Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa panacod reseptiä

SpWee
04.07.2018 |

Eli minulla on särkenyt olkapää nyt jo joku reilu kuukausi. Kävin sairaanhoitajalla, joka käski minun ottaa kolme buranaa päivässä noin viikon ajan. Otin kyllä ennen tätäkin noin 2400mg ibuprofeeniä päivässä, ja tiesin jo että ei tule auttamaan. Pääsin sen jälkeen lääkärille, ja kerroin hänelle saman tarinan. Sanoin saaneeni panacodia noin vuosi sitten polvivamman takia, ja että se toimi hyvin. Mutta lääkäri ei silti reseptiä minulle halunnut kirjoittaa!? Miten minä nyt sitten tästä jatkan, jotta sellaisen reseptin saisin?

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei auta mikään muu päänsärkyyn kuin panacod. 20 vuoden aikana olen kokeillut vaikka mitä, mutta mitään muuta vaihtoehtoa ei ole ilmaantunut. Olen siis syönyt panacodeja vuosia, noin 100 kpl menee vuodessa. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia saada reseptiä, vaikka sen pyytäminen aina minua hävettääkin. Enkä todellakaan ole koukussa, viimeisen 2kk aikana olen ottanut ehkä 5 tablettia - kun päänsärky on sitä vaatinut. 15 vuotta sitten selkävaivaisena söin niitä puoli vuotta 6-8 kpl/päivä ja kun selkä leikattiin, en syönyt panacodeja lähemmäs kahteen vuoteen. Joten en pelkää tällä nykyisellä käytöllä riippuvuutta.

Vierailija
102/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua sitä miten joku jää Panacodiin koukkuun. Itse syönyt sitä muutaman kerran selkäkipuun yhdistettynä Buranan kanssa, auttoi, ja ei tullut mieleenkään jatkaa syömistä kun kipu oli lähtenyt. Ehkä me ihmiset ollaan sitten erilaisia, toisille tulee huumaantunut olo tuosta vai? Minulle ei tullut alkuunkaan.

Olemme erilaisia, kyllä. Noin 7-10 prosentilta eurooppalaisista puuttuu maksasta se entsyymi, joka muuttaa Panacodin kodeiinin morfiiniksi. Heillä yksi Panacod siis vaikuttaa samalla tavalla kuin 500 mg parasetamolia, kun kodeiini ei potkaise lääkkeessä ollenkaan.

Anteeksi, mutta tarkoitatko, että näillä ihmisillä Panacod ei sitten auta ollenkaan? Minua ainakin Panacod auttaa. Eikä siitä tule mitään potkua tai pärinää. 

eri

Näillä ihmisillä Panacod toimii samalla tavalla kuin 500 mg parasetamolia toimisi, ja kyllähän parasetamolikin yleensä kipuun auttaa. Osalla tästä 7-10 prosentista voi kodeiini osittain muuttua morfiiniksi, osalla samasta ryhmästä ei muutu ollenkaan. 

Älkää viittikö valehdella. Panacod tehoaa oikein hyvin, vaikka siitä ei mitään sivuvaikutuksia tulisikaan. 

Varsinainen asiantuntija. :D

Oman elämäni asiantuntija olen. Panacod auttaa, 500 mg parasetamolia ei. Mitään sivuvaikutuksia ei tule.

Siis sulle, ok. Kaikkiin se ei kuitenkaan tehoa.

Niin ei tehoakaan, mutta sinä neropatti esität, että jos siitä ei tule sivuvaikutuksia, niin se ei myöskään tehoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi jolle Pancod ei auta vaan tekee huonon, huimaavan ja oksettavan olon. Hammaslääkäri joskus kirjoitti, muutaman otin mutta ei kiitos. Kipuun ei auttanut yhtään.

Vierailija
104/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää tämä riippuvuuskeskustelu. Jotkut joutuvat valitettavasti käyttämään särkylääkkeitä pitkiä aikoja tai jopa koko loppuelämänsä. Se ei tee heistä riippuvaisia lääkärien tarkoittamalla tavalla.

Vierailija
105/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain Panacodia synnytyksen jälkeen muistaakseni päivän. Se vaikutti ihan hyvin, muttei vienyt kipuja kokonaan pois, vaikka sain samaan aikaan muitakin särkylääkkeitä. 

Kärsin myös välilevynrappeuman aiheuttamista kovista kivuista, joita en pääse pakoon mihinkään, mutten silti haluaisi Panacodia, en vaikka tarjottaisiin. Elämässä on tarpeeksi ongelmia ilman, että onnistuu jäämään koukkuun johonkin lääkkeeseen.

Vierailija
106/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua sitä miten joku jää Panacodiin koukkuun. Itse syönyt sitä muutaman kerran selkäkipuun yhdistettynä Buranan kanssa, auttoi, ja ei tullut mieleenkään jatkaa syömistä kun kipu oli lähtenyt. Ehkä me ihmiset ollaan sitten erilaisia, toisille tulee huumaantunut olo tuosta vai? Minulle ei tullut alkuunkaan.

Olemme erilaisia, kyllä. Noin 7-10 prosentilta eurooppalaisista puuttuu maksasta se entsyymi, joka muuttaa Panacodin kodeiinin morfiiniksi. Heillä yksi Panacod siis vaikuttaa samalla tavalla kuin 500 mg parasetamolia, kun kodeiini ei potkaise lääkkeessä ollenkaan.

Anteeksi, mutta tarkoitatko, että näillä ihmisillä Panacod ei sitten auta ollenkaan? Minua ainakin Panacod auttaa. Eikä siitä tule mitään potkua tai pärinää. 

eri

Näillä ihmisillä Panacod toimii samalla tavalla kuin 500 mg parasetamolia toimisi, ja kyllähän parasetamolikin yleensä kipuun auttaa. Osalla tästä 7-10 prosentista voi kodeiini osittain muuttua morfiiniksi, osalla samasta ryhmästä ei muutu ollenkaan. 

Älkää viittikö valehdella. Panacod tehoaa oikein hyvin, vaikka siitä ei mitään sivuvaikutuksia tulisikaan. 

Oman elämäni asiantuntija olen. Panacod auttaa, 500 mg parasetamolia ei. Mitään sivuvaikutuksia ei tule.

Niin ei tehoakaan, mutta sinä neropatti esität, että jos siitä ei tule sivuvaikutuksia, niin se ei myöskään tehoa.

Ei vaan että jos ei tehoa. Mä en oikein ymmärrä nyt.

Vierailija
107/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooniseen kipuun saa lääkäriltä sitä lääkettä, mikä tuntuu auttavan. Valitettavasti tarjotaan reseptejä myös lääkkeistä, joita potilas ei halua käyttää, eikä edes kokeilla ( kipulääkkeitä, mielialalääkkeitä).

Enemmän ovat apteekissa huolissaan kun jatkuvasti käy samassa apteekissa ostamassa jotain kipulääkettä, jota suositellaan käytettäväksi kuuriluonteisesti. Kaikilla lääkettä uusineilla lääkäreillä ei ole ollut tätä huolta. On omaakin kipujen vähättelyä, ettei ole vaatinut tutkimuksia ja hoitoa. Kroonisen kivun kanssa joutuu helposti erikoissairaanhoidossa pelinappulaksi, jota hyppyytetään poliklinikoilla. Kipukroonikko ei välttämättä henkisesti jaksa vaatia asianmukaista hoitoa.

Vierailija
108/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain pilvin pimein erilaisia kipulääkkeitä ja jopa kipulaastareita, vaikka en sairastanut mitään yhtä vakavaa, kuin ap. 

Selkänikamani vain murtui ja kolme muuta vahingoittui.

Vierailija
109/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Sinähän siitä sanoit, eihän kukaan ole väittänytkään.

Vierailija
110/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain pilvin pimein erilaisia kipulääkkeitä ja jopa kipulaastareita, vaikka en sairastanut mitään yhtä vakavaa, kuin ap. 

Selkänikamani vain murtui ja kolme muuta vahingoittui.

Itseltäni murtui useampi selkänikama. Lääkäri diagnosoi lihaskrampiksi ja naureskeli särkylääkepyynnölleni. Yksityisellä lääkäri näki kuvissa useampia murtumia. Sain kunnon kipulääkkeet. On väärin, että asuinpaikka vaikuttaa huomattavasti saamaasi hoitoon.

Vierailija
111/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeisäkö? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

En sanonut. Sinä sanoit. 

Vierailija
112/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lääkkeisäkö? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

En sanonut. Sinä sanoit. 

Johtuisko siitä että täällä on monia vastaajia? Voisko olla. :D

Vierailija
113/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääketutkijat vois kehitellä särkylääkkeitä jotka olisivat tehokkaita jäämättä koukkuun. Panadol ja Burana auttavat tiettyyn kipuasteeseen asti vain.

Kodeiiniin muodostuu säännöllisessä käytössä riippuvuus, vaikka sitä ottaisi vain pienen annoksen päivittäin. Paitsi tietysti niillä, joiden elimistö ei kykene sitä hyödyntämään. Itse saan pienestäkin määrästä pään pehmeäksi.

Tiesittekö muuten, että alunperin heroiinikin laskettiin käyttöön sillä luulolla, että se ei pidemmälle jalostettuna kipulääkkeenä aiheuttaisi riippuvuutta toisin kuin oopiumi?

Vierailija
114/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SpWee kirjoitti:

Eli minulla on särkenyt olkapää nyt jo joku reilu kuukausi. Kävin sairaanhoitajalla, joka käski minun ottaa kolme buranaa päivässä noin viikon ajan. Otin kyllä ennen tätäkin noin 2400mg ibuprofeeniä päivässä, ja tiesin jo että ei tule auttamaan. Pääsin sen jälkeen lääkärille, ja kerroin hänelle saman tarinan. Sanoin saaneeni panacodia noin vuosi sitten polvivamman takia, ja että se toimi hyvin. Mutta lääkäri ei silti reseptiä minulle halunnut kirjoittaa!? Miten minä nyt sitten tästä jatkan, jotta sellaisen reseptin saisin?

Miksi  et pyydä kipupiikkiä vastaanotolla?

Pyydä Motifenea, sekin auttaa ibuprofeenia paremmin

Vierailija
115/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacodhan on aivan perselääke. Se pieni nopeasti ohi menevä huimauksen tunne päässäkö on se minkä takia sillä halutaan "huumata" itseään? Kuka oikeasti on niin herkkä sille aineelle?

Panacodilla on paikkansa, ja itselle sitä on määrätty moneen otteeseen, mm. Aivan helvetilllliseen korvasärkyyn, sekä nielurisaleikkauksen jälkeen. Mitä tapahtuu? Noh, yhdessä ibuprofeiinin kanssa auttaa sen verran että pystyy nukkumaan pari tuntia, jolloin kipu alkaa taas voimistua pikkuhiljaa, ja on ihan kauhea jo siinä vaiheessa kun saa taas ottaa kellontarkasti seuraavan annoksen. Opiaatit on tarkoitettu tällaisiin kipuihin, ei mihinkään hohhoh, vähän jalkaa särkee tai olkapäätä. 

Mitä muuta lääkkeestä tapahtuu? Nielemisrefleksi vaikeutuu, eli tulee palan tunne kurkkuun joka ei lähde pois, vatsa menee umpeen, eikä esim viikon käytön aikana kakkosta tule ollenkaan. Voitte vain kuvitella sen olon. päässä heittää sen verran, että tulee etova olo, kuin merisairaus. Sitten onkin pakko nukkua taas, koska lääke myös väsyttää. Ei voi kuin ihmetellä miksi te viitsitte käyttää tällaista lääkettä HUVIKSENNE???

Vierailija
116/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääketutkijat vois kehitellä särkylääkkeitä jotka olisivat tehokkaita jäämättä koukkuun. Panadol ja Burana auttavat tiettyyn kipuasteeseen asti vain.

Kodeiiniin muodostuu säännöllisessä käytössä riippuvuus, vaikka sitä ottaisi vain pienen annoksen päivittäin.

No mitä se haittaa? Jos se jollakulla toimii hyvin kipulääkkeenä eikä aiheuta pahoja sivuvaikutuksia, niin mitä väliä vaikka on siitä riippuvainen? Onko se sen kummempaa kuin minun riippuvuuteni psykostimulantti kofeiinista?

Vierailija
117/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva ibuprofeiinin syöminen on haitaksi munuaisille. Minulla on lievää munuaisten vajaatoimintaa ja saan kyllä panacodia reseptille. En edes hae kaikkia mitä saisin. Otan vain tositarpeeseen - olkapää särkee välillä melko kovin. Hyvä lääke, eikä ole aiheuttanut mitään riippuvuutta.

Vierailija
118/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panacodhan on aivan perselääke. Se pieni nopeasti ohi menevä huimauksen tunne päässäkö on se minkä takia sillä halutaan "huumata" itseään? Kuka oikeasti on niin herkkä sille aineelle?

Panacodilla on paikkansa, ja itselle sitä on määrätty moneen otteeseen, mm. Aivan helvetilllliseen korvasärkyyn, sekä nielurisaleikkauksen jälkeen. Mitä tapahtuu? Noh, yhdessä ibuprofeiinin kanssa auttaa sen verran että pystyy nukkumaan pari tuntia, jolloin kipu alkaa taas voimistua pikkuhiljaa, ja on ihan kauhea jo siinä vaiheessa kun saa taas ottaa kellontarkasti seuraavan annoksen. Opiaatit on tarkoitettu tällaisiin kipuihin, ei mihinkään hohhoh, vähän jalkaa särkee tai olkapäätä. 

Mitä muuta lääkkeestä tapahtuu? Nielemisrefleksi vaikeutuu, eli tulee palan tunne kurkkuun joka ei lähde pois, vatsa menee umpeen, eikä esim viikon käytön aikana kakkosta tule ollenkaan. Voitte vain kuvitella sen olon. päässä heittää sen verran, että tulee etova olo, kuin merisairaus. Sitten onkin pakko nukkua taas, koska lääke myös väsyttää. Ei voi kuin ihmetellä miksi te viitsitte käyttää tällaista lääkettä HUVIKSENNE???

Sinä saat selkeästi vain ne ikävät sivuvaikutukset. Minut valtaa autuas, syvä rentous. Joskus olen henkisesti sietämättömän ahdistavissa tilanteissa ottanut Panacodin ja selvinnyt sen voimalla. Ummetusta en ole kärsinyt lääkkeen kanssa koskaan ja etovan olonkin olen saanut vain kerran, kun jouduin todella pahaan kipuun ottamaan useamman tabletin lyhyen ajan sisään.

Vierailija
119/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morfiinista sen verran, että olen saanut sitä kahdesti, toisella kerralla niin etten tiennyt asiasta, eli en ollu tajuissani, ja toisella kerralla kolmeen otteeseen puolen tunnin sisään, suoraan suoneen, ja en suostu sitä enää ikinä ottamaan ellei ole aivan täysin pakkopakko. Siihen jäin heti "koukkuun. En halua kokea koskaan enää mitään sellaista olotilaa, koska kaipaisin sitä varmasti loppuikäni. Muistan sen vieläkin vaikka siitä on jo yli 20 vuotta aikaa. 

Vierailija
120/152 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodeiiniin muodostuu säännöllisessä käytössä riippuvuus, vaikka sitä ottaisi vain pienen annoksen päivittäin.

No mitä se haittaa? Jos se jollakulla toimii hyvin kipulääkkeenä eikä aiheuta pahoja sivuvaikutuksia, niin mitä väliä vaikka on siitä riippuvainen? Onko se sen kummempaa kuin minun riippuvuuteni psykostimulantti kofeiinista?

Ei se kroonisen kiputilan ollessa kysymyksessä haittaakaan. Mutta tietystikään koukuttuminen ei ole toivottavaa silloin, kun on oletettavaa, että kipu ei ole vaivana ikuisesti vaan menee ohi ja avioliitto lääkkeen kanssa jää silti voimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi