Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SOTELI syksy 2018

Vierailija
06.07.2018 |

Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.

Kommentit (3148)

Vierailija
2661/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsi ku masentaaaaa tää varasijoilla roikkuminen. Oon varasijalla 4 sh

Minä oon varasijalla 7. ja odottelen ihmettä, että edelläolijat peruu paikkansa🤣

Mihin kouluun jonotat?

Vierailija
2662/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava toi sähköpostiin tullut opintopolun tuloskirje, jossa pitäisi olla omat tulokset... Linkistä kun painaa, saapi vaan erroria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2663/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatteko te sähköpostiin tulleesta tuloskirjeestä ton linkin auki? 🤔

Vierailija
2664/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa!

Vierailija
2665/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitsi ku masentaaaaa tää varasijoilla roikkuminen. Oon varasijalla 4 sh

Minä oon varasijalla 7. ja odottelen ihmettä, että edelläolijat peruu paikkansa🤣

Mihin kouluun jonotat?

Turkuun, ketuttaa sikana kun vielä eilen olin varalla 3. Ihmettä minäkin täällä toivon.

Vierailija
2666/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo ees saanut tuloskirjettä!

Vierailija
2667/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa!

Kirjautukaa Opintopolkuun. Löytyy myös sieltä.

Vierailija
2668/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänään kirjautunut niin monesti opintopolkuun, että nyt pelottaa että verkkopankin aivainnumerot loppuu. 

Vierailija
2669/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei aukea täälläkään...

Vierailija
2670/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö pisteet näkyä myös varasijoilla oleville?

Vierailija
2671/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuloskirjettä tullut eikä näy opintopolun omalla sivullakaan.

Noh pisteet on muutenkin tiedossa kiitos lähdekoodin🙂

Vierailija
2672/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiti kirjoitti:

Ne näkee lähdekoodissa.

Vierailija
2673/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiti kirjoitti:

Ne näkee lähdekoodissa.

Kyllä ne pisteet tulee myös ihan normi opintopolun sivulle näkyviin, mutta viiveellä.

Vierailija
2674/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiti kirjoitti:

Ne näkee lähdekoodissa.

Eli...?

Vierailija
2675/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas ekstrovertit jyräsivät. haistakaa paska koko amk-järjestelmä. ei hiirulainen pääse ikinä kouluun. angst.

Vierailija
2676/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiti kirjoitti:

Ne näkee lähdekoodissa.

Eli...?

Selaa keskustelua taaksepäin ja kirjaudu sisään. Sinne tulee sellanen koodimainen sivu auki. Lue sieltä. 

Vierailija
2677/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiti kirjoitti:

Ne näkee lähdekoodissa.

Eli...?

Selaa keskustelua taaksepäin ja kirjaudu sisään. Sinne tulee sellanen koodimainen sivu auki. Lue sieltä. 

Siis joku on jo laittanut täne linkin siihen lähdekoodiin. 

Vierailija
2678/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mietin, onko kaikki koulut jo julkaisseet tulokset ?

Vierailija
2679/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eeeef kirjoitti:

Mä kyllä ihmettelen ku jengi täällä kyselee, että miten oikeen maksat polkuopinnot, eikö ihmisillä ole säästöjä? Ite kahden lapsen äiti ja mieskin opiskelija, mut kyllä säästöjä löytyy silti.

Jos säästöön laittaa vaikka 30€/kk, se on jo vuodessa 360€!

Oletko ajatellut, että joskus niitä säästöjä joutuu käyttämään? Esim. pesukone hajoaa tms. ja taas joudut lähtemään nollasta.

Voi jestas. Polkuopinnot maksaa 400e koko lukuvuodesta. Ja mitä olen ymmärtänyt ne voi suorittaa vuoden opintopisteiden verran (60op ?). Eli viimeistään seuraavana vuonna polkuoppijan pitää päästä sisään kouluun, jos haluaa jatkaa opiskeluja. Kyllä uskoisin, että Kela/Sossu jotaii tukii antaa, koska on ihan selvää, että opinnot päätoisena. Jos asiaa ajattelee toista kautta, Te-toimistolla on kaikenlaisia kursseja , niin onhan polkuopinnot tavallaan sama asia. 

Ei ole päätoimisia. Eikä ole verrattavissa mihinkään työllistämiskursseihin ei

No onhan se herranjumala päätoimista kun opiskellaan ihan sen muun ryhmän mukana aivan normaalisti. Nyt lopeta jo se jankkaaminen kun et asioista tiedä.

Älä itse jankkaa kun ei faktat tiedossa🙄

"

Tämä esim Kelan vastaus:

"Hei! Avoimiin ammatikorkeakouluopintoihin ei opintotukea voida myöntää, ellei sinulla ole tutkinnon suorittamisoikeutta ammattikorkeakouluun. Sinun tulee kysyä TE-toimistosta, onko sinun mahdollista opiskella työttömyysturvalla, jos opiskelu katsotaan päätoimiseksi, oikeutta työttömyysturvaan ei yleensä ole, mutta siitä asiasta päättää siis TE-toimisto. Ystävällisin terveisin Kela | "

Ei johda tutkintoon eli ei ole päätoimista itse polkuopinnot.

Siellä Kelan vastauksissa on aina ihan epämääräisiä ja samaan kysymykseen toisistaan poikkeavia vastauksia.

Ei ole yleensä oikeutta työttömyysturvaan se on aivan totta, mutta siinä tapauksessa on, jos olet vähintään 25-vuotias, ilman tutkintoa tai huonosti työllistävä tuntkinto ja kouluttautuminen parantaa työllistymisnäkymääsi. Eli haet tukea opintoihin, jotka yleensä työllistää hyvin.

Vastasit itsellesi tavallaan tuossa..

Juuri siksi ei yleensä saa, koska ei johda mihinkään tutkintoon eikä sitä kautta paranna asiakkaan mahdollisuuksia työllistyä.

Parantaa, jos on tarkoitus hakea tutkinto-opiskelijaksi. Ne kyselee kyllä kaikenlaista ennen tuen myöntämistä ja sen perusteella päättävät.

Noup. Ei se tarkoitus hakea merkitse yhtään mitään, kun ei liity sinänsä avoimen polkuopintoihin kun omaehtoisen opiskelun kriteerejä mietitään. Ja ei paikka polkuopiskelijana ole mikään tae, että pääsisi tutkinto-opiskelijaksi.

Ei todellakaan ole tae mutta jos hoidat hommat hyvin jne niin hyvä todennäköisyys on päästä. Motivaatio pysyy korkealla kun tietää että jos laiskottelee ja hoitaa kouluhommat vähän sieltä mistä aita matalin ni ei välttämättä tutkinto-opiskelijaksi pääse. Itse kuitenkin lähden hyvillä mielin opiskelemaan vaikka vaan polkulainen olenkin ja siitä lähetään että joskus tullaan valmistumaan 🤩

Tottakai. Ei vaan te-toimiston silmissä ole sama.

Mä tiedän ainakin muutamia jotka opiskeli sit ihan toimeentulotuella polkuvuoden

Tämä tapahtui milloin?

Saadaksesi toimeentulotukea sinun pitää hakea ensisijaiset etuudet ensin ja jos olet työtön työnhakija niin työttömyysetuus on se mitä haet.

Jos et ole päätoiminen opiskelija ja et saa opintotukea eikä työkkäri katso, että kyseessä on työttömyysturvaetuudella tuettavaa omaehtoista opiskelua niin mitkä on vaihtoehdot?

Kela velvoittaa ilmoittautumaan työttömäksi työnhakijaksi ja hakemaan työttömyysetuutta jos toimeentulotukea hakee.

Toimeentulotuki on kaiketi lakisääteinen jos et mistään muualta rahaa saa niin pakko sitä on saada, toki siitä voidaan leikata 20-40 % pois

Vierailija
2680/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eeeef kirjoitti:

Mä kyllä ihmettelen ku jengi täällä kyselee, että miten oikeen maksat polkuopinnot, eikö ihmisillä ole säästöjä? Ite kahden lapsen äiti ja mieskin opiskelija, mut kyllä säästöjä löytyy silti.

Jos säästöön laittaa vaikka 30€/kk, se on jo vuodessa 360€!

Oletko ajatellut, että joskus niitä säästöjä joutuu käyttämään? Esim. pesukone hajoaa tms. ja taas joudut lähtemään nollasta.

Voi jestas. Polkuopinnot maksaa 400e koko lukuvuodesta. Ja mitä olen ymmärtänyt ne voi suorittaa vuoden opintopisteiden verran (60op ?). Eli viimeistään seuraavana vuonna polkuoppijan pitää päästä sisään kouluun, jos haluaa jatkaa opiskeluja. Kyllä uskoisin, että Kela/Sossu jotaii tukii antaa, koska on ihan selvää, että opinnot päätoisena. Jos asiaa ajattelee toista kautta, Te-toimistolla on kaikenlaisia kursseja , niin onhan polkuopinnot tavallaan sama asia. 

Ei ole päätoimisia. Eikä ole verrattavissa mihinkään työllistämiskursseihin ei

No onhan se herranjumala päätoimista kun opiskellaan ihan sen muun ryhmän mukana aivan normaalisti. Nyt lopeta jo se jankkaaminen kun et asioista tiedä.

Älä itse jankkaa kun ei faktat tiedossa🙄

"

Tämä esim Kelan vastaus:

"Hei! Avoimiin ammatikorkeakouluopintoihin ei opintotukea voida myöntää, ellei sinulla ole tutkinnon suorittamisoikeutta ammattikorkeakouluun. Sinun tulee kysyä TE-toimistosta, onko sinun mahdollista opiskella työttömyysturvalla, jos opiskelu katsotaan päätoimiseksi, oikeutta työttömyysturvaan ei yleensä ole, mutta siitä asiasta päättää siis TE-toimisto. Ystävällisin terveisin Kela | "

Ei johda tutkintoon eli ei ole päätoimista itse polkuopinnot.

Siellä Kelan vastauksissa on aina ihan epämääräisiä ja samaan kysymykseen toisistaan poikkeavia vastauksia.

Ei ole yleensä oikeutta työttömyysturvaan se on aivan totta, mutta siinä tapauksessa on, jos olet vähintään 25-vuotias, ilman tutkintoa tai huonosti työllistävä tuntkinto ja kouluttautuminen parantaa työllistymisnäkymääsi. Eli haet tukea opintoihin, jotka yleensä työllistää hyvin.

Vastasit itsellesi tavallaan tuossa..

Juuri siksi ei yleensä saa, koska ei johda mihinkään tutkintoon eikä sitä kautta paranna asiakkaan mahdollisuuksia työllistyä.

Parantaa, jos on tarkoitus hakea tutkinto-opiskelijaksi. Ne kyselee kyllä kaikenlaista ennen tuen myöntämistä ja sen perusteella päättävät.

Noup. Ei se tarkoitus hakea merkitse yhtään mitään, kun ei liity sinänsä avoimen polkuopintoihin kun omaehtoisen opiskelun kriteerejä mietitään. Ja ei paikka polkuopiskelijana ole mikään tae, että pääsisi tutkinto-opiskelijaksi.

Ei todellakaan ole tae mutta jos hoidat hommat hyvin jne niin hyvä todennäköisyys on päästä. Motivaatio pysyy korkealla kun tietää että jos laiskottelee ja hoitaa kouluhommat vähän sieltä mistä aita matalin ni ei välttämättä tutkinto-opiskelijaksi pääse. Itse kuitenkin lähden hyvillä mielin opiskelemaan vaikka vaan polkulainen olenkin ja siitä lähetään että joskus tullaan valmistumaan 🤩

Tottakai. Ei vaan te-toimiston silmissä ole sama.

Mä tiedän ainakin muutamia jotka opiskeli sit ihan toimeentulotuella polkuvuoden

Tämä tapahtui milloin?

Saadaksesi toimeentulotukea sinun pitää hakea ensisijaiset etuudet ensin ja jos olet työtön työnhakija niin työttömyysetuus on se mitä haet.

Jos et ole päätoiminen opiskelija ja et saa opintotukea eikä työkkäri katso, että kyseessä on työttömyysturvaetuudella tuettavaa omaehtoista opiskelua niin mitkä on vaihtoehdot?

Kela velvoittaa ilmoittautumaan työttömäksi työnhakijaksi ja hakemaan työttömyysetuutta jos toimeentulotukea hakee.

Toimeentulotuki on kaiketi lakisääteinen jos et mistään muualta rahaa saa niin pakko sitä on saada, toki siitä voidaan leikata 20-40 % pois

Jep toki pohjautuu toimeentulotukilakiin, mutta laissa myös sanotaan, että henkilön on ensisijaisesti elätettävä itsensä sekä perheensä ja sanotaan myös tuo, että se on viimesijainen tulo eli ennen sitä on haettava kaikki muut ja jos omalla toiminnallaan vaikeuttaa esim työttömyyskorvauksen saamista niin tosiaan voivat perustoimeentulotukea alentaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme