Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennus – kuinka tarkkaan sen alkamisajan pystyt määrittämään itse?

Vierailija
06.07.2018 |

Te masentuneet, pystyttekö sanomaan päivämäärän, jolloin masennuksenne alkoi? Esim. sain ensioireet 15.10 2016.

Vai pystyttekö sanomaan vain kuukauden? Esim. sain ensioireet lokakuussa 2016.

Vai pystyttekö sanomaan korkeintaan vuodenajan? Esim. sain ensioireet syksyllä 2016.

Vai pystyttekö sanomaan korkeintaan vuoden? Esim. sain ensioireet v. 2016.

Vai pystyttekö sanomaan korkeintaan muutaman vuoden haarukalla? Esim. sain ensioireet joskus 2014-2016.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ollenkaan. Kun diagnosoitiin niin lääkärin mielestä olin ollut jo useamman vuoden, jopa teini-iästä asti, masentunut. Olin tuolloin työelämässä.

Vierailija
22/24 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä taida pystyä. Osaan sanoa, että vuosina 2007 ja 2017 olen ollut masentunut. Pystyn sanomaan, että vuonna 2017 keväällä masennus paheni keväällä, koska minulla ei ole muistoja välillä kevät 2017 tammikuu 2018. Tai no muistan, että kesä 2017 oli kylmä ja sateinen ja olen käynyt Tuure Kilpeläisen keikalla Kuopiossa ja silloin oli 9 astetta lämmintä. Siinäpä ne sen kesän muistot. Kevät ja syksy on ihan pimeää. Löydän vieläkin työkirjauksistani asioita, joita en muista tehneeni ja ihmettelen miksi ne on tehty. Onneksi kolleegat muistaa :)

Samoin vuosi 2007 on hämärä, silloin ostin asunnon ja muutettiin, mutta eipä juuri muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotiaana alkoi kuoleman toiveet ja aloin miettiä miten riistäisin itseltäni hengen. Kirjoitin itsemurhakirjeenkin tuolloin valmiiksi. Kuitenkin täydellinen romahdus tapahtui vasta 2015 kun viimein yritin i tsaria. Valitettavasti ei onnistunut ja edelleen täällä kärsitään

Vierailija
24/24 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää mittauttamaan ferretiini labraan.

Fertiili-ikäisillä naisilla yleinen eli varastoraudan puute, varsinkin, jos synnytyksiä, leikkauksia, runsaita menkkoja, kasvissyöntiä.

Matala taso aiheuttaa mm. ahdistusta, masennusta, väsymystä. Jokaisella omanlaisensa oireet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi