Mitä te energiset ja reippaat ihmiset syötte? Onko teillä joku ruokavalio?
Kommentit (24)
Ihan tavallista ruokaa monipuolisesti. En laske kaloreita, en välttele mitään, pyrin siihen, että annos on jotakuinkin lautasmallin mukainen, kasvista ja vihannesta on paljon ja joka aterialla, vilja täysjyvää ja rasva- ja proteiinilähteet laadukkaat ja monipuoliset. Paljon vettä, kohtuudella kahvia ja alkoholia harvoin. Tarpeeksi unta ja paljon liikuntaa sekä sopivasti sosiaalisia suhteita.
Koita rautalisää, itse piristyin kummasti 😉
Itse pidän tärkeimpinä asioina säännöllistä ruokarytmiä (jotain syötävää 3-4h välein) ja sokerin välttämistä. Näillä keinoilla pysyy verensokeri tasaisena ja siten energiatasot hyvänä.
Lisäksi koitan tehdä parempia valintoja siellä missä voin. Esimeriksi jos lounaalla on vaihtoehtoina riisi ja pasta, niin otan riisiä (olen huomannut, että vehnä eli tässä tapauksessa pasta aiheuttaa vatsavaivoja, vaikka en ole varsinaisesti "gluteenivammainen").
Monipuolinen ruokavalio on jees. En välttele esim. hiilareita. Niitäkin tarvitaan, että jaksaa urheilla.
D-vitamiinin puutos voi väsyttää, samoin se jos ruokavaliossa ei ole tarpeeksi tarpeellisia rasvoja.
Up