Eksä antaa 3-vuotiaan lapsemme tehdä päätöksiä itse, lapsi lulee sen pätevän sitten minunkin luonani
On viikko-viikko-systeemillä isänsä ja minun luona. Antaa tytön valita "Laitetaanko tänään punainen vai sininen paita" tai "Haluatko puuron päälle mansikkahilloa vai voisilmän" yms.
Meillä syödään ja puetaan sitä mitä minä käsken. Miten saan lapsen ymmärtämään että meillä on eri säännöt kun isällään? Eksä ei aio kuulemma muuttaa tapojaan, kun hänen tavallaan elämä on kuulemma niin paljon helpompaa.
Kommentit (9)
Eikö tuo ole ihan suositeltavaa, että lapsen annetaan tehdä yksinkertaisia päätöksiä, jotka lapsi ikänsä puolesta osaa tehdä? Ei kai se eksälläkään saa kaikkea päättää.
Aivan liian selvää millaisia vastauksia odotat.
Voit toki ne itse kirjoittaa
Miksi lapsi ei saisi tuon kokoisia valintoja tehdä?
Onpa huono provo. varmaan kirjoitat vastauksetkin itse.
Meillä taas exä pistää loma-ajan nukkumaanmenoajatkin ja kuvittelee että noudatan edelleen orjallisesti hänen käskyjään. Noh, sille on hauska veetuilla takaisin.
Olisit edes yrittänyt luettuasi kasvatusoppaan. Mutta kun mielikuvitus ei riittänyt punaista paitaa kauemmas.
Saa päättää, pukeeko punaisen vai sinisen paidan? Mitä ihmeen muunsukupuolista te siellä oikein kasvatatte? Eikö se ole jämäkälle vanhemmalle selvä, että lapsella on vain yhden värisiä paitoja: tytöllä punaisia ja pojalla sinisiä.
Saat kyllä itse syyttää itseäsi, ap. Murrosiässä tulee varmasti ongelmia tuolla sinun lepsuilullasi. Toisaalta mitäpä voi muuta eronneelta odottaa.
Ps. Kyllä, olen ihan tosissani. Tai sitten en.
Heikko provo