Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioilla on tapana järjestyä, k×akkapuhetta vai totta?

Vierailija
02.07.2018 |

Mikä kokemus sulla on asiasta !?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkaa

Vierailija
2/79 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltähän se monesti tuntuu, koska asiat ovat tähän mennessä jollain tapaa "järjestyneet". Se ei kuitenkaan todista, että jatkossa olisi yhtä onnekas.

(Mitä asioiden järjestyminen tarkoittaa?)

"Olen elossa" on myös aina totta, vaikka kaikki eivät ole elossa eikä itsekään ikuisesti ole...

Vierailija
4/79 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on, asiat järjestyvät aina. Eri asia on se, että onko lopputulos haluttu.

Vierailija
5/79 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen sanonta, elämä kantaa, tarkoittaa että ympärilläsi on ihmisiä jotka rakastaa ja auttaa.

Kaikilla ei ole.

Vierailija
6/79 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

PASKAA!

Vierailija
7/79 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtäkään asiaa, joka ei olisi järjestynyt. Toisinaan tosin on käynyt niin, että se järjestyminen ei ole ollut toivottu tai mukava, mutta joka tapauksessa järjestykseen ne asiat on saatu.

Vierailija
8/79 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta.

Vierailija
9/79 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Muutenhan sitä velloisi samojen päänsärkyjen kanssa vuodesta toiseen. Teema kuitenkin vaihtuu, eli ne edelliset ovat lakanneet pännimästä eli järjestyneet jotenkin, bygones.

Vierailija
10/79 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain totta. Monet asiat järjestyvät kovalla työllä ja hyvällä onnella jotenkin, mutta eivät yleensä läheskään kaikki. Ja aina on mahdollista sekin, että tulevaisuudessa asiat ovat huonommin kuin nyt. Sitä ei vain hirveän paljon kannata miettiä, koska se ajatus lamaannuttaa. Optimismi antaa voimia yrittää. Lopputulos sitten on mitä on.

Vierailija
11/79 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lopulta kaikki järjestyy viimeistään kun ollaan hautausmaalla rivissä järjestyksessä.

Vierailija
12/79 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaosteoria. Maailma pyrkii epäjärjestykseen. Kaikki maailmassa pyrkii epäjärjestystä kohti.

Arkinen esimerkki: koti pyrkii sotkuisuteen. Tai vaivalla tehty puhdas rauta pyrkii ruosteisen tilaan. Ellei kukaan järjestä. Ellei mistään tule energiaa järjestykseen saattamiseen, kaikki pyrkii epäjärjestykseen.

Vierailija
13/79 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se on, asiat järjestyvät aina. Eri asia on se, että onko lopputulos haluttu.

Itse näen tämän niin että et kuole siihen mitä tapahtui ja jossain vaiheessa jotenkin pääset asian yli väkisinkin. Tavallaan että elämässä on muutakin kuin se tapahtunut asia, sun täytyy edelleen syödä ja pitää itsestä huolta ja se osaltaan myös auttaa sopeutumaan tilanteeseen. Elämä jatkuu/elämä kantaa.

Vierailija
14/79 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^lainasin väärän sori. Tarkoitin nro 5

Vierailija
15/79 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lopulta kaikki järjestyy viimeistään kun ollaan hautausmaalla rivissä järjestyksessä.

Mutta oikeasti lopuksi tulee ahne seurakunta, joka myllää hautasi sen jälkeen, kun kukaan ei siitä enää anna rahaa ja olet epäjärjestyksessä.

Vierailija
16/79 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luet uutisia eri puolilla maailmaa sodissa tapetuista ja kidutetuista ihmisistä, niin et voi välttää sitä ajatusta, että asiat järjestyvät vain mikäli olet monessa suhteessa riittävän onnekas.

Vierailija
17/79 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on tapana nähdä asiat vain omasta pienestä vinkkelistä, johon yleensä kuuluvat lähisuku ja ystävät. Jos niillä menee hyvin, kaikki on järjestynyt.

Ei tarvita muuta kuin yksi kolari, ja ihmetellään että mites näin. Kaikenhan piti järjestyä.

