Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lemmikkien takia "överihössöttäminen" nykyään...

Vierailija
08.07.2018 |

En ymmärrä. Koiria trimmataan, puunataan, sliipataan, hierotaan ja töpsytellään. Pitää olla jokaiselle rodulle sopivat erikoisruuat hienoine lisäravinteineen. Kissoille syötetään hienoimpia ja kalleimpia ruokia, hankitaan kalliita leluja ja höslätään turhaa.

Meillä on ollut aikoinaan niin kissoja ja koiria. Ihan tavallista ruokaa söivät. Kissat leikkivät milloin milläkin ponnarilla ja pinnillä, laatulelut eivät ikinä kiinnostaneet. Nukkuivat jonkun vakkariksi valikoitinuneen rievun päällä. Koirat piereskelivät nurmikolla ja saivat tavallista koiranruokaa tai sitten ihmisten ylijäämämättöä. Tyytyväisiä kun saivat noutaa palloa ja tuoda sen kuola roiskuen takaisin. Kissat tönöttivät tyytyväisenä pahvilaatikossa ja kuseskelivat tavalliseen kissanhiekkaan. Kaikki nuo elivät elämänsä onnellisena loppuun asti 14-19 vuotiaiksi.

En vaan ymmärrä miksi pitää höslätä niin paljon kun ovat oikeasti tyytyväisempiä kun saavat nuolla takapuoltaan ja jahdata lattialle pudonnutta pingispalloa. Miksi menisi koirahoitolaan hieromaan ja föönaamaan koiraa kun voi viedä sen lenkille ja heittää keppiä.

Olenko ainoa joka on edes vähän tätä mieltä? Asia tulikin mieleen siksi kun ystäväni juuri kertoi että aikoo mennä koirahoitolaan (?) puunaamaan koiransa. Kesäturkin yms HOIDON ymmärrän tietysti mutta fiiniksi tupsuttelua en. Ei voi antaa mitään ihmisten ruokaa, ruoka pitää tilata erikseen jostain.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa yllättävää että joku koirahieroja tulee puolustelemaan rahastustaan..

Vierailija
22/44 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa yllättävää että joku ottaa henkilökohtaisesti sen, kun keskusteluun osallistuu ihmisiä asian kaikilta laidoilta.

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergian takia koiralla on aika rajoittunut ruokavalio. Lisäksi jotain halpisruokaa en todellakaan halua sille syöttää, ihan turhia väriaineita ja täytetöhnää. Mieluummin maksan laadukkaasta ruuasta.

Sitä en ymmärrä kun lemmikkejä puetaan tai värjätään (tosin eipä kovin yleistä Suomessa).

Vierailija
24/44 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden kodissani kissamme ulkoilivat vapaasti ja soivät huonolaatuista markettiruokaa. Toinen sairastui elintasosairauteen, toinen jäi auton alle liikkuessaan vapaasti ulkona. 

Nyt meillä on taas kissa, ja ollaan kyllä tarkkoja sen syömisistä eikä päästetä vapaaksi ulos. Ei todellakaan haluta toistaa samoja virheitä. Myös leikitetään, jotta saa toteuttaa lajityypillistä käyttäytymistään.

Kissan kunnollinen ruokinta on todellakin erittäin tärkeää, viljat ja sokerit vain rasittavat sen elimistöä ja pitemmän päälle voivat aiheuttaa monenlaisia elintasosairauksia. Eikä ole välttämättä edes kalliimpaa kuin marketin roskaruoka, koska syö sitä vähemmän. En syöttäisi mitään roskaa enää vaikka saisin ilmaiseksi.

Hyvä vain että ymmärrys ja tieto lisääntyy. Lemmikki ei ole vain ihmisten viihdyke, vaan elävä olento, eikä sellaista kannata ottaa jos ei ole valmis panostamaan sen hyvinvointiin. Kuulostakoon vaikka sitten hössöttämiseltä. 

Vierailija
25/44 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pidätkö myös ihmisten hierojia ja fyssareita rahastuksena?

Vierailija
26/44 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Businesta.. Paskaa ruokaa nii enemmän allergisia koiria ja kissoja, samalla kun ostetaa eläinlääkäri asemat itselle, niin kupla on valmis. Sitten ostetaa hyvin markkinoitua markettitason ruokaa isolla katteella ja viedään seuraavalla viikolla lääkäriin. Ei monikansallisia yrityksiä tämä haittaa koska siitä saa parhaan rahan ja tietämättömiä ihmisiä aina riittää. Ylipäätänsä kaikki mitä sulle mainostetaan paljon on paskaa, jostain se markkinakate on tehtävä..Herätyys

Vierailija
27/44 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan överihössöttämistä. Jos mulla olisi lapsia, överihössöttäisin niiden kanssa ihan hyvällä omallatunnolla. Kun ei ole, överihössötän koirani takia, pistän siihen rahaa, aikaa ja hellyyttä. 

Kai sitä saa rahansa laittaa mihin kukakin haluaa, toiset pistää käsilaukkuihin tai veikkaukseen, minä laitan rahani koiraan. 

Kiitos aloittajalle, kun sain sanavarastooni uuden sanan - se tulee käyttöön :D

Vierailija
28/44 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ilmiö lemmikkien kanssa kuin ihmisilläkin. Keskitytään itseen ja omaan lifestyleen: pitää olla tietynlainen ruokavalio (paleo, fodmap, gluteeniton vaikka ei ole keliakiaa, fennoveganismi, karppaus, hedelmien välttely sokerin pelossa jne), pitää harrastaa jotain ekstraa, pelkka lukeminen tai lenkkeily ei riitä, paitsi jos se lenkkeily tarkoittaa treenamista puolimaratoniin, koti sisustetaan designilla ja huutokauppa- ja roskalavalöydöillä jos suvun perintöjä ei ole, pitää trimmata keho kuntosalilla tietynlaiseksi ja sitten puunata itsestä tietynnäköinen jotta sulautuisi siihen haluttuun ryhmään mutta kuitenkin erottautuu tarvittavalla tavalla ''muista''. Totta kai tällaisessa elämäntyylissä myös lemmikkiin kuuluu panostaa ihan eri tavalla kuin markettiruualla.

Vierailija
29/44 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirien terveydestä pidetään usein parempaa huolta kuin omien lapsien. 

Muksut vetää nakkeja ja ranskiksia, koiralle on jotain hyperravintoa, jota tilataan erikoisliikkeestä. 

Överein tapaus on yksi lapseton kuitenkin, joka ei voinut viedä koiraansa hoitoon kahdeksi päiväksi tupakoivalle ihmiselle -- saa myrkkyjä :D

Itse olisin jättänyt viemästä koiran tupakoivalle henkilölle hoitoon jo ihan hajun vuoksi. En halua pari päivää tupakansavussa muhinutta koiraa kotiini. Enkä myöskään veisi lastani tupakoiville hoitoon pariksi päiväksi, jos se on överishössöttämistä niin ok.

Överihössöttämistä on rinnastaa tuolla tavoin koira ja lapsi. 

Tämä ihminen muuten poltti vain parvekkeella eli omistaja oli huolissaan sisään kantautuvista tupakkapartikkeleista tekstiilien, hengityksen ja ihon välityksellä. 

Ja vaikka polttaisi sisälläkin... sillä ei ole mitään merkitystä parin päivän kohdalla. Toki haju tarttuu turkkiin, se on totta. Voihan sen koiran pestä sitten. 

Nyt vei sitten koirahoitolaan ja varmasti oli sata kertaa huonommat olosuhteet, kun tämän tupakoivan luona. Hänellä on useinkin koiria hoidossa ja olen laittanut merkille, että ulkoiluttaa monta tuntia päivässä hoidokkeja ja muutenkin on luontainen koirankäsittelijä. 

Tuollainen olisi ylihössöttämistä lastenkin kanssa.

Määrä tekee myrkyn.

Ihmisiltä on suhteellisuudentaju täysin hukassa.

Esim. parveketupakointi ei vaaranna millään tavalla naapurien terveyttä.

Kyllähän se toki tuoksahtaa matkan päähän.

Niin, minä en tupakoi, enkä ole koskaan tupakoinut.

Vierailija
30/44 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppamiehet ja -naiset löytäneet hyvän bisneksen. Ei liene sattumaa, että nämä ruokakauppiaat ja lemmikkipalvelujen tuottajat itse ensin laskevat liikkeelle juttuja ”markettinappuloiden” vaarallisuudesta ja sitten itse tarjoavat muka sitä oikeaa ruokaa ostettavaksi. Samoissa tehtaissa nekin tehdään. Näitä hokemia täälläkin toistellaan totuuksina ja kauppias nauraa matkalla pankkiin. Koiran hieronta...

No fiksu ihminen osaa katsoa mitä ruokaa sille eläimelleen ostaa. On sillä nyt aika paljon väliä antaako lihansyöjäkissalle marketin 4% lihaa sisältävää ruokaa vai syöttääkö sille laadukkaampia valmisruokia joissa on 90% lihaa vai antaako jopa ihan pelkkää lihaa.

Vierailija
31/44 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikkien omistajilla on paljon mielenterveysongelmia.

Päinvastoin! Lemmikeitä on käytetty laajasti hoitokoirina.Mm. Englannissa mt- potilaiden hoidossa. Potilaat, jotka eivät jostain syystä kommunikoineet ihmisten kanssa, niin koiran tai kissan läsnäolo sai potilaat ikäänkuin "heräämään". Vanhainkodeissa käyvät "ystäväkoirat" ovat piristäneet heidän päiväänsä! Joissain paikoissa on oma kissa jokaisen paijattavana, kuten esim. täällä Hollolan vanhainkodissa. Toivottavasti on vieläkin. Joidenkin tutkimusten mukaan pelkkä eläimen läsnäolo samassa huoneessa laski verenpainetta! 

Vierailija
32/44 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi toisten asiat kuuluu sinulle? Anna muiden sliipata lemmikkejään. Se ei ole sinulta pois. Hanki oma lemmikki.

Sitäpaitsi, tieteelliset ja psykologiset tutkimukset ovat osoittaneet, että ihmiset joilla on lemmikkejä ON VÄHEMMÄN mielenterveysongelmia. Lemmikkien omistajat pystyvät tuntemaan empatiaa paremmin kaikkia sekä eläimiä että ihmisiä kohtaan, ja ovat tunneälyltään korkeammalla tasolla kuin ihmiset joilla ei ole lemmikkejä. Eli sinä olet itse se kako. Osta koira ja opi myötätuntoa.

Täsmälleen asia on näin! Lapselle lemmikit opettavat mainitsemaasi empatiaa ja vastuunkantoa. He oppivat käsittelemään tunteitaan, kuten menetyksiä ja surua! Ainakin näin omalla kohdalla. On paljon yksinäisiä ihmisiä, joille lemmikki on tärkeä ajatellen kokonaisterveyttä. 

Vierailija
33/44 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaan, vähemmän. Lemmikkien läsnäololla ja rapsuttelulla on rauhoittava vaikutus, niiden kanssa touhuaminen aktivoittaa ja poistaa yksinäisyyttä ja koiralenkki voi olla jonkun muuten liikkumattoman ainoa liikunta.

Vierailija
34/44 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan, vähemmän. Lemmikkien läsnäololla ja rapsuttelulla on rauhoittava vaikutus, niiden kanssa touhuaminen aktivoittaa ja poistaa yksinäisyyttä ja koiralenkki voi olla jonkun muuten liikkumattoman ainoa liikunta.

Laittakaa tutkittua tietoa suuntaan toiseen, ennen kuin aloitatte juupas-eipäs-inttämisen.

Vierailija
35/44 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi se on hössöttää vähän liikaa kuin liian vähän. Minulla ainakin on niin sairas koira, että sen takia on ollut pakko olla vähän liiankin "hössöttävä", koska pitää oikeasti tarkkailla asioita ja ennakoida. Tämä koira on aina saanut laadukasta ruokaa ja muutenkin pyritty hoitamaan tosi hyvin. Rodussa on vaan sydänvikaa jolle ei oikein mitään voi. Lääkitys ehkä nyt vähän auttaa. Vanhemmasta koirasta kuitenkin kyse ja myös nivelrikkoa on ( ei koskaan ole ollut lihava). Olemme monesti "pelastaneet" koiran viemällä sen ajoissa eläinlääkäriin. Nyt koiran tila on ollut ihan hyvä vaivoihinsa nähden, mutta "nukahtaa" ei  tässä asiassa voi koska pitää sitä vointia tarkkailla. Joku "huolettomampi" ei olisi kyllä tämän koiran kanssa pärjännyt, koska niin paljon hommaa se on tuonut niin hyvässä kuin pahassa. Sen voin kyllä sanoa, että hommaa koirastakin on kyllä. Itsekin olen lähes yksin koirani hoitanut, koska hoitajia on vaikea saada. Tietysti tämä ei ole mitään lapsiin verrattuna tai perheellisten elämään ja siinä mielessä en halua valittaa.

Vierailija
36/44 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes tiennyt koirahieronnasta ennen kuin kuulin siitä aktiiviselta koiraharrastaystävältäni. Minun vanhalla terrierilläni oli selässä vikaa ja hieronnan vaikutuksen huomasi koirassa todella selvästi. Koiran koko asento ja askel muuttui, kun jumit aukesivat.

Vierailija
37/44 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa touhua se on lastenkin kanssa tätänykyä.

Vierailija
38/44 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuossa ruuassa on se juttu, että koirat ovat nykyään niin allergisia. Meidän koiralle syötettiin ennen aina yhtä tiettyä nappulaa plus kotiruuan jämiä. Koira kastroitiin, emmekä voi enää syöttää sille niin rasvaista ruokaa (plus koko merkin saatavuuskin on tällä hetkellä todella heikko), joten ostimme markettinappulaa. Se maistui hyvin ja annoimme sen lisäksi koiralle muutakin (kun ajattelin, että nappula ei ole niin hyvälaatuista), mutta sitten iskivät iho-ongelmat. Anoppi tunnisti ne allergiaksi, ja pakkohan sen nappulan syöttäminen oli lopettaa. Nyt teen koiralle itse ruuat, kun en ole vielä löytänyt sopivaa nappulaa.

Kissalle taas en syöttäisi nappulaa, jos mulla kissa olisi. Kissa ei ymmärrä juoda, joten nappularuokavalio käy sen munuaisille.

Mä annan kissalle eläinlääkäristä ostettua kuivanappulaa. Se on kallista, mutta annan sitä vain 2-3 kertaa viikossa. Pitää hammaskiven loitolla. Meidän kissa kyllä juo vettä ja märkäruoassa on nestettä.

Vierailija
39/44 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin! Lemmikeitä on käytetty laajasti hoitokoirina.Mm. Englannissa mt- potilaiden hoidossa. Potilaat, jotka eivät jostain syystä kommunikoineet ihmisten kanssa, niin koiran tai kissan läsnäolo sai potilaat ikäänkuin "heräämään". Vanhainkodeissa käyvät "ystäväkoirat" ovat piristäneet heidän päiväänsä! Joissain paikoissa on oma kissa jokaisen paijattavana, kuten esim. täällä Hollolan vanhainkodissa. Toivottavasti on vieläkin. Joidenkin tutkimusten mukaan pelkkä eläimen läsnäolo samassa huoneessa laski verenpainetta! 

Kyllä! Mun äiti piristyi selvästi kun sai kissanpennun. Äidillä oli viimeisinä vuosina paljon terveysongelmia. Mutta kissan tultua kaveriksi, äidin paino jopa putosi joitakin kiloja kun touhusi leikkisän kissan kanssa, samoin verenpaine laski ja muutenkin kunto koheni silmissä. Masentuneen oloinen äitini alkoi nauraa ihan päivittäin kun kertoi mulle puhelimessa kissan kolttosista :). 

Äiti kuoli 4 vuotta sitten 89-vuotiaana. Nyt samainen kissa ilostuttaa veljeni elämää :).

Vierailija
40/44 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Överihössöttämisen multihuipentumia taitaa olla koirauimahalli tai syöpäsairaan koiran saattohoito.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi