Loma - eikä mitään tekemistä. Auttakaa piristymään.
Olen lomalla, eikä ole mitään tekemistä. Tänään heräsin 11.15 ja olen istunut koko päivän koneella. Unirytmi on mennyt ihan sekaisin. Olen väsynyt koko päivän, enkä saa mitään aikaan. Istun koneella, syön herkkuja ja otan päiväunia. Myöhään illalla saatan käydä pyöräilemässä. Tässä se loma on mennyt.
Mitä lomalla voisi tehdä? Ei ole kavereita enkä saa aikaiseksi lähteä yksin minnekään. Jotain haluaisin silti tehdä, koska loma tuntuu menevän hukkaan. Olisiko kenelläkään neuvoja kesätekemiseen ja piristymiseen?
Kommentit (26)
Kone kiinni on varmaan paras neuvo monillekin meistä.
Käy kävelyllä aikaisin aamulla metsässä tai puistossa, lue paljon, käy taidegallerioissa ja taidenäyttelyissä ilmaispäivinä. Matkusta bussilla tai junalla alueille, joita et tunne ja kiertele niissä. Käy piknikillä. Tutustu paikkakuntasi tapahtumiin. Kirjoita päiväkirjaa. Maalaa tai väritä värityskirjaa. Tee joulusiivous kerrankin ajoissa. Soita sukulaisille tai lähetä heille kortti. Auta naapuria tai jotain tuttua. Käy uimassa.
Hauskaa lomaa!
Leffoja leffoja ja leffoja. Jokapäivä leffoja ja leffoja. Ota siihen herkku laari herkkulaari leffoja.
Lue kirjoja, käy museossa tai taide- tai valokuvanäyttelyssä, katsele leffoja. Lämpimänä päivänä tee pienet eväät ja lähde puistoon istuskelemaan, mukaan kiva kirja tai lehti. Käy torikahveilla. Lähde kesäteatteriin. Käy uimassa järvessä tai kylpylässä. Ota selvää läheisistä lenkki- tai luontopoluista ja käy siellä kävelemässä. Pitkälti yksin vietän itsekin lomaani, ja ajattelin rohjeta yksin jopa festareille. Tsemppiä ap, tee lomastasi hyvä!
Lähde ulkomaille. Jos on pieni budjetti, niin Turusta gdanskiin tai vaikka helsingistä laivalla Tallinnaan, muutama yö hotellissa. Yksin reissaaminen on jännää :)
Minä, yksinäinen ihminen olen lomalla: lukenut kaksi kirjaa ja aloittanut kolmannen, neulonut, siivonnut vaatekaapit, käynyt lenkillä nimenomaan aamuisin koska niin lähtee päivä hyvin käyntiin, kokeillut uusia ruoka- ja leivontareseptejä, käynyt syöttämässä oravia ja lampaita, kerännyt villiyrttejä ja kokkaillut niistä sekä säilönyt myös, käynyt alennusmyynneissä, käynyt ilmaisissa tapahtumissa kaupungilla, käynyt kampaajalla ja hierojalla, harrastanut valokuvausta ja yrittänyt kehittyä siinä, lähipäivinä aion uskaltautua uimaan jossain rannalla ...
Minäkin tuskailen lomatekemisen kanssa. Minulla sentään on to do-lista mutta kun ei huvita tehdä sieltä mitään. Esim. valokuvien tilaaminenkin tuntuu työläältä. Olen jo käynyt kampaajalla ja Barbie-näyttelyssä.
Huomenna ajattelin mennä palauttamaan poliisille perheen vanhentuneet passit. Saahan siihen muutaman tunnin menemään.
Kiitos teille kaikille ideoista. Olen erakoitunut täysin lomani aikana ja tullut apaattiseksi. Tänään oli työn ja tuskan takana siivota, mutta olipahan hetkeksi jotain hommaa.
Paikallislehdessä oli jotain kesäohjelmaa, mutta laitoin sen pois. Masensi ajatella, että yksin menisi johonkin. Mutta ehkä pitäisi tosiaan yksin rohkaistua lähtemään jonnekin. Uskaltaisikohan laivalle lähteä yksin? Olen jo pitkään ajatellut, että olisi kivaa käydä laivalla Tukholmassa pitkästä aikaa.
Taidan taas kohta lähteä pyöräilemään. Sekin on se sama reitti, jonka pyöräilen päivästä toiseen. Alkaa sekin kyllästyttää.
Olen 30+ ja asun Keski-Pohjanmaalla.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille kaikille ideoista. Olen erakoitunut täysin lomani aikana ja tullut apaattiseksi. Tänään oli työn ja tuskan takana siivota, mutta olipahan hetkeksi jotain hommaa.
Paikallislehdessä oli jotain kesäohjelmaa, mutta laitoin sen pois. Masensi ajatella, että yksin menisi johonkin. Mutta ehkä pitäisi tosiaan yksin rohkaistua lähtemään jonnekin. Uskaltaisikohan laivalle lähteä yksin? Olen jo pitkään ajatellut, että olisi kivaa käydä laivalla Tukholmassa pitkästä aikaa.
Taidan taas kohta lähteä pyöräilemään. Sekin on se sama reitti, jonka pyöräilen päivästä toiseen. Alkaa sekin kyllästyttää.
Ap.
Vähän sama, sillä erolla että olen naimisissa. Mies on sellainen jahlailija että ei saa mitään aikaiseksi. Sovittiin loman aluksi että hoitaa meille asuntovaunun ja käydään vaikka Lapissakin tai jossain viikon reissulla. Ei saanut aikaiseksi (oman mökkireissun kavereitten kanssa hoiti kyllä ihan muutamassa tunnissa). Loma huomenna ohi, mitään en ole tehnyt.
Paitsi varmaan sinne pyörälenkille myös pikapuolin..
Ei sulla ole lähipiiriä lapsia, joiden varjolla voisi mennä johonkin huvipuiston,eläintarhaan,torille ihmettelemään elämää tms?
Youtubessa ja blogeissa helppoja ja mukavia askarteluohjeita sekä käsityöohjeita, joiden vinkeillä askarrella kaikkea kivaa.
Kyllä eläintarhaan voi mennä ilman lastakin. Voi käydä katsomassa pandoja Ähtärissä ja muitakin eläimiä. Ranualla on jääkarhuja.
Vierailija kirjoitti:
Lue kirjoja, käy museossa tai taide- tai valokuvanäyttelyssä, katsele leffoja. Lämpimänä päivänä tee pienet eväät ja lähde puistoon istuskelemaan, mukaan kiva kirja tai lehti. Käy torikahveilla. Lähde kesäteatteriin. Käy uimassa järvessä tai kylpylässä. Ota selvää läheisistä lenkki- tai luontopoluista ja käy siellä kävelemässä. Pitkälti yksin vietän itsekin lomaani, ja ajattelin rohjeta yksin jopa festareille. Tsemppiä ap, tee lomastasi hyvä!
Kesäteatteria mäkin meinasin tulla ehdottamaan. Piristää varmasti! 👍
Vierailija kirjoitti:
Leffoja leffoja ja leffoja. Jokapäivä leffoja ja leffoja. Ota siihen herkku laari herkkulaari leffoja.
Ihan järkyttävää tuhlata loma ja kuukausi elämästään tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Vähän sama, sillä erolla että olen naimisissa. Mies on sellainen jahlailija että ei saa mitään aikaiseksi. Sovittiin loman aluksi että hoitaa meille asuntovaunun ja käydään vaikka Lapissakin tai jossain viikon reissulla. Ei saanut aikaiseksi (oman mökkireissun kavereitten kanssa hoiti kyllä ihan muutamassa tunnissa). Loma huomenna ohi, mitään en ole tehnyt.
Paitsi varmaan sinne pyörälenkille myös pikapuolin..
nämä on niitä valintoja..jos tiedät miehesi jahkailijaksi, niin miksi et hoitanut sitä asuntovaunua itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävää tuhlata loma ja kuukausi elämästään tuolla tavalla.
Näinpä. Ja sitten on ihan rapakunnossa kun pitäisi taas töihin palata. 🙈
Vierailija kirjoitti:
Lähde ulkomaille. Jos on pieni budjetti, niin Turusta gdanskiin tai vaikka helsingistä laivalla Tallinnaan, muutama yö hotellissa. Yksin reissaaminen on jännää :)
Joillakin satojen kilometrien matka Turkuun tai Hesaan...
Suosittelen, että haet kirjastosta hyviä romaaneja ja luet niitä. Samalla keräät henkistä pääomaa, jonka ansiosta et enää tylsistykään niin helposti, kun päänsisäinen maailmasi rikastuu.
Tee profiili Tinderiin tms. ja ala treffailla ;)
Jos olet päättänyt, että et saa aikaiseksi lähteä minnekään, niin tee parempia päätöksiä. Pyöräily on ok, mutta ei yksin illalla vaan aamulla. Pyöräile torikahvilaan aamukahville, jos siellä sinun kotiseudullasi suinkin on kauppatori. Juttele ihmisten kanssa. Selvitä, mitä maksuttomia huveja paikkakunnallasi on ja sekaan vain! Jos ei mitään maksutonta satu kohdalle, niin sitten maksulliselle grillauskurssille tai ihan mille vain kurssille. Hanki onki! Jos et ole ihan nolla kalastushommissa niin saat ihan gourmet-kamaa ilmaiseksi.
Ihan tärkein juttu on, että uskallat ulos sieltä omasta luukustasi, etkä mene takaisin kuin vasta jotain uutta kokeneena.