Eikö olisi jo aika avata autokoulujen metoo?
Kommentit (48)
Kyllä sai kuulla härskejä juttuja, opettajan käsi lepäsi monesti reidellä tai tarrasi niskasta, että käännähän sitä kaunista päätäsi. Useampi ajo-opettaja vuorotteli autokoulun aikana, ja melkein kaikki harrastivat tuota.
Mua pantiin kuivana kakkoseen pikkufiatissa ja opettaja läiski mun hikisiä pakaroita karvasilla käsillään.
Kerroin äitille tästä äijästä ja se sano Me too ja meni ottaan liukkaan ajon koulutusta siltä.
Vieläkin valun hikeä ja nesteitä kun muistelen sitä kokemusta.
Puistattaa vieläkin. Minua ei ollut koskaan ennen kukaan ahdistellut samalla tavalla. Olin käynyt talleilla ja siellä miehet saattaneet heittää ronskiakin läppää, niin että sen todellakin otti huumorilla. Mut autokoulun ope oli iljettävä, ajoin vaan kun se ähki ja kiemurteli vierssä.
Samaan aikaan autokouluun sattui muuan kohublondi. ajo-open lempilapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nää metoot auttaa ketään? Lätistään netissä ja meemeillään Facebookissa.
Suomalainen nainen on saanut äänioikeudenkin jo ennen kaikkia miehiä, mutta silti ette saa suutanne auki tai niitä rikosilmoituksia tehtyä?
Pelkkä sanahelinä ei johda mihinkään.
Uskottavuusongelma. Tyttö on kahden kesken suljetussa tilassa, pelkää ja jännittää, moni sen ikäinen ei edes ymmärrä mitä äijällä on mielessä. Ja kuka uskaltaisi ja kuka uskoisi. Mielessä epäonnistuminen, häpeä ja rahanmeno ;-( Valvontakamerat pakollisiksi?
Joo, suomalainen mieshän se on saatanasta seuraava. Perustakaa naisten autokoulu.
Ai niin, naisilta ei onnistu edes se yritysten perustaminen.
Maailmalla on paljon naisten autokouluja ja voi pyytää naisopettajan. Voisi olla menestys. Sii vaikka ei raiskaisikaan, äijien asenne on usein ivallisen alistava. Sama ongelma autokaupassa.
"Sii vaikka ei raiskaiskaan".
Kenelläköhän tässä on se asenteellinen mielikuva ja asenteet?
Montako raiskausta on tapahtunut suomalaisissa autokouluissa?
Kunnon sekopää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen on saanut äänioikeudenkin jo ennen kaikkia miehiä, mutta silti ette saa suutanne auki tai niitä rikosilmoituksia tehtyä?
Uskottavuusongelma. Tyttö on kahden kesken suljetussa tilassa, pelkää ja jännittää, moni sen ikäinen ei edes ymmärrä mitä äijällä on mielessä. Ja kuka uskaltaisi ja kuka uskoisi. Mielessä epäonnistuminen, häpeä ja rahanmeno ;-( Valvontakamerat pakollisiksi?
Jokaisella on nykyisin nauhuri taskussa. Helppo pistää nauhoituspäälle, niin jutuista jää todiste.
Oli ne kauheita ne 60-luvun ajo-opetukset.
Vanhaa naista vieläkin punastuttaa ne härskit jutut ja hipelöinnit mitä siellä joutui kestämään kuukauden.
Kortti tuli ja käytetty auto ostettiin, mutta se vuosittainen katsastushomma vasta härskiksi peliksi meni. Hallillinen äijiä tuijottamassa irstaasti teinityttöä ja yksi puhkomassa alustarakenteita meisselillään.
Kauheilla kangilla ne tyttöä pelotteli, mutta aina meni läpi kertaheitolla läpi ja leima tuli. Huoran leima meinaan pienellä paikkakunnalla, mutta onpahan nämä muistot jääneet ja jatkuva kaipuu autoilun maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, suomalainen mieshän se on saatanasta seuraava. Perustakaa naisten autokoulu.
Ai niin, naisilta ei onnistu edes se yritysten perustaminen.
Maailmalla on paljon naisten autokouluja ja voi pyytää naisopettajan. Voisi olla menestys. Sii vaikka ei raiskaisikaan, äijien asenne on usein ivallisen alistava. Sama ongelma autokaupassa.
"Sii vaikka ei raiskaiskaan".
Kenelläköhän tässä on se asenteellinen mielikuva ja asenteet?
Montako raiskausta on tapahtunut suomalaisissa autokouluissa?
Kunnon sekopää.
Varmasti tuhansia. "Ei tästä taida mitään tulla, mutta inssi on kaverini. Pääset pälkähästä jos olet kiltti sedälle. Setä ottaa nyt sulta housut pois."
1980-luvun lopulla. Naimisissa oleva ajo-opettaja kuolasi ”on sulla sitte komia tukka”. Sama henkilö oli painanut kaverini siskon luokassa seinää vasten teoriatunnin jälkeen ja yrittänyt kähmiä ja yhdelle kaverilleni sanoi että ”sulla on upeat upeat tissit, ihan toista kuin mun vaimollani Liisillä”. Miehen nimi Arvi tai jotain sellaista, oikein näädän näköinen ukko.
40-luvulla se seksuaalinen härintä oli hyvin yleistä metsätyömailla.
Haluaisin aloittaa kämppäemäntien me too kampanjan, sillä niin paljon roisia juttua he joutuivat raskaan työnsä ohella savottajätkiltä kuulemaan.
Eihän tuosta ole kuin rapiat 60 vuotta aikaa ja vanhoja metsureita varmastikin vielä elossa jossain päin suomea. Ja samanlaiseen häpeärangaistukseen myös lotille rumia puhuneet miehet.
Jos joku on paheksuttavaa nyt, on sen täytynyt olla paheksuttavaa kautta maailmanhistorian.
Jokusia hautakiviä joudumme ehkää kaatamaan, mutta ohisvahinkoja sattuu myös pommituksissa, ns friendly fire tapauksia, joten mikään hinta ei ole liiana kallis oikean asian puolesta taistellessa.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin panin inssiä että sain ajokortin.
Oletko mies vai nainen? Panitko sträppärillä hanuriin?
Ihat tätä päivää tytöltäni kuultuna: "Ajaminen on kivaa mutta se äijä on inhottava."
Autokoulun johtajaope ajotilanteessa kerran erehtyi käden reidelle laittamaan ja puheet oli alatyylisiä. Kakkosvaiheen suoritin kilpailevalla firmalla samalta kadulta.
Eräs nimeltä mainitsematon Vaasalainen lihava keski-ikäinen autokoulun ope ällötti millenniumin vaihteessa, muun muuassa vetämällä kynnellään viivoja paljaaseen käsivarteeni (oli kesä ja kuuma, joten olin t-paidassa). Halusi kuulemma tarkistaa pystynkö keskittymään liikenteeseen häiriötekijöistä huolimatta. Sama tyyppi kyseli onko minulla poikakaveria, tapaanko yöpyä poikakaverin luona jne. Äijällä oli minun ikäiseni tytär.
Tiedän erään toisen tytön, joka kävi samoihin aikoihin saman open ajotunneilla. Tämä tyttö valitettavasti ihastui jokaiseen mieheen, joka antoi hänelle vähintäkin huomioita, mukaanlukien tämä ällöttävä ope. Tyttö oli helppoa riistaa tuolle läskille vanhalle ukolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistava idea. Sinähän voitkin kustantaa valvontakamerat joka ikisen autokoulun autoon. Ai et halua? No lisätään kustannukset sitten autokoulun hintaan. Onneksi olen autokouluni jo käynyt, ei ole minun ongelmani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistava idea. Sinähän voitkin kustantaa valvontakamerat joka ikisen autokoulun autoon. Ai et halua? No lisätään kustannukset sitten autokoulun hintaan. Onneksi olen autokouluni jo käynyt, ei ole minun ongelmani.
Toivottavasti sinulla ei ole tytärtä.
Nnnnmmm kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sinulla ei ole tytärtä.
Eivät kaikki tytöt/naiset joudu ahdistelluksi autokoulussa. Opeta itse tytärtäsi jos niin kovasti pelkäät (jos siis olet itse uskaltanut käydä autokoulun).
Käyttäkää nyt hyvät naiset niitä riemurasioitanne! Autokoulu on kallista hommaa ja saatte todella hyvän diilin jos opettaja suostuu ottamaan osan maksuista luonnossa.