Vierailija
18/79 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä yhtäkään asiaa, joka ei olisi järjestynyt. Toisinaan tosin on käynyt niin, että se järjestyminen ei ole ollut toivottu tai mukava, mutta joka tapauksessa järjestykseen ne asiat on saatu.

Nimen omaan näin. Ja elämä kantaa, se on totta.

Olen itse kiskonut itseni ja lapseni uskomattomasta p-skasta, jopa asunnottomuudesta, kiinni elämän ja hyvään sellaiseen! Yksikään perheenjäsen tai sukulainen ei auttanut, vierailta ihmisiltä saimme avun ja miten uskomatonta miten hyviä ihmisiä on olemassa!

Olen sydämestäni kiitollinen yhdelle perheelle jonka saunakamarista saimme katon pään päälle, käyttää keittiötä ja saunaa, henkistä tukea ja paljon paljon muuta. Ja näitten ihmisten ei ollut minkäänlaista velvollisuutta auttaa, pelkkä lähimmäisen rakkaus.

Olin todella pohjalla ja toivoni menettänyt. Lapset piteli kiinni elämänsyrjässä. Nyt olemme jo vuosia olleet omillamme, lapset kasvaneet ja opiskelemassa. Asun kissani kanssa ja elämä on hyvää. Kaikki tarpeellinen minulla on, arjen onnea.

19/79 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien kokemuksieni perusteella se tavallaan pitää paikkansa. "Asioiden järjestyminen" tässä yhteydessä tarkoittaa minulle sitä, että uuteen / ei-toivottuun tilanteeseen löytyy uusi suhtautuminen ja että huonokin tilanne vakiintuu, siihen tottuu, siitä tulee itselle "uusi normaali", josta käsin voi uudella tavalla kokea hyviä ja huonoja asioita.

Toisaalta on esim. sairauksia, joihin kuuluu jatkuva pahanlaatuinen muutos ja sekasorto paitsi omassa kehossa ja mielessä, myös itsen ulkopuolisessa arkitodellisuudessa (sairaalassa käynnit, hoidot, lähisuhteiden kriisit, toimintakyvyn heikkenemisen aiheuttamat jatkuvat muutokset esim. asumisessa ja tehtävien hoidossa). Uudet tilanteet eivät vakiudu, ei edes ole aikaa sopeutua niihin, kun tilanne taas on muuttunut (huonommaksi). Sellaisessa tilanteessa ihminen ilmeisesti joutuu adaptoitumaan henkisesti siihen jatkuvaan muutokseen. Kuulostaa paradoksaaliselta, mutta se näyttää olevan mahdollista, jos hänellä on olosuhteista riippumaton rauhan ja pysyvyyden lähde.

Vierailija
20/79 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, tää on mun motto ja asiat ovat ysrin järjestyneet paremmin kuin olisin osannut etukäteen kuvitella.

Tämä koskee mulla niin työ- kuin perhe-elämää sekä terveyttä.

Nykyajan mukaisesti en ole YT:ltä välttynyt. Kolme kertaa on tehtäviä järjestelty niin, että olen joko omalla tai työnantajani päätöksellä sulkenut firman ovet takanani. Joka kerta uusi työ löytynyt yllättävän nopeasti ja suunnalta jota en olisi etukäteen osannut edes kuvitella.

Terveyden osalta olen ollut muutamia kertoja tilanteessa jossa huonosti käyden en enää olisi kirjoittamassa tätä, ja jälkeenpäin katsottuna olen kuitenkin ollut onnellisten tähtien alla. Sitä ei vaan heti huomaa.

Tärkein tässä ehkä on se, kun jotain tapahtuu, niin siihen negatiivisuuteen ei saa jäädä vellomaan, vaan yrittää katsoa eteenpäin vaikka tuntisi kuinka menevän syvissä vesissä. Sen jälkeen huomaakin että järjestyyhän nämä. Puoli vuosisataa tässä kohta menty ja yhä enemmän voin allekirjoittaa nuo sanonnat.

Toinen tämän lauseen kanssa käsi kädessä kulkeva sanonta onkin: asenne ratkaisee, aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän