Tunnetko ketään erakoitunutta ?
Minkälainen ihminen on kyseessä ja miksi elää kuten elää?
Kommentit (15)
Itseni. T. 55-vuotias työtön nainen.
Peilistä näkyy yksi. Viihdyn niin hyvin yksin.
Mitä sillä erakoituneella nykyisin tarkoitetaan? Vaikeaa nyky-yhteiskunnassa on täysin erakoitua. Yksin voi olla, mutta ei se mitään erakointia ole.
En osaa tehdä aikaa kahvitteluille ja ravintola illallisille, mitä muut harrastavat. Keksin aina Parempaa tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä erakoituneella nykyisin tarkoitetaan? Vaikeaa nyky-yhteiskunnassa on täysin erakoitua. Yksin voi olla, mutta ei se mitään erakointia ole.
Ei käy missään, ei tee mitään ja hoitaa kodin ulkopuolella vain pakolliset jutut. Lisäksi ei kukaan ota yhteyttä, eikä kukaan käy kylässä. Helposti onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käy missään, ei tee mitään ja hoitaa kodin ulkopuolella vain pakolliset jutut. Lisäksi ei kukaan ota yhteyttä, eikä kukaan käy kylässä. Helposti onnistuu.
Erakko tekee paljon asioita, ei ole passiivinen. Vain ihmissuhteet puuttuu.
Jos joku tuntee erakon niin hyvin että voi häntä ihmisenä kuvailla, niin ei taida kyseessä ollakaan erakko.
Ns. " Erakko", voi olla omasta halustaan yksin. Häntä ei kiinnosta nykypäivän somessa oleva pinnallinen elämä, vaan kasvoikkain tapahtuvat älylliset keskustelut. Hän viihtyy yksin, on onnellinen puutarhansa, kissojensa sekä kirjojensa parissa. T. "Erakko".
Vierailija kirjoitti:
Ns. " Erakko", voi olla omasta halustaan yksin. Häntä ei kiinnosta nykypäivän somessa oleva pinnallinen elämä, vaan kasvoikkain tapahtuvat älylliset keskustelut. Hän viihtyy yksin, on onnellinen puutarhansa, kissojensa sekä kirjojensa parissa. T. "Erakko".
Erakko ei harrasta "älyllisiä keskusteluja" koska hän on erakko eikä hänellä ole suhdetta muihin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erakko tekee paljon asioita, ei ole passiivinen. Vain ihmissuhteet puuttuu.
Erakko tekee ehkä, mutta ei erakoitunut.
Minä kuulemma tällä hetkellä.
Ei ole rahaa, 400e kuussa,ei voi tehdä mtn.
Paha masennus, en halua lähteä ulos.
Ei työtä.
Ei koulupaikkaa.
Ja mietin kokoajan et ampuisin itseni, ku mun elämä on pilattu. 
Vierailija kirjoitti:
Ei työtä.
Ei koulupaikkaa.
Tai tää on pelkkää selittämistä, mut jos mulla ois oma kämppä, tietenkin eläisin normaalia nuoren aikuisen elämää. En mä nyt lapsuudenkotiini voi ketään pyytää. Hävettää niin vitutti koko homma.
Vierailija kirjoitti:
Ei työtä.
Ei koulupaikkaa.
Ennen kuin lähdet toteuttamaan aikomustasi, ajattele hetki mikä elämässä on sinulle oikeasti tärkeää. Onko se työ, raha tai koulu? Saatat tulla toisiin ajatuksiin. Olin/olen itse samassa tilanteessa, kunnes ymmärsin tämän.
Periaattessa minä. Syksyllä viimeistään.