Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SOTELI syksy 2018

Vierailija
06.07.2018 |

Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.

Kommentit (3148)

Vierailija
2361/3148 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä epäreilua, että toisissa kouluissa on ihan lällyt valintakokeet ja toisissa koko päivän kestävät Päämäärän järkkäämät. Ei kiva.

Vierailija
2362/3148 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites jonot menee ei- ensikertalaisilla? Eli jos olen varasijalla 4 tarkoittaako se että edessäni on vain ei-ensikertalaisia vai onko jonossa molempia? Miten se nyt menee?

Luulen, että oot samassa jonosa kun kaikki muutkin. 

Eli jos joku ei-ensikertalainen ei ota paikkaa vastaan ja jonossa edessäni on vain ensikertalaisia, pääsen kouluun koska olen ei-ensikertalaisten kiintiössä ja seuraava sen kiintiön hakija jonossa? Vai onko jono vaiheessa kiintiöillä enää merkitystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2363/3148 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä epäreilua, että toisissa kouluissa on ihan lällyt valintakokeet ja toisissa koko päivän kestävät Päämäärän järkkäämät. Ei kiva.

No sinäänsä tiesit, minne haet ja millaiset pääsykokeet ovat. Itse oliN Metropolian pääsykokseessa ja voin sanoa, että koko aineisto ihan hepreaa. Kuitenkin ymmärrän pettymyksesi. Olen kuitenkin kuullut, että kohta otetaan valtakunnallinen pääsykoe sote aloille, mikä mielestäni ratkaisee ongelman. 

Vierailija
2364/3148 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintopolku tekee huoltotoimenpiteitä 17 aikoihin. Voisko olla, että varasijat liikkuisivat. 

Vierailija
2365/3148 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun amk sosionomi monimuotoon joka oli toisena vaihtoehtona, jee! Toki jos paikka aukee laureaan verkko opintoihin niin sit sinne!

Vierailija
2366/3148 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minne asti noita varasijoja täytetään?? muistaako joku päivämäärän? :)

18.12.2018 asti!

Vierailija
2367/3148 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku varasijalla 1 metrpoliaan sh, niin ainakin yksi paikka sinne vapautuu koska itse en aijo sitä paikkaa ottaa :)

Vierailija
2368/3148 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku varasijalla 1 metrpoliaan sh, niin ainakin yksi paikka sinne vapautuu koska itse en aijo sitä paikkaa ottaa :)

Kumpa vaan olisin minä :-(

Vierailija
2369/3148 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinäänsä tiesit, minne haet ja millaiset pääsykokeet ovat. Itse oliN Metropolian pääsykokseessa ja voin sanoa, että koko aineisto ihan hepreaa. Kuitenkin ymmärrän pettymyksesi. Olen kuitenkin kuullut, että kohta otetaan valtakunnallinen pääsykoe sote aloille, mikä mielestäni ratkaisee ongelman. 

Toki tiesin minne haen, mutta sitä en voinut etukäteen tietää missä koulussa kokeeni suoritan. Ykkösvaihtoehtooni ei esikokeen pisteet riittäneet, mutta toiseen riitti. Mielelläni olisin suorittanut kokeen missä tahansa muualla kuin siinä toka vaihtoehdossa.

Ei siinä mitään, näillä mennään.

Vierailija
2370/3148 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites jonot menee ei- ensikertalaisilla? Eli jos olen varasijalla 4 tarkoittaako se että edessäni on vain ei-ensikertalaisia vai onko jonossa molempia? Miten se nyt menee?

Eli jos joku ei-ensikertalainen ei ota paikkaa vastaan ja jonossa edessäni on vain ensikertalaisia, pääsen kouluun koska olen ei-ensikertalaisten kiintiössä ja seuraava sen kiintiön hakija jonossa? Vai onko jono vaiheessa kiintiöillä enää merkitystä?

Et ohita ensikertalaisia, jotka on sun edessä jonossa. Jos ei-ensikertalaisia on jo enimmäismäärä valittuna et tule nousemaan ylöspäin ellei, joku heistä luovu paikasta.

Vierailija
2371/3148 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ohita ensikertalaisia, jotka on sun edessä jonossa. Jos ei-ensikertalaisia on jo enimmäismäärä valittuna et tule nousemaan ylöspäin ellei, joku heistä luovu paikasta.

Juu selvä kiitos :)

Vierailija
2372/3148 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Et saanut opiskelupaikkaa.

Valintakokeen tulos hylätty”

Voi että ;/

Heips, mistä voin kysyä tuloksen, että näkee missä on menny väärin?

Vierailija
2373/3148 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oamk hyväksytty sh monimuoto. Varasijalla th-puolelle.

Se oli mulla siis ykkösenä ja toisena tuo sh. Kovin paljon ei varmasti mahdollisuuksia tuohon päästäkun varasija 20 tuntumassa.

Mutta tuo sh tuntu jo hienolta kun kipeänä lävin pääsykokeen ja esivalinta yövuoron jälkeen :)

Missä vaiheessa tulee nuo lopulliset tiedot kun lukee että hyväksytty mutta odottaa vielä ylempään hakutoiveeseen?

Oon jo "ikäraakki" (liki 40) 😉 niin ihan huippua että pääsin kumpaan tahansa!

Vierailija
2374/3148 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en näe pisteitäni mistään. Olen varasijalla 2 metropoliaan monimuoto Terveydenhoitajaksi. Luulemme ettei siellä kukaan luovu paikastaan, harmittaa jäädä näin lähelle paikkaa. Olen hakenut jo 3 krt. Laurea minulla on toisena eikä siinä lue vielä muuta kuin kesken. Kolmanteen vaihtoehtoon olen vasta sijalla 148 ja neljänteen 57 joten en varmaan saanut yhteishaussa sitten hyviä pisteitä vaikka laurean kokeessa minulle tuli tunne että haastattelut meni tosi hyvin.

Vierailija
2375/3148 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurean tulokset tuli! Sosionomi monimuoto kutsuu, jesssssss!!!

Vierailija
2376/3148 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdekoodista näkee pisteet. 44,5 huoh... Meni huonommin kuin kahdella viime kerralla yhteensä. Pakko kai se on myöntää että olen liian huono sote-alalle.

Missä on lähdekoodi?

Vierailija
2377/3148 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan SeAMK maksimipisteitä? Mulla oli pisteet 69 ja pääsin sosionomi monimuotototeutukseen 😊

Vierailija
2378/3148 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi Metropoliaan terveydenhoitajaksi päässyt :) kävin nelosen pääsekokeissa mutta pääsin ykkösvaihtoehtooni. Piste 61

Vierailija
2379/3148 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pääsen diakiin helsinkiin sosionomiksi, monimuotoon. (oli 2. hakukohteena)

Odottelen nyt vain metropolia päivätoteutusta sosionomiksi pääsenkö, sillä olen varasijalla 5. (oli 1. hakukohteena)

Joka tapauksessa diak odottaa ellei metropoliaan. Kumpaan te menisitte mieluummin? onko päivätoteutus joka arkipäivä ja pitkiä päiviä? ehkä niin olisi helpompi opiskella kuin etänä? saa nähdä kuinka minun käy. 

Milloin saan tietää ?? onko se silloi 29päivä vai minne asti varasijoja täytetään ? 

Nykyään tarjotaan vain yhtä paikkaa eli jos pääset ykköstoiveeseen niin kakkonen peruuntuu. Et voi valita.

Juu okei , luin jotain että jossaintapauksessa saa jopa valita. sama se, pääasia että jonnekkin :D

NÄIN LUKI :

jos tulet hyväksytyksi ylempään hakukohteeseen kaikkien tulosten julkaisun jälkeen, voit valita kumman paikan otat vastaan

kaikkien tulosten julkaisun jälkeen voit ottaa alemman paikan vastaan, vaikka olisit varalla ylempiin hakukohteisiin.

Vierailija
2380/3148 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näki kuinka paljon todistukset vaikutti?

Lamkiin hain, en päässyt. Amis taustalla.

Lähdekoodi sanoo että pisteet 56