Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Netflixin Anna, lopussa A - mitä mieltä?

Vierailija
07.07.2018 |

Omituisia lisiä juoneen, enkä ymmärrä, mikä niiden tarkoitus on. Kultakuumejuttu, Gilbetin seikkailut trinidadilaisten kanssa - miten ne edistävät tarinaa?

Kommentit (199)

Vierailija
121/199 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla lukenut kirjaa ollenkaan. Ensimmäinen jakso seuraili kirjaa, mutta sen jälkeen aika ohuelti noudatti kirjan tapahtumia.

Vierailija
122/199 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut vain tvstä. Muutaman kirjan olen lukenut joskus aikoja sitten. Minusta tämä sarja on huono, Anna tekee ihmetekoja enemmän kuin Jeesus. Ja tämä Anna kamala häslä, minulla on kuva toimeliaasta, mutta levollisesta Annasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/199 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko ihan Yleltä katsoa?🙄

Vierailija
124/199 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna aikoi pyytää anteeksi Matthewin mieliksi, koska tämä halusi Annan jäävän Vihervaaraan. Pyytäessään anteeksi hän oli kuitenkin hämmästyksekseen oikeasti pahoillaan. Kirjassa. Sarjassa oli teennäistä ja ylinäyteltyä, ei ollenkaan herttaista ja lapsenomaisen dramaattista kuten kirjassa.

Vierailija
125/199 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kommentti ikinä! 😂

Vierailija
126/199 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko ihan Yleltä katsoa?🙄

Kyllä. Tuosta https://areena.yle.fi/1-50671895 näkyy 1. kausi.

Vierailija
127/199 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuota  Marillaa näyttelevä  ole sama kuin siinä huppuhienossa sarjassa Kahden Kerrokse n Väkeä oli se Rose. Siinä kerrottiin lontoolaisen aatelisperheen elämästä ja heidän palvelusväestään. Se oikeasti seurasi  sitä aikaa. Oli Titainicin haaksirikko, ensimmäinen maailmansota,  ja Walls Streetin pörssiromahdus. Perhe Bellamy.

Vierailija
128/199 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko vika kässärissä vai ohjaajassa, mutta sarjan ihmiset eivät käyttäydy tippaakaan aikakaudelleen ominaisesti.

Esim. että nuoret tytöt puhuvat avoimesti ja asiantuntevasti kuukautisista ja seksistä. Eiei.

Noista asioista ei puhuttu vielä 50-luvullakaan. Muutenkin tytöt ovat ilmettyjä 2000-luvun nuoria. Hyvä että eivät sentään älypuhelinta lääpi.

Huono homma kun on nähnyt PTPreerialla.

Sen tasoa on vaikea saavuttaa.

Oman aikakautensa tuote tuokin. Eivät ihmiset käyttäytyneet 1800-luvun lopulla Amerikan preerialla kuten sarjassa. 

Vierailija
129/199 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kolkuttaa ovelle ekan kauden 8. jakson lopussa? Täyshoitolavieras??? Mistä se täyshoito sinne repäistiin? Jos tämä on juonipaljastus niin minulla on mennyt jotain pahasti ohi. Ihan irrallinen juttu mielestäni. Ei kai se mies ole toinen niistä rosvoista kuitenkaan???? Joo, en jaksa kelata ja tarkistaa itse vaan kyselen täällä.

Vierailija
130/199 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kolkuttaa ovelle ekan kauden 8. jakson lopussa? Täyshoitolavieras??? Mistä se täyshoito sinne repäistiin? Jos tämä on juonipaljastus niin minulla on mennyt jotain pahasti ohi. Ihan irrallinen juttu mielestäni. Ei kai se mies ole toinen niistä rosvoista kuitenkaan???? Joo, en jaksa kelata ja tarkistaa itse vaan kyselen täällä.

Kelasin sittenkin. Rosvolta näyttää. Miten noilla Annan porukoilla voi ihan koko ajan mennä kaikki päin h****vettiä? Tätä on ihan tuska katsoa. Kuulun niihin, joiden mielestä pääosan esittäjä on loistava näyttelijä mutta nämä juonenkäänteet eivät juurikaan tarjoa todellisuuspakoa.

Vierailija
131/199 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Annan näyttelijä on aivan ihastuttavan persoonallinen ja sopii loistavasti Annaksi.

Jo lapsena ajattelin, että Megan Follows on liian nätti rooliin siihen nähden kuinka paljon Annan ulkonäköä kritisoitiin.

Vierailija
132/199 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin yhden jakson. Ihan ok sarja muttei kiinnosta niin paljoo että toiste katsoisin.

Vierailija
133/199 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tänään ohjelmaa, ja mielestäni Gilbertin näyttelijä oli tutun näköinen. Siis hänestä tuli mieleen joku. Mielestäni hän muistuttaa vähän Alexander Rybakia, siis tuota Norjan Euroviisuvoittajaa.

Vierailija
134/199 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin ensimmäisen jakson, enkä pitänyt näyttelijöistä enkä tyylistä joten jätin sikseen. Jodelissa tätä sarjaa hehkuttaa muutama kiihkeä fani, jotka vaativat kaikkia pitämään sarjasta ja jatkoa sille. Tämä on saanut minut suorastaan inhoamaan koko sarjaa.

Ei kannatakaan katsoa. Pilasivat koko sarjan woke-huuhaalla. Gilbertin ja Annan ystävyys jätettiin käsittelemättä ja Gilbert lähetettiin ulkomaille, jotta voitiin keskittyä Annan ja jonkin homopojan ystävyyteen. Kakkoskausi keskittyi johonkin outoon tummaihoiseen pariskuntaan päähenkilöiden sijaan ja kolmoskausi taas intiaaneihin.

Vierailija
135/199 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono. En ihmettele, että ei saavuttanut suurta yleisöä ja lopetettiin.

Vierailija
136/199 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttöporukassa ihmetyttää yksi huomattavan lihava, jolle kirjoissa ei ole vastinetta.

Koulukavereita mainitaan kyllä monta kirjoissa, joten miksi joku ei voisi olla lihava? Sanotaanko kirjoissa, että kaikki olivat hoikkia, kukaan ei lihava?

Tuohon aikaan lapset eivät yksinkertaisesti olleet lihavia. Se on luonnotonta.

Josie Pye oli "paksu" kirjassa Annan nuoruusvuodet.

Vierailija
137/199 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjaan on ympätty liikaa valistusta rasismista, feminismistä ja homoseksuaalisuudesta. Olen lukenut kirjat kauan sitten moneen kertaan, enkä muista niistä rasismi-asioita enkä Josephine-tädin lesbosuhdetta.  Pari jaksoa olen katsonut nyt, paljon enemmän tykkäsin siitä 1980-luvun sarjasta jonka pääosassa oli Megan Follows. Vuoden 1934 Anne-elokuvassa näytellyt Anne Shirley vastaa parhaiten omaa mielikuvaani kirjan Annasta.

Vierailija
138/199 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuota  Marillaa näyttelevä  ole sama kuin siinä huppuhienossa sarjassa Kahden Kerrokse n Väkeä oli se Rose. Siinä kerrottiin lontoolaisen aatelisperheen elämästä ja heidän palvelusväestään. Se oikeasti seurasi  sitä aikaa. Oli Titainicin haaksirikko, ensimmäinen maailmansota,  ja Walls Streetin pörssiromahdus. Perhe Bellamy.

Geraldine James= Marilla ei näytellyt Kahden kerroksen väessä. Muistan hänet erityisesti Kuningattaren jalokivi sarjasta 80- luvulta ja se sarja oli kiehtova kuvaus brittiläisen vallan murenemisesta Intiassa.

Vierailija
139/199 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee Annan ulkonäkö tässä. Annaa ei pidetty kaunottarena, koska punainen tukka ei ollut ajan kauneusihanteiden mukainen.

Annan ulkonäöllinen esikuva lienee ollut Evelyn Nesbit.

Aivan, L. M. Montgomeryn Anna oli ulkonäöltään samanlainen kuin Evelyn Nesbit, oman aikansa tunnettu ja ihailtu malli.

https://ephemeralnewyork.wordpress.com/tag/evelyn-nesbit/

Vierailija
140/199 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin ensimmäisen jakson, enkä pitänyt näyttelijöistä enkä tyylistä joten jätin sikseen. Jodelissa tätä sarjaa hehkuttaa muutama kiihkeä fani, jotka vaativat kaikkia pitämään sarjasta ja jatkoa sille. Tämä on saanut minut suorastaan inhoamaan koko sarjaa.

Ei kannatakaan katsoa. Pilasivat koko sarjan woke-huuhaalla. Gilbertin ja Annan ystävyys jätettiin käsittelemättä ja Gilbert lähetettiin ulkomaille, jotta voitiin keskittyä Annan ja jonkin homopojan ystävyyteen. Kakkoskausi keskittyi johonkin outoon tummaihoiseen pariskuntaan päähenkilöiden sijaan ja kolmoskausi taas intiaaneihin.

Hyvä tietää, niin en tuhlaa aikaani sarjaan enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän