Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ihmisiä, jotka tekevät asioita vanhanaikaisesti esim. tiskaavat astiat käsin, pesevät pyykit nyrkkipyykillä, käyvät maksamassa laskut pankissa....?

Vierailija
05.07.2018 |

Mun tuttu joka on 60v pesee edelleen astiat käsin, hän ei ole koskaan käyttänyt eikä omistanut astianpesukonetta eikä aio hankkiakaan. Hänestä on ihanan rentouttavaa keskittyä käsin pesemään astioita.

Hän myös asuu sellaisessa mökissä jossa ei ole suihkua. Kaivosta tulee saunaan vesi ja siellä hän käy päivittäin pesulla.

Tunnetko sinä samanlaisia ihmisiä, jotka tykkäävät tehdä jonkun asian vanhanaikaisesti vaikka mahdollisuus olisi tehdä se nykyaikaisestikin?

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesee lattiat juuriharjalla

Siis nelinkontin

Vierailija
22/122 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumpukuivaajaan en huoli enää minäkään. En tykännyt yhtään. Kuivauskaappi on talviajalle, mutta kesäkeleillä on pelkästään ilo ripustella pyykkejä narulle. Jotenkin siitä tulee kotoisa ja mukava olo <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttuni,30 kymppinen nainen ei omista kahvinkeitintä.Kahvi keitetään pannulla liedellä. Joka kerta kun juon hänen luonaan kahvia,on kahvikupan pohja ihan täynnä kahvinpuruja. 

Vierailija
24/122 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viher-vasurit ovat sairaita ja pahoja ihmisiä.

Vierailija
25/122 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jokin omituinen kammo että tiskikone aiheuttaa vesivahingon, siksi en sitä uskalla ostaa (mitenköhän pääsisin tästä yli?). Tiskaan käsin vaikka se tympiikin.

Älä osta käytettyä konetta vaan uusi kodinkoneliikkeestä. Samalla kannattaa ostaa koneen alle parikymppiä maksava muovikaukalo, joten vesivahinko tulee heti näkyviin. Sen lisäksi konetta ei kannata kytkeä itse vaan ostaa se palveluna. En ole 30 vuoden aikana kuullut kuin yhdestä perheestä, joiden tiskikone vuoti vettä lattialle, mutta ei siitä isoa vahinkoa tullut.

Enpä tiennyt tuollaisista kaukaloista, oli hyödyllinen tieto. T: kommentin lähettäjä

Vierailija
26/122 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nnnnmmm kirjoitti:

Äitini (60 v) tiskaa käsin. Asuu yksin, eikä koe tiskaamista ongelmaksi.

Isäni (60 v) ei omista pankkikorttia. Hakee pankista käteistä, maksaa laskut pankissa ja maksaa kaiken ostamansa käteisellä. Syynä se että ei luota nykyaikaiseen maksujärjestelmään ja sanoo "katsoneensa herrojen läpi". On muutenkin hyvin vainoharhainen, kapeakatseinen ja vastustaa kaikkea normaalia kehitystä / muutosta yhteiskunnassa.

Fiksu mies isäsi.

Vierailija
27/122 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaan käsin,enkä pidä sitä mitenkään kummallisena,kahden hengen tiskit on tiskattu siinä vaihees kun ne vasta ois laronu koneeseen,en kerää tiskejä pesen ne heti syötyä.

Vierailija
28/122 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskaan käsin, koska asun yksin ja tiskiä ei tulisi montaa kertaa vuodessa koko koneellista kerralla (jos niitä tiskejä kerää pari viikkoa, ne eivät todellakaan lähde konepesulla vaan saat tiskata ne uudelleen käsin joka tapauksessa).

En myöskään omista autoa, vaan kävelen ja pyöräilen. Olen säästänyt kymmeniä tuhansia euroja, kun olen jättänyt ostamatta asioita joiden kuljetus vaatisi auton. Yhdessä vaiheessa vietin 8 vuotta ilman televisiota. Ei tuntunut missään.

Kiinnostaa kovasti miten tämän kirjoittaja käytti säästyneet rahat? Lahjoituksiin/hyväntekeväisyyteen, sijoituksiin, kulutukseen?

Vierailija
29/122 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt noita kaikkia. Pesen käsipyykissä aina villa-ja silkkivaatteeni, ellei ole merkintää konepesusta. Ja aamupuuro kattilan pesen aina käsin. Ja kuolinpesän laskuja on tullut käytyä maksamassa pankissa, kun se on ainut mahdollinen tapa.

En pidä ap. mainitsemia juttuja kovin erikoisena esim. laskujen maksaminen pankissa ei ole mitenkään harvinaista, jos maksaa isomia laskuja tai kysymys on perikunnan tilistä.

Vierailija
30/122 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jokin omituinen kammo että tiskikone aiheuttaa vesivahingon, siksi en sitä uskalla ostaa (mitenköhän pääsisin tästä yli?). Tiskaan käsin vaikka se tympiikin.

Älä osta käytettyä konetta vaan uusi kodinkoneliikkeestä. Samalla kannattaa ostaa koneen alle parikymppiä maksava muovikaukalo, joten vesivahinko tulee heti näkyviin. Sen lisäksi konetta ei kannata kytkeä itse vaan ostaa se palveluna. En ole 30 vuoden aikana kuullut kuin yhdestä perheestä, joiden tiskikone vuoti vettä lattialle, mutta ei siitä isoa vahinkoa tullut.

Enpä tiennyt tuollaisista kaukaloista, oli hyödyllinen tieto. T: kommentin lähettäjä

Tokkopa keittiöihin mahtuu mitään kaukaloa astianpesukoneen alle, jos se  kone on tavalliseen malliin kaapistoon sovitettu.

Vierailija
31/122 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokkopa keittiöihin mahtuu mitään kaukaloa astianpesukoneen alle, jos se  kone on tavalliseen malliin kaapistoon sovitettu.

No eihän siihen montaa milliä korkeutta tuu lisää ja jaloilla saa säädettyä tiskikoneen korkeutta.

Vierailija
32/122 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki uudet vempaimet paitsi nettiä ei oo.

Vierailija
33/122 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nnnnmmm kirjoitti:

Äitini (60 v) tiskaa käsin. Asuu yksin, eikä koe tiskaamista ongelmaksi.

Isäni (60 v) ei omista pankkikorttia. Hakee pankista käteistä, maksaa laskut pankissa ja maksaa kaiken ostamansa käteisellä. Syynä se että ei luota nykyaikaiseen maksujärjestelmään ja sanoo "katsoneensa herrojen läpi". On muutenkin hyvin vainoharhainen, kapeakatseinen ja vastustaa kaikkea normaalia kehitystä / muutosta yhteiskunnassa.

Fiksu mies isäsi.

Jaa. Hieman ot, mutta tämä fiksu isäni on myös "katsonut lääkäreiden touhun läpi" ja lääkkeiden määrääminen on pelkkää rahastusta. Siksi jää nyt tuo mielenterveys hoitamatta.

Vierailija
34/122 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, olisit lisannyt listaasi rumpukuivaajan. On kylla vihonviimeisen vanhanaikaista ripustella markia pyykkeja ympari asuntoa tai viritella niita pyykkinarulle ja taas takaisin koriin. Laskun maksaminen pankissa on pienta taman rinnalla.

Mikään ei tuoksu niin hyvälle kuin ulkona kuivanut pyykki !!!

Vierailija
35/122 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini pesee astiat käsin vaikka on täysin normaali työssäkäyvä digi-ajan perheellinen ihminen.

Vierailija
36/122 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, olisit lisannyt listaasi rumpukuivaajan. On kylla vihonviimeisen vanhanaikaista ripustella markia pyykkeja ympari asuntoa tai viritella niita pyykkinarulle ja taas takaisin koriin. Laskun maksaminen pankissa on pienta taman rinnalla.

Sori, tätä mä en osaa ajatella taas vanhanaikaisena asiana. Jos se sitä on niin melkein kaikki mun tutut tekee näin eli kuivaa pyykit narulla tai kuivaustelineellä. Myös mä itse.

Rumpukuivaaja kyllä olis kätevä mutta sille ei ole tilaa meillä ja tuntuu että se kuluttaisi nopeasti vaatteet ihan nyppyisiksi. Ap

Olen asunut USAssa yli 40 vuotta ja kayttanyt rumpukuivaajaa kaikki nama vuodet. Yksikaan vaate ei ole nyppyyntynyt tai kutistunut. Suomessa joko myydaan huonoja koneita tai kuivaatte liian kuumalla.

Taalla on myos kaupunki kieltanyt pyykkinarut maisemaa pilaamasta.

Vierailija
37/122 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhenpani (40-luvulla syntyneet) eivät omistaneet kahvinkeitintä koskaan kotona, eivät myöskään astianpesukonetta, puhumattakaan kuivausrummusta.

Vierailija
38/122 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan mahtuu. Lisäksi monet vakuutusyhtiöt edellyttävät kaukalon asentamista, jotta korvaus vesivahingosta olisi mahdollinen.

Vierailija
39/122 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän siihen montaa milliä korkeutta tuu lisää ja jaloilla saa säädettyä tiskikoneen korkeutta.

Leveys se suurempi ongelma.

Vierailija
40/122 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesee lattiat juuriharjalla

Veljeni pesee lattiat nelin kontin muttarätillä.