Lapsen kummi ei pidä yhteyttä - nyt saimme kutsun häihin
Lapsemme kummi oli vielä odotusaikana hyvä ystäväni, mutta lapsen syntymän jälkeen yhteydenpito väheni ja lopulta lakkasi. "Pakolliset" joulu-
ja synttärilahjat hän on tässä parin vuoden aikana lähettänyt. Vastikään olin ottamatta yhteyttä häneen katsoakseni, minkä ajan kuluttua hän on yhteydessä. Puoli vuotta meni, ennen kuin hän laittoi viestiä.
Nyt postissa tuli hääkutsu tilinumeroineen ja lahjalistoineen satojen kilometrien päähän. Katsoin lahjalistaa ja huomasin, että alta 40 euron ei lahjasta selviä. Tähän lisäksi vielä majoituskulut, matkustaminen, mahdollinen lapsenvahti...
Olen homeelle herkistynyt ja netistä katsomani perusteella juhlapaikka näyttää sisäilmaongelmaiselta. Tuolta läheltä juhlapaikkaa tuskin myöskään löytyy hyväsisäilmaista majoitusta.
Olemmeko törkimyksiä, jos jätämme menemättä?
Kommentit (63)
Lapseni on nähnyt kummejaan ristiäisissä, rippijuhlissa, ylppäreissään. Ja ihan hyvin voi mennä kuminsa häihin , vaikka tuskin tuntee. Ei kannata tehdä asioista liian vaikeita.
Lähetti kutsun siksi, ettet loukkaannu. Ei ole pakollista mennä. Onko tosiaan muuten 40 € liikaa häälahjaksi?
Älä mene, mutta laita lahjaksi nyt edes 50e
Vierailija kirjoitti:
Aina, kun luen näitä kummikeskusteluja, muistutan itseäni, että EI ENÄÄ IKINÄ KUMMIKSI KENENKÄÄN LAPSELLE.
Samoin. Ei ikinä.
Lahjoja, lahjoja, lahjoja.
Itse et saa mitään, et ole mitään.
Ei ikinä enää kummiksi.
Loputon hyväntekeväisyysvirka.
Vierailija kirjoitti:
Lapsemme kummi oli vielä odotusaikana hyvä ystäväni, mutta lapsen syntymän jälkeen yhteydenpito väheni ja lopulta lakkasi. "Pakolliset" joulu-
ja synttärilahjat hän on tässä parin vuoden aikana lähettänyt. Vastikään olin ottamatta yhteyttä häneen katsoakseni, minkä ajan kuluttua hän on yhteydessä. Puoli vuotta meni, ennen kuin hän laittoi viestiä.
Nyt postissa tuli hääkutsu tilinumeroineen ja lahjalistoineen satojen kilometrien päähän. Katsoin lahjalistaa ja huomasin, että alta 40 euron ei lahjasta selviä. Tähän lisäksi vielä majoituskulut, matkustaminen, mahdollinen lapsenvahti...
Olen homeelle herkistynyt ja netistä katsomani perusteella juhlapaikka näyttää sisäilmaongelmaiselta. Tuolta läheltä juhlapaikkaa tuskin myöskään löytyy hyväsisäilmaista majoitusta.
Ettekö aio ottaa lastanne eli hänen kummilastaan mukaan, jos menette? :O
Vierailija kirjoitti:
Vai, että näyttää ihan sisäilmaongelmaiselta. voi jösses.
No provoksi paljastui viimeistään tässä kohden😁😁
mieti kuinka paljon se kummi on tuhlannut rahaa sun lapsen lahjoihin
Joku voisi tutkia, miten paljon sisäilmaongelmaisilla on tarvetta näpäytellä ns. ystäviään ja muita läheisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tulipa tästä mieleeni eräs julkkispariskunta :D Mutta tuskinpa sentään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina, kun luen näitä kummikeskusteluja, muistutan itseäni, että EI ENÄÄ IKINÄ KUMMIKSI KENENKÄÄN LAPSELLE.
Samoin. Ei ikinä.
Itse et saa mitään, et ole mitään.Ei ikinä enää kummiksi.
Loputon hyväntekeväisyysvirka.
Sama kokemus. Kummilapsikaan ei välitä muuta kuin niistä lahjoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauroin samaa. Häät pidetään ilmeisesti heinäladossa.
Heinäladossahan ei nimen omaan ole sisäilmaongelmia, koska seinissä on jäniksenmentäviä rakoja.
Ap kuulostaa superitsekkäälle. Kuinka paljon olet huomioinut kummia näiden vuosien aikana? Oletko kertaakaan muistanut kummia jouluna tai kummin syntymäpäivänä? Kuinka paljon olet osoittanut kiinnostusta kummin elämää kohtaan?
Kummi lähettää joka vuosi joulu- ja synttärilahjat mutta ap ei halua maksaa 40 euroa häälahjasta eikä kummi kiinnosta sen vertaa, että viitsisi tämän häihin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No provoksi paljastui viimeistään tässä kohden😁😁
Valitettavasti tämä on ihan totta. Olkaa onnellisia, jos ette ole pahasti herkistyneitä.
Oma terveyteni kyllä painaa vaakakupissa paljon.
Näin Porvoossa! :D
Mutta jos tämä on totta ettekä voi osallistua häihin, niin sittenhän teidän ei tarvitse käyttää rahaa matkoihin tai majoittumiseen, joten voitte antaa ainakin sen satasen häälahjaksi ;)
Jos ei oikeasti kiinnosta ja olet huolissasi oman terveytesi puolesta, on minusta selvää, että jätät nämä kemut väliin.
Mutta minusta on kyllä aika erikoista, jos et lähetä hänelle lahjaa. Kummi laittaa varmaan vähintään 40 euroa vuodessa lahjoihin lapsellesi (ellei sitten osta jotain ihan krääsää). Olisiko aika muistaa välillä häntäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Ei ikinä.
Loputon hyväntekeväisyysvirka.Sama kokemus. Kummilapsikaan ei välitä muuta kuin niistä lahjoista.
Sama. Äitinsä on istuttanut lapseensa asenteen, että lahjat ovat tärkeämpiä kuin kummi. He ovat kuitenkin varakkaita, joten äiti voi ostella tavaroita lapselleen, minä lopetin. Kummina vetäydyin täysin taustalle odottamaan josko kummilapseni kaipaisi elämässään muutakin kuin rahaa ja tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Ei ikinä.
Loputon hyväntekeväisyysvirka.Sama kokemus. Kummilapsikaan ei välitä muuta kuin niistä lahjoista.
Sama. Äitinsä on istuttanut lapseensa asenteen, että lahjat ovat tärkeämpiä kuin kummi. He ovat kuitenkin varakkaita, joten äiti voi ostella tavaroita lapselleen, minä lopetin. Kummina vetäydyin täysin taustalle odottamaan josko kummilapseni kaipaisi elämässään muutakin kuin rahaa ja tavaraa.
Minäkin tässä vakavasti harkitsen sitä, että lopettaisin lahjarumban. Se tuntuu niin turhalta ja yksipuoliselta. Mieluummin lahjoittaisin ne rahat vaikka hyväntekeväisyyteen, jollekin, joka oikeasti tarvitsee apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Ei ikinä.
Ei tietenkään kun se on vaippaikäisestä alkaen opetettu pitämään kummia joulupukkina.
Vanhemmat hykertelee tyytyväisenä ja synttärien ja joulun alla tulee (tuli) muistutusviesti.
Jätin koko homman. Ei ole pakko syytää rahojaan ihmisille, joista ei edes pidä.
Kummitouhu on pelkkää teatteria ja kiskontaa.
Oikeat ihmissuhteet on vapaaehtoisia ja vastavuoroisia
Älkää nyt menkö tähän... Joku katkera kummi on tehnyt tämän aloituksen, jotta dissaisimme porukalla kaikkia vanhempia ja lapsia, jotka kohtelevat kummeja kaltoin. Yhyy!
No sinä päätät aikuisena ihmisenä mitä elämässä haluat ja mitä et. Mutta jos et pysty aidosti iloitsemaan kummin häistä ilman että omat kaunat pukkaa pintaan niin älä mene.