esim. WC-tolu ja jotkut muutkin nimenomaan kylppärin pesuun tarkoitetut pesuaineet jättää "ureamaisen" hajun vessaan eli voisiko olla, että haju ei tule pissasta vaan pesuaineesta? Tavallinen punainen Tolu ei tätä tee.

Vierailija
17/51 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei seinät ole lastulevyä joka saattaa haista.

Vierailija
18/51 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkämerkkisillä pesuaineilla peset? Universal Stonen ohella siis? Minusta esim. WC-tolu ja jotkut muutkin nimenomaan kylppärin pesuun tarkoitetut pesuaineet jättää "ureamaisen" hajun vessaan eli voisiko olla, että haju ei tule pissasta vaan pesuaineesta? Tavallinen punainen Tolu ei tätä tee.

En ole ap ja olen huomannut saman.

Myös joku biohajoava punainen neste mikä pitäisi olla greipin tuoksuinen haisee ihan uralle pesun jälkeen.

Vierailija
19/51 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He ilmeisesti pitävät pissan hajusta, jos tarvitaan äiti tai vaimo kuuraamaan.

Vierailija
20/51 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko haju olla lattiassa eli kuten joku jo mainitsi, rakenteissa.

Remppauttaisin wc:n.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi