Me ostettiin just 350.000 euron talo! Että repikää siitä!
Kommentit (45)
meillä menee viimeinen asuntolainan erä ensi kuussa ja olen todella nihkeä sen suhteen, että vaihdettaisiin isompaan ja otettaisiin lisää lainaa. Oikein odotan sitä, kun pankki ei enää kuori palkasta omaansa päältä!
Niinpä niin...teitpä sitten omat johtopäätökset meidän rahatilanteesta. Mutta toisin kuin sinä, en niillä rupea tässä leveilemään. Mulla on elämässä kaikki niinkuin olla pitää, olen onnellinen ja myös se rahatilanne on ok. Oma velaton asunto on, mutta yhtä onnellinen oisin vaikka asuisin vuokralla.
" Oma velaton asunto on, mutta yhtä onnellinen oisin vaikka asuisin vuokralla" .
No niin varmaan.
Ei oo mitään järkeä maksaa omakotitalosta 150 000e enempää. Mieluiten joku alle 100 000 ja remontoitava olisi paras, jos käytetty pitää ostaa.
Vierailija:
Ei oo mitään järkeä maksaa omakotitalosta 150 000e enempää. Mieluiten joku alle 100 000 ja remontoitava olisi paras, jos käytetty pitää ostaa.
Me maksettiin omastamme euroiksi muutettuna n. 280 000 euroa käteisellä. Nykyarvo on jotain 450 000 e. :-)
Ja toinen asia on se, että vaikka kiinteistövälittäjä arvioisi asuntonne miten arvokkaaksi tahansa, ostaja maksaa siitä kuitenkin vähemmän.
Se on kuulkaa yks paskan hailee minkälaisessa linnassa asutte, kun mies, lapset tai itse sairastutte vakavasti, vammaudutte tai jotain muuta vastaavaa tapahtuu.
Suosittelisin käyttämään kaiken mahdollisen ajan läheisistä huolehtimiseen ja vähemmän sen murehtimiseen, kenellä on hienoin ja kallein talo.
Niin peeäs... kokemusta on.
Olen periaatteessa kanssasi ihan samaa mieltä: Elämä on arvaamatonta. Mutta mieluummin asun silti " linnassani" kuin vuokrakomerossa, sillä yhtä pahalta oma tai läheisen sairastuminen joka tapauksessa tuntuu.
Paitsi tietysti pääkaupunkiseudulla, mutta siellä nyt on muutenkin niin ufo meininki, että kuka sinne haluaa?
Tontin saa täällä halvimmillaan 5000e:lla ja meillä ainakin on suku piukassa talonrakentajia ja kirvesmiehiä. Eikä tartte varsinais-suomea kauemmaksi mennä.
43
realistisesta hinnasta...
Vierailija:
Me maksettiin omastamme euroiksi muutettuna n. 280 000 euroa käteisellä. Nykyarvo on jotain 450 000 e. :-)
Ja toinen asia on se, että vaikka kiinteistövälittäjä arvioisi asuntonne miten arvokkaaksi tahansa, ostaja maksaa siitä kuitenkin vähemmän.
etelä - eli kanta helsingistä.
Ehkä joskus saan sellaisen.
Vierailija:
Kyllä se raha sinunkin elämää helpottaisi, jos sitä olisi. Onni koostuu toki monista asioista, mutta yksi onnen lähde on myös raha. Jos sitä on, voi elää elämäänsä huolettomammin eikä tarvitse kiristellä leukaperiä jokaisen laskunmaksun yhteydessä.
Kun se onni ei ole kaikille se omakotitalo.
Vierailija:
Mutta kannattaako ottaa elämässä tavoitteeksi se talo? Pitää taloa niin tärkeänä, että siitä kannattaa täällä leuhkia?
En vaan tajua. Monesti tuntuu, että ne rikkaimmat ovat aina hiljaa rikkauksistaan. Opin kantapään kautta sen, että vaikka olisi rahaa, kun tajuaa, että se on vaan rahaa, jolla ei lopulta ole merkitystä, on onnellisin. Rahaa, tavaraa, taloja, autoja, kesämökkejä saa olla ja niistä saa pitää, mutta olisi syytä muistaa se, että ne on hyvin katoavaista kamaa tosipaikan tullen.
Kun kysytään, että laitatko läheisen syöpähoitoihin 5 000 euroa kuukaudessa vai maksatko lainaa talosta, tajuaa tilanteen aika konkreettisesti. Katsokaas vakuutuksetkaan ei kaikkea kata, valtio ei lopulta kaikkea kustannakkaan.
Siinä tilanteessa on aivan sama missä asuu.
Vierailija:
Kun kysytään, että laitatko läheisen syöpähoitoihin 5 000 euroa kuukaudessa vai maksatko lainaa talosta, tajuaa tilanteen aika konkreettisesti. Katsokaas vakuutuksetkaan ei kaikkea kata, valtio ei lopulta kaikkea kustannakkaan.Siinä tilanteessa on aivan sama missä asuu.
en nyt niin kovin kauas, jos luet edellisiä viestejä. Tärkeintä nyky-yhteiskunnassa on raha ja komeat kulissit. Harva tajuaa sen todellisen onnen lähteen. En vain voi käsittää tätä kilpailua täällä siitä, kenellä on kallein talo.
Pidän kauniista esineistä ja kivoista taloista. Onneksi olen löytänyt kuitenkin se, mikä elämässä on tärkeintä. Valitettavasti kävin kovan koulun. Se hyvä siitä kuitenkin koitui, että osaan nauttia elämästä. Sitä on mahdoton selittää sellaiselle, joka ei asiaa ole vielä hokannut.
Mun mies inhoaa käytettyjä taloja.
Vierailija:
Mun mies inhoaa käytettyjä taloja.
Kyllä se raha sinunkin elämää helpottaisi, jos sitä olisi. Onni koostuu toki monista asioista, mutta yksi onnen lähde on myös raha. Jos sitä on, voi elää elämäänsä huolettomammin eikä tarvitse kiristellä leukaperiä jokaisen laskunmaksun yhteydessä.