Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lähti toisen naisen matkaan- jäin viiden lapsen yksinhuoltajaksi..

Vierailija
06.07.2018 |

Meillä on exän kanssa viisi lasta. Ex- mies lähti puoli vuotta sitten nuoren 27v naisen matkaan. Jäin yksin viiden lapsen kanssa. Minulla ei ole mitään tukijoukkoja. Ex-Mies näkee lapsia vain harvoin, koska asuu 300 km: n päässä tämän uuden naisen kanssa.
Kaikkein kamalinta on miehen käytös minua kohtaan, nimittäin kun erosimme, niin mies juhli sitä " saavutusta" , että sai jätettyä minut viiden lapsen kanssa yksin. Oikein exän kaveritkin rehvastelivat " kuinka rohkea veto tuo oli". En voi käsittää.
Tuo ex- miehen uusi nainen on inhottava minua kohtaan. Rehvastelee omalla kauneudellaan instassa ja laittelee minulle viestejä kuinka ihanaa exällä ja hänellä on, kun lapsetkin ovat vain harvoin tiellä ja kuinka heillä on nyt vapaa- aikaa ja rakkaus kukoistaa. Oksettavaa. Olen täynnä vihaa. En edes pysty sanoin kuvailemaan.
En varmaan ikinä tule löytämään enää suhdetta. Kuka tahtoo viiden lapsen äidin? Ei varmasti kukaan. Kai mä vanhenen vain yksin. Eikai tässä muu auta.

Kommentit (241)

Vierailija
41/241 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuttavaperheessä tilanne että tuollainen suurperhe hajosi. Mies ei lapsia halunnut, ja äitikin kieltäytyi ottamasta. Lapset menivät sitten mummon riesoiksi. Kotileikkiä halutaan leikkiä, mutta vastuuta ei ottaa kun joku meneekin pieleen. Kukaan ei haluakaan olla se vastuullinen aikuinen, vaan sitten kyllä naristaan kun on niin paljon lapsia ja arki rankkaa ja rahat ei riitä. En kyllä tajua, miksi lapsia pitää olla viisi - mitä se viides tuo enää lisää siihen elämään? Tai neljäs?

Toisaalta tunnen yhden naisen jolla 4 lasta, juoppo mies kuoli ennen kuin nainen sai tietää odottavansa neljättä. En ole koskaan kuullut valitusta että arki olisi rankkaa tai vaikeaa, vaan tämä neljän lapsen äiti päätti tehdä koko perheen elämästä parempaa kun mies menehtyi. Reippaasti vaan lapion varteen ja luomaan yhteistä arkea. Perheellä menee valtavan hyvin, ovat todella läheisiä ja nainen nauttii nykyään äitiydestä ehkä jopa enemmän kuin ennen miehensä kuolemaa.

Vierailija
42/241 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miten niin mies ei voi ottaa lapsia? Eikö sen yhteishuoltajuuden voi ihan oikeusteitse hakea? Itse tekisin niin. En haluais jäädä yksin pelkkien lasten kanssa ja ex leikkii uutta elämää uuden kumppanin kanssa. Hae yhteishuoltajuus, niin saat itsekin tilaisuuden etsiä uuden miehen!

Mies ei suostu siihen. Sanoi, että jättää kokonaan lapset, josta haen yhteishuoltajuutta. En tahdo sitäkään!

AP.

Miten mies voi jättää kokonaan lapset? :D Suomen lakikin jo velvoittaa lasten isää. Ei mies voi jotenkin "irtisanoutua" lapsistaan ja jättää niitä. Niin kuin joku jo sanoikin, vaimon voi jättää, mutta ei lapsia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/241 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Profiili vaan tinderiin niin saat ainakin seksiseuraa. Usein mies sinun tilanteessa ei saisi edes sitä

En uskalla etsiä seksi seuraa. Mies on lytännyt ulkonäköäni ja pihdannut pitkään ennen kun erosimme.

AP.

No tekisi varman hyvää itsetunnolle huomata että naisena saat kymmeniä matcheja joka päivä. Rohkeasti vaan..

Ja ex-mies kavereineen ja nyksineen saa oikein olan takaa pilkan aihetta, kun heidän näkökulmastaan täysin turn offilla ap:lla on pokkaa mennä laittaan profiilin tinderiin.

Ja heidn mielipiteillä on mitään väliä?

Vierailija
44/241 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miten niin mies ei voi ottaa lapsia? Eikö sen yhteishuoltajuuden voi ihan oikeusteitse hakea? Itse tekisin niin. En haluais jäädä yksin pelkkien lasten kanssa ja ex leikkii uutta elämää uuden kumppanin kanssa. Hae yhteishuoltajuus, niin saat itsekin tilaisuuden etsiä uuden miehen!

Ei se kuules mene noin. Oikeudessa taistellaan silloin, kun molemmat yrittävät saada lapsia luokseen enemmän kuin toinen antaisi tai toinen yrittää toiselta saada lasten lähivanhemmuutta.

Oikeudessa ei voida määrätä kuin minimiä suuremmat elatusmaksut etävanhemmalle jos tulot sen sallii. Oikeudessa ei voida määrätä vanhempaa, tässä tapauksessa isää huolehtimaan jälkikasvustaan yhtä paljon kuin äiti huolehtii. Vaikka olisi tehty viikko-viikko tapaamissopimus se ei velvoita isää ottamaan lapsia jokatoinen viikko. Tapaamissopimus velvoittaa ainoastaan lähivanhemman luovuttamaan lapset etävanhemmalle sopimuksen mukaan, etävanhempi voi silti halutessaan ottaa lapset vaikka vaan kaksi kertaa vuodessa.

Vierailija
45/241 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin ''vanheminen'' on kultaa. Miehet ovat vain ongelmaksi. Vanhin nainenkin maanpäällä sanoi sen: jos haluat elää onnellisena, vältä miehiä. ;)

Wisdom

Joku vanhapiika on voinut olla valinnan tehdessään siihen tyytyväinen, minä en olisi. Kaipaan kumppania, hellyyttä, kosketuksia, läheisyyttä, rakastelua kiihkeästi, sitä tunneryöppyä joka tuntuu vatsanpohjassa asti kun näen rakastamani miehen, yhdessä oloa ja tekemistä, asioiden ja yhteisen arjen jakamista, sitä että joku tarvitsee ja haluaa sinua, tahtoo olla kanssasi ja seurassasi, haluaa kuunnella sinua ja sinä häntä, yhteisen tulevaisuuden rakentamista ja tulevaisuuden suunnitelmien tekemistä, sitä tunnetta kun tietää olevansa merkityksellinen, tärkeä ja äärettömän arvokas toiselle ihmiselle. Kuinka yksinolo voisi koskaan korvata mitään noista? Se on kirjaimellisesti mahdotonta. Toki yksin on pakko olla, jos kukaan ei huoli tai ei löydä sitä juuri itselle sopivaa kumppania, mutta hyvä ja tasapainoinen suhde on ehdottomasti kaikista vaihtoehdoista paras. Ihmiset ovat sosiaalisia olentoja, meitä ei ole luotu elämään elämäämme totaalisen yksin. Minä uskallan ja haluan myöntää tämän asian.

Vierailija
46/241 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kasvavat. Sinä olet se kenestä he välittävät kun ovat aikuisia. Vaadi riittävät elatusmaksut. Jos ei ole sukulaisia, kenelle lapset saa joskus hoitoon, hommaa sijaisperhe. Kyllä sinä kelpaat uudelle miehelle, kun on sinulle sopiva aika, mutta se ei taida olla vielä. Rakasta niitä ihmisiä, jotka rakastavat sinua. Muista älä välitä mitään. Saat vielä olla ylpeä lapsistasi. Miehesi saa hävetä omaa käytöstään.

Vierailija
47/241 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka helvetti tuossa vaiheessa jaksaa murehtia uudesta miehestä ja seksistä. Osta seksilelu.

Keskity itseesi ja lapsiin. Hyväksy tosiasiat että nyt on vaan yksin pärjättävä ja toimi sen mukaan.

Hoida oma pää kuntoon. Paras kosto miehelle on että sinä ja lapset pärjäätte mainiosti ilman häntä.

Ole surullinen. Ole vihainen. Mutta älä jää jumiin katkeruuteen. Kaikesta selviää mistä on pakko. 

Vierailija
48/241 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä vaivaa kun joku Tinderi on niin tärkeää. Mulkkua pitää saada vaikka maailma romahtaa.

Vierailija
49/241 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei suostu siihen. Sanoi, että jättää kokonaan lapset, josta haen yhteishuoltajuutta. En tahdo sitäkään!

AP.

Miten mies voi jättää kokonaan lapset? :D Suomen lakikin jo velvoittaa lasten isää. Ei mies voi jotenkin "irtisanoutua" lapsistaan ja jättää niitä. Niin kuin joku jo sanoikin, vaimon voi jättää, mutta ei lapsia. 

Tottakai voi. Lapsen voi antaa huostaankin sanomalla että ei halua pitää tai jaksa olla vanhempi. Vain elatusmaksu on pakollinen. On paljon isiä jotka ei koskaan tapaa lapsiaan. Äitejä vähemmän.

Vierailija
50/241 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on exän kanssa viisi lasta. Ex- mies lähti puoli vuotta sitten nuoren 27v naisen matkaan. Jäin yksin viiden lapsen kanssa. Minulla ei ole mitään tukijoukkoja. Ex-Mies näkee lapsia vain harvoin, koska asuu 300 km: n päässä tämän uuden naisen kanssa.

Kaikkein kamalinta on miehen käytös minua kohtaan, nimittäin kun erosimme, niin mies juhli sitä " saavutusta" , että sai jätettyä minut viiden lapsen kanssa yksin. Oikein exän kaveritkin rehvastelivat " kuinka rohkea veto tuo oli". En voi käsittää.

Tuo ex- miehen uusi nainen on inhottava minua kohtaan. Rehvastelee omalla kauneudellaan instassa ja laittelee minulle viestejä kuinka ihanaa exällä ja hänellä on, kun lapsetkin ovat vain harvoin tiellä ja kuinka heillä on nyt vapaa- aikaa ja rakkaus kukoistaa. Oksettavaa. Olen täynnä vihaa. En edes pysty sanoin kuvailemaan.

En varmaan ikinä tule löytämään enää suhdetta. Kuka tahtoo viiden lapsen äidin? Ei varmasti kukaan. Kai mä vanhenen vain yksin. Eikai tässä muu auta.

Olet oikeassa, kukaan ei tahdo viiden lapsen äitiä riippakivekseen. Olisi varmaan kannattanut miettiä, ennenkuin rupesit synnytyskoneeksi. Siinä se naiseus on menetetty, kahden lapsen kohdalla jo, saati viiden. 

Pyh. Älä ap ota näitä kommentteja itseesi, äläkä vaivu epätoivoon. Opettele elämään yksin ja työstä itsesi irti katkeruudesta ja pettymyksestä niin sinun on kevyempi olla. Nyt tuntuu varmasti vaikealta ja kuorma voi hetkittäin tuntua musertavalta, mutta päätä selvitä voittajana. Elämällä on vielä paljon annettavaa.

Minullakin lapsia ja eron jälkeen olin varma, että elän yksin ainakin kunnes lapset aikuisia, mutta toisin kävi. Minulla on nykyään ihana vela mies jakamassa arkea minun ja lasteni kanssa.

Myös eronnut ystäväni, kuuden lapsen äiti on löytänyt uuden hyvän miehen itselleen.

Sinullekin löytyy ihana ihminen rinnallesi, luultavasti silloin kun vähiten sitä odotat tai etsit. Kaikkea hyvää sinulle. Muista nauttia arjen pienistä iloista ja hetkistä.

Vierailija
51/241 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elatusapu mahd korkeaksi. Kosta miehen lompakon kautta. Eiköhän inta babe lähde, kun rahat loppuu. Mutta miestä älä ota koskaan takaisin.

Kostaminen on tyhmää mutta hyvitystä sinun pitäisi saada ja paljon.

Vierailija
52/241 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP.

Suomenlaki velvoittaa isän maksamaan elatusmaksuja mikäli ei ole lähivanhempi. Mikään laki ei velvoita huolehtimaan lapsistaan vaan ne voi täysin vapaasti jättää toiselle vanhemmalle. Laki velvoittaa lähivanhemman luovuttamaan lapset etävanhemmalle tapaamissopuksen määrällä tavalla, mutta etävanhemmalle ei ole pakko lapsia ottaa. Vaikka sopimuksessa lukisi jokatoinen viikonloppu ei ole mikään pakko ottaa lapsia jokatoinen viikonloppu vaan voi käyttää tapaamisoikeuttaan vaikkapa vain joka kymmenes viikonloppu.

Vierailija
53/241 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tämä sitten totta tai ei, olen myös tullut jätetyksi neljän alle 5-vuotiaan äitinä. Ehkä se on joku selviytymisreaktio, mutta tuli mullekin huoli siitä löydänkö enää ikinä ketään, jolla ei olisi taka-ajatuksia.

Nyt vuoden yksin olleena voin sanoa, että ei sitä tule ajateltua enää. Lapset täyttävät koko elämäni ja onneksi niin. Olen myös yksin ilman tukiverkkoja, en ole käynyt baareissa tai ole Tinderissä, mutta olen saanut kaksi treffikutsua ihan leikkipuistossa. Se nostaa jo itsetuntoa vaikken lähtenytkään.

Vierailija
54/241 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instabeibe voi olla ihmeissään kun mies elättää viittä lasta eikä häntä. Laitat kovan kovaa vastaan etkä anna periksi.

Vierailija
55/241 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Profiili vaan tinderiin niin saat ainakin seksiseuraa. Usein mies sinun tilanteessa ei saisi edes sitä

En uskalla etsiä seksi seuraa. Mies on lytännyt ulkonäköäni ja pihdannut pitkään ennen kun erosimme.

AP.

Eli sun pitää ihan ehdottomasti hankkia tinderistä seksiseuraa! Se nostaa itsetuntoasi, kun huomaat muiden miesten haluavan sua. Luultavasti omanarvontuntosi kohenee joka sektorilla ja miehen uuden naisen veetuilukin alkaa enemmän säälittää. Laita sinne heti profiili vaikka vaan kokeilumielessä! Jo se piristää taatusti mieltä, että alat saada yhteydenottoja. Voit vastata miehille, jos vastaat mitään, että et meinaa uskaltautua seksisuhteeseen enää ja että olet ujo. Sehän heitä vielä rohkaisee ihan kybällä!

Vierailija
56/241 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veisin ne lapset miehelle ja jättäisin sinne. Ihan oikeasti. Vaikka sydämestä raastaisi.

Oppisipahan kerrasta. Ja lapset saisivat kerrankin viettää tarpeeksi aikaa isänsä kanssa.

Vierailija
57/241 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä veisin ne lapset miehelle ja jättäisin sinne. Ihan oikeasti. Vaikka sydämestä raastaisi.

Oppisipahan kerrasta. Ja lapset saisivat kerrankin viettää tarpeeksi aikaa isänsä kanssa.

Yritä nyt sinäkin jo tajuta!! Isä ei ota lapsia. Nainen ei saa seksiä.

Vierailija
58/241 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä nyt sinäkin jo tajuta!! Isä ei ota lapsia. Nainen ei saa seksiä.

Vierailija
59/241 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltajuus ja tapaamisoikeus ovat kaksi eri asiaa. Yhteishuoltajat päättävät yhdessä lapsen koulunkäynnistä, asuinpaikasta, terveysasioista jne, yksinhuoltaja päättää nämä asiat yksin. Tapaamis- ja asumisasiat voivat sitten mennä miten menevät, riippuen siitä miten ne saadaan sovittua, mutta on toki vaikea olla lapsen huoltaja jos ei tätä koskaan tapaa. Missään tapauksessa eksäsi ei voi sinua kiristää sillä, ettei tapaisi lapsia ollenkaan, sillä tapaamisoikeus on lapsen oikeus, ei vanhemman.

Vierailija
60/241 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei ole pakko tehdä, koska avioliitot päättyy lähes aina eroon ja nainen kantaa vastuun silloinkin arjesta, koska miehet on pentuja.