Selänteiden myynnissä oleva koti on niin amerikkalainen kuin olla ja voi
Ilman pihassa olevaa saunaa sitä ei tunnistaisi suomalaisen perheen kodiksi. Olen käynyt Yhdysvalloissa monen suomalaisen kotona ja kaikilla on yleensä paljon suomalaisia juttuja. Sirpa ei ilmeisesti tykkää suomalaisesta designista.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekana repisin noi hirveät kokolattiamatot helvettiin. Loukkaus tollaselle lukaalille! Kiveä tilalle kerran varaa on.
Amerikkalaiset ei tykkäis. Kokolattiamatto on kivempi jalan alla kuin kylmä kivi.
Nehän kävelee aina kengät jalassa, ehkä matto ei sitten kopise niin kovasti kun paikallinen mamma sipsuttaa korkkareissaan lasten perässä.
Kamalaa kun Selänteellä sitten maalarin valkoisella sudittua mansionia ja askeettinen mitään turhaa? sisustus.
Mä kyllä bongasin Suomi-designia
Zorron kämppähän toi on. ¡Viva españa!
Toivottavasti Teemulla ja Sirpalla kaikki hyvin?
Juttussa ei taidettu mitenkään kommentoida muuton syytä.
Noni, se on se avioero, jota on odotettu. Kumpikaan ei halua jäädä yli-isoon taloon asumaan. En kyllä minäkään Sirpana jäisi valtavaan taloon kaksin tytön kanssa. Mähän pelkäisin ja muutama tappajakoira olisi hirveiden hälärijärjestelmien (varmaan onkin jo) lisäksi välttämättömiä. Haaveissani asun linnassa vaikka yksin, mutta oikeasti olen pelkuri ja iso talo pelottaisi.
Kaikkihan nää on eronneet: Häkkiset, Kapaset, Kurrit, Tikkaset jne.
Todella vanhanaikainen.Voisi hyvin kuvitella Jr Ewingin köpöttelevän tuolla stetsoni vinossa ja viskilasi kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Ihana piha. Kyllä kelpaisi. Tarvitsisi vain palkata puutarhuri.
Pojallani Israelissa on puutarha jossa kasvaa mm verigrappejä.
Automaattinen kastelu joka aamu klo 6 . Putaarhuri käy kerran viikossa tarkistamassa tilanteen ja keräämässä kuivat oksat ym.
Olisi kiinnostava tietää, voiko noihin jääkiekkopiireihin ollenkaan kuulua, jos ei halua tuollaista kotia. Jos oikeasti tykkäisikin kirppistyylistä, niin tuntuisiko, että täytyy kuitenkin elää toisella tavalla?
Kyllä on Sirpa kelvannut tuolla punaviiniä litkiä Teemun ollessa pelimatkoilla.
Joo, ei miltään Villa Mairealta tai jonkun kulttuuripersoonan kämpältä näytä:)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on Sirpa kelvannut tuolla punaviiniä litkiä Teemun ollessa pelimatkoilla.
Tai valkkaria, luulen. Äänikin ollut sellainen jo pitkään.
Mameille ei kelpaa. Ikean valkoista sen pitää olla tyylikkäillä livelovelaugh tauluilla koristeltuna.
Vierailija kirjoitti:
Mameille ei kelpaa. Ikean valkoista sen pitää olla tyylikkäillä livelovelaugh tauluilla koristeltuna.
Suomalainen design ei ole livelovelaughia.
Vierailija kirjoitti:
Mietinkin paljonko tuollaisessa on ylläpitokustannukset kuussa, saati vuodessa? Voi hyvinkin olla 30000-50000e/vuosi.
Pelkkä kiinteistövero (joka Usassa on käytännössä kunnallisvero) voi olla viisinumeroinen.
Mikä pakko se on kodin oltava suomidesignia jos ulkomailla asuu. Itse en ainakaan haluaisi kotiini kolkkoja Aalto yms huonekaluja joista tulee joku yleinen tila mieleen. Eipä silti, on toi Selänteidenkin tyyli hyvin kaukana omastani. Mutta hyvä jos ovat itse viihtyneet.
Vierailija kirjoitti:
Maassa maan tavalla. Ei ne Marimekon verhot ja tyynyt tuota kämppää tekisi tyylikkäämmän näköiseksi, päinvastoin.
Niitä voisi käyttää korkeintaan ulkona patiohuonekalujen koristeena.
Flyygeli hassussa paikassa. Teemun on paha soittaa sitä tuossa.... 😉