Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko sellainen yli 30-vuotias henkilö olla normaaliälyinen, jonka mielestä Keekillä ja JVG:llä on "joitain hyviä biisejä"?

Vierailija
03.07.2018 |

Eli kertooko musiikkimaku älystä tai sen puutteesta?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin taannoin artikkelin, jossa sanottiin, että kyky pistää aivot narikkaan ja katsoa hömppäsarjoja tai kuunnella - mitensennytsanoisi - höyhenenkeveää musaa on älykkään ihmisen merkki. Eli ehkä tämä mainistemasi ihminen on tavallista älykkäämpi.

Vierailija
2/27 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten on, jos kaksikymppisellä Ari Klemillä on jotain hyviä biisejä? Onko tuo ikä tuossa kuinka olennainen tekijä?

Entä jos viiskymppisestä Paperi T:llä ja Pyhimyksellä on joitain hyviä biisejä?

Onko 26-vuotias ok, jos kuuntelee JVG:tä?

Avaapa tuota säännöstöäsi enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa taustamusiikilta syvällisyyttä. Olen saanut tarpeeksi pohtia elämää ja sen varjoisia puolia ihan itsekin.

Samaa koskee muutakin. Kirjoissa luen joko tietokirjallisuutta tai puhdasta viihdettä eli dekkareita. Elokuvista katson mieluummin Jurassic Worldeja kuin syväanalyyseja jonkun ongelmaihmisen arjesta. TV-sarjan pitää viihdyttää, mutta kieltämättä Handmaid's Tail on paljon parempaa katsottavaa kuin salkkarit.

Vierailija
4/27 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla.

Ja ykköselle tiedoksi, että cheek ei ole pelkästään höyhenenkeveää, sellainen olisi ihan ok. Cheek on sen genren sisällä objektiivisesti paskaa.

Vierailija
5/27 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheekin "Keinu"-kappaletta analysoidaan nykyään koulun äidinkielen tunneilla, sillä se on osuva kuvaus kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä ja lisäksi kappaleessa viitataan Eino Leinon runoon "Jumalten keinu". Kappaleesta "Timantit on ikuisia" taas löytyy intertekstuaalisia viittauksia Bond-elokuviin. Kaikkiaan raplyriikat ovat tyypillisiä ja tärkeitä nykykulttuurin tekstilajeja, ja olisi typerää jättää ne huomiotta tekstianalyysin opetuksessa.

Vierailija
6/27 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla.

Ja ykköselle tiedoksi, että cheek ei ole pelkästään höyhenenkeveää, sellainen olisi ihan ok. Cheek on sen genren sisällä objektiivisesti paskaa.

Että oikein tiedoksi, kiitos sinulle ja syvä kumarrus :D Menikö tunteisiin? :D

Vierailija
7/27 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on tekniikan tohtori ja pitää Cheekistä. On jopa käynyt kanssani parilla keikalla. ☺

Vierailija
8/27 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on tekniikan tohtori ja pitää Cheekistä. On jopa käynyt kanssani parilla keikalla. ☺

Miehesi on siis vajaaälyinen tekniikan tohtori. Onko niitä muunkin laisia?

Vierailija
9/27 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Ihminen, jonka mielestä joku on tyhmä kun tykkää asiasta x koska se on "mun mielestä paskaa" täytyy olla melko ahdasmielinen, mikä taas viittaa alhaisempaan älykkyyteen, mutta turha sitäkään on yleistää.

Mitä sillä älykkyydelläkään on väliä, jos sen varjolla vaan mollaa muita ihmisiä?

Vierailija
10/27 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi ja usein onkin. Tiedän paljon erittäin älykkäitä ihmisiä jotka rakastavat P.Nygårdin cheekin ja jvg musaa. Ja paljon tunnen myös henk koht keskivertoa alhaisemman äo omaavia jotka kuuntelee mozartia ja beethovenia. Ei musa maku kerro mitää älystä.

Iteki pidän suomi rapistä esim just cheek ja jvg.

Vierailija
11/27 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä halutaan määritellä ”hyvä biisi”? Tekijän tavoitteena lienee saada musiikkinsa esille ja sillä jopa rahaa. Tässä mielessä molemmilla on useitakin onnistuneita kappaleita.

Mutta vain makuasioista voi kiistellä, faktoista inttäminen on paljon hölmömpää.

Vierailija
12/27 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 40v korkeakoulutettu ja mielestäni Cheekillä ja JVG:llä on molemmilla ainakin yksi hyvä biisi.

Vierailija
13/27 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin taannoin artikkelin, jossa sanottiin, että kyky pistää aivot narikkaan ja katsoa hömppäsarjoja tai kuunnella - mitensennytsanoisi - höyhenenkeveää musaa on älykkään ihmisen merkki. Eli ehkä tämä mainistemasi ihminen on tavallista älykkäämpi.

Av-mammat tuntien ei ihme että tämä kommentti kerää paljon yläpeukkuja 😁

Vierailija
14/27 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO mulla on ÄÖ yli skaalan ja mun mielestä Cheekillä on muutama ihan OK biisi. JVGllä on muutama ihan menevä rallatus, mutta ei ne nyt mitään HYVIÄ ole... 

Vierailija
15/27 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 30 v. ja mielestäni mainituilla artisteilla on joitain hyviä kappaleita. Kuuntelen myös kyllä klassista musiikkia, joten saanko siitä jotain hyvityksiä? 

Vierailija
16/27 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan vastaukset olleet tällaisia, jos kysymys olisi muotoiltu näin: "Olenko todennäköisesti keskivertoa älykkäämpi, kun mun mielestä Cheekillä ja JVG:llä on joitain hyviä biisejä?"

Tuli vaan mieleen :》

Vierailija
17/27 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jätän tämän vain tähän

Vierailija
18/27 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän sama, kun kysyis voiko teidän mielestä ihminen, joka käy kirjoittelemassa Aihe Vapaalla, olla kovinkaan älyäs.

Vierailija
19/27 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jätän tämän vain tähän

No mitä sitten? Olen itsekin tekniikan tohtori ja siten vajaaälyinen.

Vierailija
20/27 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan vastaukset olleet tällaisia, jos kysymys olisi muotoiltu näin: "Olenko todennäköisesti keskivertoa älykkäämpi, kun mun mielestä Cheekillä ja JVG:llä on joitain hyviä biisejä?"

Tuli vaan mieleen :》

Eli pähkinänkuoressa: Jos haluat positiivisia ja kannustavia kommentteja itsellesi, asettele kysymys siten kuin olisit joku, joka halveksuu sinun ominaisuuksiasi.