Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä parisuhteissa on?

Vierailija
03.07.2018 |

Nuorena miehenä en ymmärrä, miksi minun pitäisi rajoittaa elämääni, koska naisen mielestä se mitä minä teen ei ole kivaa. Tai joutua kuuntelemaan naisen tarinoita siitä, kuinka Liisa työpaikalla teki silleen ja tälleen. Varsinkin menkkasia muijia on mahdotonta sietää. Eikö ole helpompaa vain olla sinkku?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokris kirjoitti:

Mene uutuubiin, kirjota "Jordan Peterson and men" ja siinä selittää maailman sensaatioksi noussut tohtoris setä miksi se vanhoillinen parisuhde ja yksiavioisuus ja merkityksellinen elämä ja kaikki muukin on oikeasti arvokasta ja suositeltava tavoite kaikille.

Älä alennu nykypäivän MGTOW ja muihin typeriin liikesuuntiin.

Jos parisuhteen syvintä olemusta ei ymmärrä ilman Jordan Petersonia, niin tuskin se hänen avustuksellaankaan selvenee. Joistakin vaan ei ole parushteisiin.

Vierailija
42/79 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö parisuhteitakin on erilaisia. Avarra vähän maailmankuvaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on aika kummallinen ja stereotyyppinen käsitys naisista ja parisuhteista. Naisten vähättely ja naisviha haisee aloituksessa. Ap ei taida olla naisten suosiossa ja siksi defenssit päällä purkaa vihaansa täällä. :D

Vierailija
44/79 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole! Vain heikot ja läheisriippuvaiset tarvitsevat parisuhdetta. Vahva ja itsenäinen ihminen pärjää ja on paljon onnellisempi ilman parisuhteen taakkaa.

Vierailija
45/79 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin tarvitsen parisuhteen. Ja mies myös. Tuntuu että ollaan jotenkin samanlaisia, vaikka ollaankin erilaisia. Kaksi ja puoli vuotta oltu yhdessä. Tuntuu turvalliselta kun parisuhteessa.

Vierailija
46/79 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että sinun tapauksessasi parisuhteessa ei olekaan mitään järkeä. Jokainen tyylillään, itse kokisin tuollaisen elämän yksinäiseksi. Oma mieheni on paras ystäväni ja elämäni rakkaus.

Vierailija
47/79 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajosin totaalisesti tolle ekalla sivulla posliinikissoista mikroaggression kehittäneestä miehestä :,D

Vierailija
48/79 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toisen ihmisen kanssa oleminen ja hänen juttunsa ovat sinulle noin vastenmielisiä, niin ei todellakaan ole järkeä. 

Vierailija
49/79 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaisessa parisuhteessa olekaan mitään järkeä, jos ei itse viitsi antaa parisuhteelle sen vertaa, että viitsi kuunnella toisen juttuja.

Mutta jos haluaa kumppanuutta ja haluaa tulla itse puoliväliin vastaan, niin parisuhde antaa elämään ihan uutta ulottuvuutta.

Vierailija
50/79 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aloituksessa näkyy nykyajan minäminäminä. Mitä parisuhde antaa _minulle_? Ei ajatella yhtään, mitä annettavaa minulla olisi. 

Ihmettelen myös, miksi kukaan pohtii parisuhdetta ilman tunnetta. Miksi kenenkään pitäisi olla parisuhteessa, jos toinen ei kiinnosta?

Vierailija
51/79 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuossa AP:n jutussa on vinha perä. Muuttaisinko tapani ja tottumukseni kotona ja mökillä naisen vuoksi? En! Oma tupa ja oma lupa, näin on paljon rauhallisempaakin. Ei valittamista!

miksi pitäisi muuttaa tapoja ja tottumuksia?

se, mitä pitää muuttaa parisuhteeseen mentäessä, on se, että huomioi toista. Esim. Ei metelöi, kun toinen nukkuu. Tai että pitää lupauksista kiinni.

N55

Vierailija
52/79 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minun mieheni on sanonut, että olen hänen koko elämänsä, ettei hänellä olisi mitään ilman minua. Kun/jos löydät sen oikean, niin ymmärrät. Hyvässä parisuhteessa on hyvä olla. Siltikin joitakin asioita joutuu rajoittamaan toisen vuoksi tai ainakaan kysymättä ei kannata tehdä liian isoja ratkaisuja. Toisen ikävätkin jutut on kuunneltava ja oltava tukena, mutta niin se toinenkin on tukena sinulle, kun tukea tarvit. Joskus saatetaan riidelläkin, mutta sopiminen on suloista. Yksin on silti parempi olla kuin huonossa liitossa.

Mun mielestä olis ahdistavaa jos mä olisin miehelleni koko elämä, ettei sillä ole mitään ilman mua. Pelottavaa jos joku on noin riippuvainen! Meillä on silti hyvä suhde ja todella mukavaa, helppoa ja tyytyväistä keskenämme.

Vierailija
53/79 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitään. Miehistä ei ole kuin riesaa loisimassa ja vinkumassa. Hienoa mitä useampi mies tajuaa naisten vonkaamisen sijaan elää itsenäisesti.

Vierailija
54/79 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Parisuhde muuten ei ole pakollista elämässä. Jos kyvyt sellaiseen ei riitä, on parempi olla yksin.

Itsenäiset ihmiset elää yksin ja läheisriippuvaiset ja hyväksyntää hakevat elävät parisuhteessa. Eli toisinsanoen, aika moni on parisuhteessa, vaikka kyvyt on hieman puutteelliset

Vierailija
55/79 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tässä aloituksessa näkyy nykyajan minäminäminä. Mitä parisuhde antaa _minulle_? Ei ajatella yhtään, mitä annettavaa minulla olisi. 

Ihmettelen myös, miksi kukaan pohtii parisuhdetta ilman tunnetta. Miksi kenenkään pitäisi olla parisuhteessa, jos toinen ei kiinnosta?

An kirkolla oleva nepsyporakka ei ymmärrä normaalien ihmisten tunteita ja normaalia käytöstä.  Niille on myöskin turha yrittää selittää niitä. Sama jos yrittäisit kuvailla värejä värisokealle.

Vierailija
56/79 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei yhtään mitään. Miehistä ei ole kuin riesaa loisimassa ja vinkumassa. Hienoa mitä useampi mies tajuaa naisten vonkaamisen sijaan elää itsenäisesti.

LOL. Itsenäiset miehet ei vonkaa naisia, niillä on muuta tekemistä :D

Vierailija
57/79 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä parisuhde olisi aivan parasta. Kumpikin on toisen tukena ja turvana. Itse en ole sellaista vielä saanut. 

Vierailija
58/79 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde on hyvin harvoin järjen asia. Yleensä nimenomaan tunteet siihen johtaa. Autistisia piirteitä omaavien  on toki vaikea tätä ymmärtää.

Vierailija
59/79 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäloppuna naisena olen aloittajan kanssa samaa  mieltä, etten minäkään pitkän avioliiton, leskeyden ja erilaisten lyhyiden suhteiden jälkeen ymmärrä perinteisen parisuhteen päälle. Se on rajoittavaa etenkin henkisesti. Höpötykset rakkauden tunteista toista kohtaan ovat jäänteitä romantiikan aikakaudelta, jolloin luotiin tiukat raamit soveliaalle parisuhteelle. Vasta vime vuosikymmeninä sallivampi asenne erilaisiin ihmissuhteisiin on antanut ihmisille tilaa olla enemmän sellaisia kuin he ovat ja mikä tuntuu heistä hyvältä. 

Suosittelen ap:lle miettimään, mitä oikeasti tahtoo ja rohkeasti. Itseään pitää kuunnella.

Vierailija
60/79 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi naisia voi verrata uuteen autoon, aluksi on kiva ajella uudella "pelillä" mutta vähän ajan kulttua löytää siitä vikoja ja haluaa vaihtaa sen uuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän