Netflixin Anna, lopussa A - mitä mieltä?
Omituisia lisiä juoneen, enkä ymmärrä, mikä niiden tarkoitus on. Kultakuumejuttu, Gilbetin seikkailut trinidadilaisten kanssa - miten ne edistävät tarinaa?
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
Näkyy Areenassa.
Huom. vain 6 päivää.
yleensä hiuslisät on turhia, mutta Annan näyttelijä tarttisi kyllä hiirenhäntäletteihinsä
lisäkarvoja.
Minulle tulee Annan näyttelijästä mieleen Li Anderson tai sitten se touhukas nainen siitä K Supermarketin mainoksesta. Sarjan alkutunnus on hyvä. Jotenkin maaginen ja nykyaikainen musiikki vie ajatukset ihan eri aikaan kuin sarja.
Vierailija kirjoitti:
Amybeth on oikein viehättävän ja persoonallisen näköinen. Ei suinkaan ruma. Mutta on kaunistunut entisestään kun on hampaat oikaistu. Löytyy googlaamalla nukkuminen look.
Googlasin nimellä.
Tosi kaunis persoonallisella tavalla, upea hymy ja hiukset.
Ilkimykset voivat huonosti.
Olen nähnyt vain ensimmäisen kauden, eikä minulla ole Netflixiä. Ekasta kaudesta jäi juuri mieleen se, että vihdoinkin olivat löytäneet Annan rooliin näyttelijän, jolla on annamainen kiihkeä temperamentti ja karismaa. Marillan ja Matthew’n näyttelijöistä en muista mitään muuta kuin sen, että pystyin vihdoin samaistumaan heihinkin. Myöhäiskeski-ikäiset sinkkusisarukset joille tulee yllättävänä perheenlisäyksenä älykäs, lievästi eksentrinen ja vilkas tyttölapsi. Tuohon aikaan orpolapsista oli ylitarjontaa ja heitä ajelehti paikasta toiseen. Nykyihmiselle ei välttämättä avaudu tarinan kauneus siitä miten Marillasta ja Matthew’sta tulee aidosti Annan vanhempia vaikka se ei ole ollut tuon ajan oletus, kun orpokodista haetaan pikku apulainen kotiin.
En koskaan pitänyt Megan Followsista Annana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöporukassa ihmetyttää yksi huomattavan lihava, jolle kirjoissa ei ole vastinetta.
Koulukavereita mainitaan kyllä monta kirjoissa, joten miksi joku ei voisi olla lihava? Sanotaanko kirjoissa, että kaikki olivat hoikkia, kukaan ei lihava?
Tuohon aikaan lapset eivät yksinkertaisesti olleet lihavia. Se on luonnotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöporukassa ihmetyttää yksi huomattavan lihava, jolle kirjoissa ei ole vastinetta.
Koulukavereita mainitaan kyllä monta kirjoissa, joten miksi joku ei voisi olla lihava? Sanotaanko kirjoissa, että kaikki olivat hoikkia, kukaan ei lihava?
Näinhän se oli. Pyöreyttä arvostettiin, kun suuri osa oli niin laihoja, mutta sen ajan pyöreys tarkoitti ihan muuta kuin lasten ylipaino nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ensimmäisen jakson ja se riitti. En pitänyt päähenkilöstä, hän ylinäytteli eikä ulkonäöltäänkään ollut mitä odotin. Hirveä haituvatukka, sormen paksuiset ohuet letit päässä. Ja sitten piti tuoda jotain traumaattisia väkivaltamuistoja menneisyydestä mukaan.
Minusta näyttelijä oli ihan hyvä. Enkä kyllä voi ymmärtää näitä, joiden mielestä sarja on huono koska pääosan esittäjä ei ole tarpeeksi nätti heidän makuunsa. Eivät oikeassa elämässäkään kaikki ole sinun ulkonäköihanteesi mukaisia, joten miksi tv-sarjassa pitäisi niin olla? Eikö hahmo voi olla kiinnostava vaikka ei vastaisikaan kauneusihanteitasi?
Väkivamtamuistoista voidaan olla monta mieltä, toisaalta ne kieltämättä vievät sarjasta pois sitä turvallista viattomuutta, jonka takia tällaisia sarjoja haluaa katsoa kun reaalimaailman pahuus ahdistaa. Mutta toisaalta sarjassa on nyt haluttu kuvata sitä todellisuutta jota Annan asemassa oleva lapsi tuolloin joutui kokemaan. Kirjailija ei näistä puhunut, mutta todellisuutta se oli.
Kyllähän Annan kokemuksista mm. kasvattina juopon ja väkivaltaisen herra Thomasin perheessä kirjoissakin puhuttiin. Muistelen että Anna mm. kertoi Marillalle elämänvaiheistaan matkalla hänet orpokodista tilanneen rouvan luokse kun Annaa uhkasi palautus orpokotiin. Marilla myöhemmin kertoi Matthew’lle järkyttyneensä Annan vaiheista. Muistakohan oikein?
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt vain ensimmäisen kauden, eikä minulla ole Netflixiä. Ekasta kaudesta jäi juuri mieleen se, että vihdoinkin olivat löytäneet Annan rooliin näyttelijän, jolla on annamainen kiihkeä temperamentti ja karismaa. Marillan ja Matthew’n näyttelijöistä en muista mitään muuta kuin sen, että pystyin vihdoin samaistumaan heihinkin. Myöhäiskeski-ikäiset sinkkusisarukset joille tulee yllättävänä perheenlisäyksenä älykäs, lievästi eksentrinen ja vilkas tyttölapsi. Tuohon aikaan orpolapsista oli ylitarjontaa ja heitä ajelehti paikasta toiseen. Nykyihmiselle ei välttämättä avaudu tarinan kauneus siitä miten Marillasta ja Matthew’sta tulee aidosti Annan vanhempia vaikka se ei ole ollut tuon ajan oletus, kun orpokodista haetaan pikku apulainen kotiin.
Miksi et katso telkkarista? Yle tv1 klo 17:10 maanantaista perjantaihin. Alkoi maanantaina ja viikon jaksot on katsottavissa Areenassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et katso telkkarista? Yle tv1 klo 17:10 maanantaista perjantaihin. Alkoi maanantaina ja viikon jaksot on katsottavissa Areenassa.
Kiitos vinkistä, yritän ehtiä katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotta jokainen löytäisi samaistumishenkilön, on koulutovereissa muutama ylipainoinen. Oikein reilusti ylipainoinen. Annaa näyttelevä Amybeth on myös aikuistuttuaan saanut lihaa luiden ympärille, mutta on ollut kuvausten aikaan tosi hontelo muodoton tyttö.
En ole aikaisemmin nähnyt tätä sarjaa, mulla ei ole Netflixiä eikä tv:täkään, Areenasta olen nyt katsonut.
Ja koukussa! Olin oikein harmissani, kun tänään ei ollutkaan ilmestynyt uutta jaksoa. Hyvät roolisuoritukset, Amybeth on Annana valloittava! Vähän nyt kauhulla odotan seuraavia kausia...
Olen aina rakastanut noita kirjoja, jopa niin paljon, että oma tyttäreni on Anna:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alussa koululaiset suhtautuivat tylysti annaan mutta lopulta ainoa kaikki pitävät Annasta (lukuun ottamatta josie pyeta)
Joka kuitenkin taisi kosia veljensä puolesta Annaa ?
Jane Andrews kosi veljensä puolesta Annaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se oli. Pyöreyttä arvostettiin, kun suuri osa oli niin laihoja, mutta sen ajan pyöreys tarkoitti ihan muuta kuin lasten ylipaino nykyään.
Kirjoissa ainakin Anna ihaili Dianan pyöreyttä, johon diana kuitenkin vastasi vain haukkumalla itseään pyöreäksi palloksi. Itseäni on vain jäänyt häiritsemään onko diana vain omasta mielestään lihava vai sen ajan maailmassa lihava ( eli ei kovinkaan pyöreä) vai ihan oikeasti lihava. Olisi kiva kuulla teidän mielipiteitänne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ensimmäisen jakson ja se riitti. En pitänyt päähenkilöstä, hän ylinäytteli eikä ulkonäöltäänkään ollut mitä odotin. Hirveä haituvatukka, sormen paksuiset ohuet letit päässä. Ja sitten piti tuoda jotain traumaattisia väkivaltamuistoja menneisyydestä mukaan.
Minusta näyttelijä oli ihan hyvä. Enkä kyllä voi ymmärtää näitä, joiden mielestä sarja on huono koska pääosan esittäjä ei ole tarpeeksi nätti heidän makuunsa. Eivät oikeassa elämässäkään kaikki ole sinun ulkonäköihanteesi mukaisia, joten miksi tv-sarjassa pitäisi niin olla? Eikö hahmo voi olla kiinnostava vaikka ei vastaisikaan kauneusihanteitasi?
Väkivamtamuistoista voidaan olla monta mieltä, toisaalta ne kieltämättä vievät sarjasta pois sitä turvallista viattomuutta, jonka takia tällaisia sarjoja haluaa katsoa kun reaalimaailman pahuus ahdistaa. Mutta toisaalta sarjassa on nyt haluttu kuvata sitä todellisuutta jota Annan asemassa oleva lapsi tuolloin joutui kokemaan. Kirjailija ei näistä puhunut, mutta todellisuutta se oli.
Kyllähän Annan kokemuksista mm. kasvattina juopon ja väkivaltaisen herra Thomasin perheessä kirjoissakin puhuttiin. Muistelen että Anna mm. kertoi Marillalle elämänvaiheistaan matkalla hänet orpokodista tilanneen rouvan luokse kun Annaa uhkasi palautus orpokotiin. Marilla myöhemmin kertoi Matthew’lle järkyttyneensä Annan vaiheista. Muistakohan oikein?
Huonot kokemukset ohitettiin kirjoissa melko nopeasti ja niihin viitattiin välillä myöhemmin. Minusta tässä sarjassa nykykatsojalle pyrittiin avaamaan, mitä se Annan kokema konkreettisesti oli. Kirjailijan omana aikana kaikki tajusivat, mitä oli olla orpotyttö lastenkodissa tai apulaisena, nykylukijoilla tätä ymmärrystä ei ole.
Siis tähänkö ei enää tule jatkoa? Voi mikä pettymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoissa ainakin Anna ihaili Dianan pyöreyttä, johon diana kuitenkin vastasi vain haukkumalla itseään pyöreäksi palloksi. Itseäni on vain jäänyt häiritsemään onko diana vain omasta mielestään lihava vai sen ajan maailmassa lihava ( eli ei kovinkaan pyöreä) vai ihan oikeasti lihava. Olisi kiva kuulla teidän mielipiteitänne
Mä en usko, että Diana oli oikeasti lihava, eikä varmaan edes omasta mielestään. Diana vaan halusi vähätellä itseään ja näin lohduttaa Annaa.
Apua, mä olen tähän päivään asti luullut, että Avonlea on ollut oikeasti olemassa. Äsken googlettelin sitä tämän keskustelun innoittamana, ja eipä olekaan :(
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan kamala mutta mua häiritsee ne Annan keltaiset hampaat😞
Miten voit nähdä ne keltaisina? Ne on normaalin väriset, A2, tai A3, ei mitkään valkaistut. Pieni yläkaaren ahtaus ei häritse, ei ole missään nimessä ruma. Ei mikään ns. kaunotar, mutta ei ollut kirjassakaan. Profiili on oikein sievä.
Amybeth on oikein viehättävän ja persoonallisen näköinen. Ei suinkaan ruma. Mutta on kaunistunut entisestään kun on hampaat oikaistu. Löytyy googlaamalla nukkuminen look.