Suomen merivoimat ostaa ohjuksia Israelista
Tämä rupeaa olemaan jo niin jumalatonta touhua, että kyllä tietää maailmanlopun olevan lähellä:
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005745633.html
Miten Suomen asekauppaa tämän kansainvälistä oikeutta rikkovan valtion kanssa voisi vastustaa?
Kommentit (51)
Israel valmistaa tunnetusti erittäin laadukkaita tuotteita, varsinkin tuolla alalla.
Joten miksi ei ostaisi?
Koska mitään jumalia tai maailmanloppuja ei ole olemassa niin turha niiden kanssa on meuhkata.
Mitä ohjuksiin tulee, Israel todellakin osaa niitä tehdä. Miksi siis emme ostaisi kunnon tavaraa?
Hyvä, tuetaan lähi-idän ainoaa sivistysvaltiota.
Onneksi Vasemmistoliitto tuomitsee ainakin hankinnan totaalisesti. Israelin valtio sortaa palestiinalaisia ja jos ostamme aseita Israelilta käytännössä hyväksymme sen sortotoimenpiteet. Ja samalla tuemme tuhoisaa aseteollisuutta..
Eikö ole parempi että ne ohjukset ovat meillä, niin niillä ei tähtäillä rauhanrakettien ampujia?
Vierailija kirjoitti:
Koska mitään jumalia tai maailmanloppuja ei ole olemassa niin turha niiden kanssa on meuhkata.
Mitä ohjuksiin tulee, Israel todellakin osaa niitä tehdä. Miksi siis emme ostaisi kunnon tavaraa?
Ehkä sen takia, että kunnon tavaraa saa muualtakin kuin valtiosta, joka harjoittaa apartheid-politiikkaa...
AP
Miksi vasemmistolaiset vastustaa Israelia mutta kristityt kannattaa? Miksi vihreät vastustaa käsiaseita mutta kannattaa kannabiksen laillistamista?
Vierailija kirjoitti:
Tämä rupeaa olemaan jo niin jumalatonta touhua, että kyllä tietää maailmanlopun olevan lähellä:
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005745633.html
Miten Suomen asekauppaa tämän kansainvälistä oikeutta rikkovan valtion kanssa voisi vastustaa?
Todista väitteesi. Kaikki mitä netissä sanotaan ei ole automaattisesti totta.
Aivan sama kuka ketäkin sortaa. Sorto ei tästä maailmasta lopu vaikka kuinka Jeesusteltaisiin. Eikä varsinkaan tuolta, Jeesuksen synnyinmailta, koska sen takiahan siellä nimenomaan meuhkataan. Luvattu kansa joita naapurit inhoavat. Ja tottakai ostetaan aseet sieltä missä niitä on testailtu kautta historian, laatu on taattua!
Jesse kirjoitti:
Aivan sama kuka ketäkin sortaa. Sorto ei tästä maailmasta lopu vaikka kuinka Jeesusteltaisiin. Eikä varsinkaan tuolta, Jeesuksen synnyinmailta, koska sen takiahan siellä nimenomaan meuhkataan. Luvattu kansa joita naapurit inhoavat. Ja tottakai ostetaan aseet sieltä missä niitä on testailtu kautta historian, laatu on taattua!
Katso afroamerikkalaisten väkivallatonta kansalaisoikeustaistelua ja Intian itsenäistymistä. Jos ihmiset ajattelisivat kuten sinä, eläisimme maailmassa, jossa afroamerikkalaiset olisivat orjia ja Intia olisi sorrettu Britannian siirtomaa. Sorto kyllä loppuu maailmasta, jos sitä vastaan taistelee. Pessimismillä ei saa mitään aikaiseksi..
AP
Ai niinku että sorto olis loppunut muualta kun Israelista? Hahhah. Jenkit on nyt vähän aikaa olleet Afrojensa kans rauhassa, mut johan siellä on sorretaan sitten vähän eri tavalla. Ja Intia? Intiassako ei siis enää sorreta ketään?
Siinä vaiheessa kun tältä pallolta sorto on kokonaan loppu ni Aurinko on jo muuttunut kääpiöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sen takia, että kunnon tavaraa saa muualtakin kuin valtiosta, joka harjoittaa apartheid-politiikkaa...
AP
Ehkäpä puolustusvoimien tyypit tietävät mitä tehdä. Hinta/laatu/sopivuus olosuhteisiimme.
Poliitiikka politiikkana ja aseet aseina.
Maanpetturit ulisee.
Vieraanvallanagentit kuuluis vankilaan.
Ja AP sulle vielä sellanen lisäys että mä en ole pessimisti enkä sorra itse ketään. Mä olen realisti enkä elättele haavekuvia. Totta helvetissä mä toivoisin että kukaan ei sorra ketään muttakun ihminen on mikä on, ni minä en kuluta aikaa Jeesustelemiseen kun en asialle pysty mitään tekemään. Ja en, en mene mielenosoituksiin, olen tyytyväinen että olen syntynyt Suomeen jossa sorto on jokseenkin olematonta verrattuna jopa joihinkin euroopan valtioihin.
Mulla on duuni, perhe ja paljon harrastuksia. Kaikilla maailmassa ei ole. En koe että mun sen takia tarvitsee mistään luopua.
Kelle tämä oli "uutinen"? Suomesta myydään aseita myös konfliktimaihin.
Hyvä että ostetaan laatutuotteita sellaiselta maalta, joka tekee ne tosissaan.