Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mäkkärin uusin mainos kertoo sen, mikä suomalaisessa yhteiskunnassa on pielessä

Vierailija
05.07.2018 |

Raskaana oleva vaimo/avopuoliso herättää yöllä nukkuvan miehensä: "Kulta, mun niin tekis mieli vaniljapirtelöä." Mies vastaa: "En mä sulle nyt voi vaniljapirtelöksi muuttua.". 15 minuuttia myöhemmin samainen mies on sitten Mäkkärin tiskillä tekemässä ruokatilausta, johon sisältyy muun muassa tämä vaniljapirtelö. Että näin. Kuvaako tämä sitä, mihin miehet on Suomessa alistettu? Naiset on nostettu jalustalle ja heitä pitää miesten palvella, oli sitten yö tai päivä. Erityisen suurta huomiota ansaitsevat raskaana olevat naiset, heillä vasta onkin oikeus vaatia palvelua miehiltään.

Olen itsekin nainen ja äiti. Ei olisi tullut mieleenikään pyytää/vaatia mieheltäni raskaana ollessani, että tämä lähtisi hakemaan keskellä yötä vaniljapirtelöä Mäkkäristä. No, eipä siinä mitään, ei olisi mies kyllä lähtenytkään. :D En vain käsitä nyky-yhteiskunnan sukupuolirooleja: miesten pitäisi suurinpiirtein palvella naisia ja olla tossun alla. On aivan eri asia olla yhdenvertainen: yhdenvertaisessa suhteessa mies ja nainen kunnioittavat toisiaan eivätkä esim. vaadi toisiltaan kohtuuttomia tai pyri alistamaan/vähättelemään toista.

On tärkeää, että naisia kunnioitetaan ja kohdellaan hyvin, mutta sama pätee myös miehiin. Sitäpaitsi, omasta mielestäni on ainakin mukavampaa, että miehet voivat olla "miehiä" (ei kuitenkaan mitään naisvihaajia/naisten alistajia) eivätkä mitään naisia passaavia ylikilttejä hiirulaisia.

Mainoksen voisi ajatella myös päinvastaisena: mies on vaikka loukannut itsensä eikä voi nousta sängystä. Sitten hän herättää vaimonsa keskellä yötä ja sanoo anovasti vaimolleen: "Mun tekis niin mieli kaljaa." Mainos voisi päättyä 2 eri tavalla: joko vaimo lähtee hakemaan miehelleen kaljaa lähikaupasta tai sitten sanoo vaan miehelleen, että "Mä en kuule voi sulle kaljaksi muuttua" ja jatkaa nukkumista. Kenen puolella sympatiat mahtais olla tässä tilanteessa? Mielenkiintoista...

Mielipiteitä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On meillä sentään asiat aika hyvin suomalaisessa yhteiskunnassa, kun pielessä on vain se, että tehdään mainoksia vanhasta vitsistä. Sillä ettei kukaan enää koskaan osta pirtelöä toiselle ratkaistaan kaikki syrjäytyminen, alkava ghettoutuminen, itsemurhatilastot, raiskaustilastot, kotiväkivalta, kodittomuus, vanhustenhuollon tila ja vähäosaisuus. Ai että.

Miksi tätä pitää edes verrata muihin ongelmiin?

Vierailija
22/22 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärillä ei ole erikseen suomalaisia mainoksia. Sama filmi pyörii muissakin maissa, dupataan aina vaan paikalliselle kielelle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi