Asioilla on tapana järjestyä, k×akkapuhetta vai totta?
Kommentit (79)
Kyllä niillä näyttää olevan taipumus järjestyä - ei välttämättä aina heti eikä ihan siten kuin olisi itse toivonut tai suunnitellut, mutta kyllä ne parhain päin kääntyvät.
Aina tavalla tai toisella asiat järjestynyt, kun oman osansa on valmis tekemään. Lopputulos ei välttämättä ole aina ideaali, mutta jos sen kanssa pystyy elämään, niin sillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Aina tavalla tai toisella asiat järjestynyt, kun oman osansa on valmis tekemään. Lopputulos ei välttämättä ole aina ideaali, mutta jos sen kanssa pystyy elämään, niin sillä mennään.
Asiat menee eteenpäin ja ei ne sun näkökulmasta järjesty, kun päädyt huonompaan tilanteeseen.
Ulkopuolisten silmissä asiat sit ehkä on järjestyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, tää on mun motto ja asiat ovat ysrin järjestyneet paremmin kuin olisin osannut etukäteen kuvitella.
Tämä koskee mulla niin työ- kuin perhe-elämää sekä terveyttä.
Nykyajan mukaisesti en ole YT:ltä välttynyt. Kolme kertaa on tehtäviä järjestelty niin, että olen joko omalla tai työnantajani päätöksellä sulkenut firman ovet takanani. Joka kerta uusi työ löytynyt yllättävän nopeasti ja suunnalta jota en olisi etukäteen osannut edes kuvitella.
Terveyden osalta olen ollut muutamia kertoja tilanteessa jossa huonosti käyden en enää olisi kirjoittamassa tätä, ja jälkeenpäin katsottuna olen kuitenkin ollut onnellisten tähtien alla. Sitä ei vaan heti huomaa.
Tärkein tässä ehkä on se, kun jotain tapahtuu, niin siihen negatiivisuuteen ei saa jäädä vellomaan, vaan yrittää katsoa eteenpäin vaikka tuntisi kuinka menevän syvissä vesissä. Sen jälkeen huomaakin että järjestyyhän nämä. Puoli vuosisataa tässä kohta menty ja yhä enemmän voin allekirjoittaa nuo sanonnat.
Toinen tämän lauseen kanssa käsi kädessä kulkeva sanonta onkin: asenne ratkaisee, aina.
Tuo jälkimmäinen sanonta syyllistää aika rajusti esimerkiksi masennuksesta kärsiviä ihmisiä. Joskus vaikeuksia kertyy ja kertyy siinä määrin, että ihmisen voimat vain loppuvat. Toisinaan vaikeuksista yli pääsemiseen tarvitaan ulkopuolista apua. Vasta sen jälkeen on asenteesta apua, kun on ensin vähän päässyt autettuna eteenpäin.
Tässähän kysyttiin omaa kokemusta asiasta ja näin olen vain huomannut, että minulla nämä toimii. En syyllistä ketään ja tiedän että aina ei omin voimin selviä, eikä nämä lauseet sitä tarkoita, että yksin pitäisi selvitä.
Ei se ole aina joltain toiselta pois jos jokin asia jollain muulla toimii. Tavat ja keinot vaihtelevat eikä yksikään ole ainoa oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan se on, asiat järjestyvät aina. Eri asia on se, että onko lopputulos haluttu.
Itse näen tämän niin että et kuole siihen mitä tapahtui ja jossain vaiheessa jotenkin pääset asian yli väkisinkin. Tavallaan että elämässä on muutakin kuin se tapahtunut asia, sun täytyy edelleen syödä ja pitää itsestä huolta ja se osaltaan myös auttaa sopeutumaan tilanteeseen. Elämä jatkuu/elämä kantaa.
Periaatteessa näin. Toisaalta saatat esimerkiksi itsemurhayrityksen jäädä henkiin niin pahasti vammautuneena, että elämänlaatusi on entistä huonompi etkä enää pysty yrittämään itsemurhaa uudelleen. Tällaisia todella huonoja vaihtoehtoja ei vain ole oikein mukava miettiä.
En tiedä. Onnellinen on se, joka pystyy elämään elämänsä ilman katkeruutta. Minä en ole siihen pystynyt.
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että asiat järjestyvät kyllä yleensä. Itsellä ei ole kokemusta vaikeasta sairaudesta ja voisin kuvitella, että silloin ei ehkä asiat järjestykään. Itselläni on muutamia vaikeita paikkoja elämässä, milloin on aluksi tuntunut todella epätoivoiselta ja lamaannuttavalta. Olen kuitenkin toiminnan ihminen ja alkujärkytyksen jälkeen olen aina pystynyt toimimaan. Ilman omaa aktiivisuutta asiat olisivat varmasti jääneet kyllä järjestymättä. Apua en ole koskaan saanut, sillä sukulaiset ovat etäisiä ja ystäviä ei enää ole ollut vuosiin.
- elämässä kaikella on tarkoituksensa
- asiat menee just niinkuin pitää
- kaikki järjestyy
- ihminen ei saa suurempaa kuormaa kuin jaksaa kantaa
- kun tekee hyvää tai pahaa sen itse takaisin
Täyttä shaibaa. Sukua usko.nnolliselle fatalismille ja ajatukselle, että meitä hoivaisi joku hyväntahtoinen korkeampi voima. Naurettavaa suuruudenhulluutta.
Me ollaan maailmankaikkeudessa kärpäsenkakkoja, joita kohtalo heittelee. Joku joutuu onnettomuuteen, kun on väärässä paikassa väärään aikaan. Tai kuolee syöpään tai sairaalabakteeriin. Ongelmat tuppaavat kasaantumaan, elämä ei ole reilua. Auttaja auttelee muita hamaan tappiin saamatta itse mitään, ellei tee kuviosta loppua. Joku syntyy kultalusikka suussa ja saa hyvät vanhemmat ja geenit ja onnea, toisella menee kaikki päin perse.ttä.
Näin olen todennut käyvän.
Olen karsinut fatalistiset hörhöt ympäriltäni, en rupea esittämään että uskon satuihin. Sadut on lapsia varten, joille valehdellaan mukavia asioita (olet turvassa, ei kukaan kuole, joulupukki tuo lahjat ja ole kiltti niin saat siitä palkinnon).
Asioilla on tapana järjestyä niin että kaikki me kuollaan.
Minulla on traumatausta. Tähän kysymykseen saisi hyvin erilaisia vastauksia kysymällä niitä persoonan eri osilta. Tietoinen mieli vastaa, että tämä on totta, asiat ovat järjestyneet hyvin. Yksi traumaattinen osa minusta taas on jäänyt ikuisesti jumiin pimeään huoneeseen itsemurhan tehneen ihmisen ruumiin kanssa. Eikä pääse koskaan sieltä pois, vaikka miten huutaisi kauhua ja tuskaansa.
Vierailija kirjoitti:
- elämässä kaikella on tarkoituksensa
- asiat menee just niinkuin pitää
- kaikki järjestyy
- ihminen ei saa suurempaa kuormaa kuin jaksaa kantaa
- kun tekee hyvää tai pahaa sen itse takaisinTäyttä shaibaa. Sukua usko.nnolliselle fatalismille ja ajatukselle, että meitä hoivaisi joku hyväntahtoinen korkeampi voima. Naurettavaa suuruudenhulluutta.
Me ollaan maailmankaikkeudessa kärpäsenkakkoja, joita kohtalo heittelee. Joku joutuu onnettomuuteen, kun on väärässä paikassa väärään aikaan. Tai kuolee syöpään tai sairaalabakteeriin. Ongelmat tuppaavat kasaantumaan, elämä ei ole reilua. Auttaja auttelee muita hamaan tappiin saamatta itse mitään, ellei tee kuviosta loppua. Joku syntyy kultalusikka suussa ja saa hyvät vanhemmat ja geenit ja onnea, toisella menee kaikki päin perse.ttä.
Näin olen todennut käyvän.
Olen karsinut fatalistiset hörhöt ympäriltäni, en rupea esittämään että uskon satuihin. Sadut on lapsia varten, joille valehdellaan mukavia asioita (olet turvassa, ei kukaan kuole, joulupukki tuo lahjat ja ole kiltti niin saat siitä palkinnon).
Toivottavasti tutustun sinuun joskus! Vaikutat fiksulta tyypiltä!
Vierailija kirjoitti:
Kun luet uutisia eri puolilla maailmaa sodissa tapetuista ja kidutetuista ihmisistä, niin et voi välttää sitä ajatusta, että asiat järjestyvät vain mikäli olet monessa suhteessa riittävän onnekas.
Kyllä ne viimeistään sitten järjestyy, kun maapallo tuhoutuu. Tosiaan aika tyhjiä lupaava sanonta, kuin myös joku "jumala prlastaa"
Entinen esimies sanoi aina noin, kun me työntekijät olimme lujasti työtä tehden selvittäneet hänen aiheutramansa sotkut. Opin vihaamaan tuota sanontaa.
Alkuperäisen kysyjän kanssa minäkin kyseenalaistan tämän hokeman.
Minusta ennemminkin voi kysyä sitä, mikä saa ihmisen sanomaan niin toiselle, jolla on jokin vaikea asia elämässään? Onko se vähättelyä, torjuntaa, yläpuolelle asettumista? Ei se kyllä lohdutusta ole, sillä kukaan ihminen ei voi taata kenellekään, että hänen asiansa tulevat järjestymään.
Ihmiselämåssä on jatkuvasti tilanteita, joissa asiat EIVÄT järjestyneet. Kaikkia ei esim. ehditä pelastamaan vaikkapa nyt hukkumisonnettomuuksissa tai muissa vastaavissa tilanteissa. Jotkut joutuvat luopumaan lopullisesti terveydestään tai jopa hengestään esim, rikoksen uhrina. Joidenkin elämässä kaaostuu toisistaan riippumattomia tragedioita toinen toisensa perään, ilman, että niihin voi vaikuttaa tai niitä voi 'järjestää'.
Se, mitä vaikeuksissa olevalle pitäisi aina järjestää, on toisten ihmisten tuki ja apu. "Asiat" ovat ihan persoonattomia eivätkä ne järjestä mitään. Toiset, välittävät ihmiset järjestävät aikaa, kuuntelemista, käytännön apua, kuljetusta jne niille, jotka vaikeuksiensa takia sitä tarvitsevat. Ei siis kannata piiloutua yhdentekevien fraasien taakse vaan tarjoutua itse järjestämään sitä mitä voi. Edes niitä tuskaa kuuntelevia korvia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on tapana nähdä asiat vain omasta pienestä vinkkelistä, johon yleensä kuuluvat lähisuku ja ystävät. Jos niillä menee hyvin, kaikki on järjestynyt.
Ei tarvita muuta kuin yksi kolari, ja ihmetellään että mites näin. Kaikenhan piti järjestyä.
En kyllä allekirjoita. Järjestyyhän ne asiat sen kolarin jälkeenkin. Ihme illuusio jollain ihmisillä,kuin olisi luvattu ettei vastoinkäymisiä,sairauksia tms.tule ja sellaista on hyvä elämä. Kyllä ne vaikeudet kuuluu ihmisen elämään,se on normaalia.
KirkkoSisko kirjoitti:
Alkuperäisen kysyjän kanssa minäkin kyseenalaistan tämän hokeman.
Minusta ennemminkin voi kysyä sitä, mikä saa ihmisen sanomaan niin toiselle, jolla on jokin vaikea asia elämässään? Onko se vähättelyä, torjuntaa, yläpuolelle asettumista? Ei se kyllä lohdutusta ole, sillä kukaan ihminen ei voi taata kenellekään, että hänen asiansa tulevat järjestymään.
Ihmiselämåssä on jatkuvasti tilanteita, joissa asiat EIVÄT järjestyneet. Kaikkia ei esim. ehditä pelastamaan vaikkapa nyt hukkumisonnettomuuksissa tai muissa vastaavissa tilanteissa. Jotkut joutuvat luopumaan lopullisesti terveydestään tai jopa hengestään esim, rikoksen uhrina. Joidenkin elämässä kaaostuu toisistaan riippumattomia tragedioita toinen toisensa perään, ilman, että niihin voi vaikuttaa tai niitä voi 'järjestää'.
Se, mitä vaikeuksissa olevalle pitäisi aina järjestää, on toisten ihmisten tuki ja apu. "Asiat" ovat ihan persoonattomia eivätkä ne järjestä mitään. Toiset, välittävät ihmiset järjestävät aikaa, kuuntelemista, käytännön apua, kuljetusta jne niille, jotka vaikeuksiensa takia sitä tarvitsevat. Ei siis kannata piiloutua yhdentekevien fraasien taakse vaan tarjoutua itse järjestämään sitä mitä voi. Edes niitä tuskaa kuuntelevia korvia.
Olet hyvä ihminen 💟
Kaikkia noita sanontoja voidaan käyttää
väärin.
Miltä mahtaa tuntua musertavan taakan alle lyyhistyneestä kuulla latteuksia "elämä kantaa", ""se oli niin tarkoitettu", "kaikki järjestyy"?
Varsinkin jos sanoja kuittaa sydäntään purkavan murheet jollain em. lauseella.
Joskus on parempi olla sanomatta mitään.
Kuunnella ja tarjota kuppi kahvia.
Lauseiden takana on uskonto.
Ajatus siitä, että asioiden takana on joku
järjestämässä niitä.
Ne sitten ovat jääneet elämään hokemina, vaikka hokijalla ei uskoa taustalla häärivään järjestelijään olisikaan.
Ajan mittaan, on vain oltava kärsivällisyyttä.
Tuo jälkimmäinen sanonta syyllistää aika rajusti esimerkiksi masennuksesta kärsiviä ihmisiä. Joskus vaikeuksia kertyy ja kertyy siinä määrin, että ihmisen voimat vain loppuvat. Toisinaan vaikeuksista yli pääsemiseen tarvitaan ulkopuolista apua. Vasta sen jälkeen on asenteesta apua, kun on ensin vähän päässyt autettuna eteenpäin.