Miten laittaa superhalvat ruuat kahden yön vieraalle?
Kuinka selvitä halvalla aamu- ja iltapaloista? Entä edullisia pääruokaideoita?
Kommentit (55)
Mikä on sun halpa? Ja jos vieras joku ruokavammainen niin tartuta ripuli. Se tulee halvimmaksi.
Tee kaalilaatikkoa tarjousjauhelihasta
Aamu- ja iltapalaksi kahvia, leipää, juustoa, kinkkua ja kurkkua. Lounaiksi keittoja, kuten jauheliha- tai nakkikeittoa. Päivälliseksi kanaa ja riisiä salaatilla ja vaikkapa lasagnea.
Välipalaksi voi pyöräyttää marjasoppaa tai marjarahkaa.
Juoksupitsat maksaa vain vaivan. Vieraille jotain tekemistä, hakea itse.
Tee linsseistä tai kikherneistä jotain pääruoaksia, munakas aamupalaksi, iltapalaksi suolainen ohukas.
Myös kaali on hyvää ja halpaa ruokaa. Spagetti ja jauhelikastike.
Niitä esipaistettuja sämpylöitä saa edullisesti ja on kuitenkin hyviä ja uunituoreita. Toki jos aineet löytyy kotoa niin leipoo itse!
Väliin kinkkua, juustoa, kurkkua, tomaattia, paprikaa, salaattia tai jotain noista maun mukaan.
Vesimeloni on edullista, sitä myös aamupalapöytään esim? Jugurttia saa myös edullisesti.
Ruuaksi keittoa ja joku laatikko tai kiusaus? Eikä ne uudet perunatkaan kalliita ole ja niiden kanssa jotain mikä sattuu olemaan tarjouksessa. Onko mahdollista käydä kaupassa kun on s-ryhmän ilta-ale?
Leivot jotain kahvin kanssa itse, esim voisilmäpullaa.
Kun vähän tietäis budjettia niin olis helpompi neuvoa. Itse olen köyhäilyn ekspertti 😀
Joku kiusaus, puuroa, kanankoipia, perunaa ja kasviksia, kasvissosekeitto, leipää, kiisseliä, pakastepatonkeja...
Piiraakat jaa laatikot. Vähään enemmään tai vähemmän eksoottisempaa ettää siinä kuitenkinn tulee ilmi vieraanvaraiduuus.
Miksi te köyhäilyn ekspertit ehdotatte aamiaiseksi leipää? Leipä sinällään ei ole kallista, mutta kaikki ne kinkut, juustot ja muut päällykset kyllä on.
Silliä ja perunaa. Puuroaamiaiset. Pastaa.
Tykkäisin.
Älä kutsu vierasta, olet noin saita.
Aamiainen: puuroa maidolla tai mehukeitolla, keitettyjä kananmunia.
Tai munakasta.
Ruoaksi keittoja tai linsseistä, soijarouheesta tai tofusta tehtyjä ruokia. Toisaalta kalapuikot tai kanankoivetkin ovat edullista ruokaa.
Leivän sijaan aamupalaksi esim. mysliä ja jugurttia, paljon halvempaa kuin kaikki leivänpäälliset. Tai miksei ihan vaan kaurapuuroa?
Tarjoa puuroa aamiaiseksi jos kehtaat. Riisipuurohan on ihan hyvääkin sokerin ja kanelin kanssa. Mutta kaurapuuro tietty halvin. Toki vähän karu vieraille.
Munakas on myös aika edullista, siihen voit tunkea vaikka he-ma-pa -sekoituksen.
Runsaammasta aamiaisesta edullisimmin saat varmaan niin, että leivot ison satsin sämpylöitä, ostat halvinta mahdollista margariinia ja halvinta juustoa. Kurkku ja tomaatti alkaa olla monessa paikassa edullista, sitä sitten lisäksi leivän päälle. Kahvia ja vaikka halvinta mahdollista tuoremehua niin, että jatkat sitä erillisessä kannussa hiukan vedellä. Kananmunia voit keittää myös lisäksi.
Ruokina halpoja laatikkoruokia: makaronilaatikko, kinkkukiusaus, lihaperunasoselaatikko, kaalilaatikko. Myös pastat yleensä aika edullisia, esim. spaghetti bolognese ja helppo tehdä iso satsi.
Iltapalaksi samaa kuin aamupalaksi tai grillaatte vaikka makkaraa jos siihen on paikka (4 makkaran paketin saa alle eurolla)
Vierailija kirjoitti:
Aamiainen: puuroa maidolla tai mehukeitolla, keitettyjä kananmunia.
Tai munakasta.
Ruoaksi keittoja tai linsseistä, soijarouheesta tai tofusta tehtyjä ruokia. Toisaalta kalapuikot tai kanankoivetkin ovat edullista ruokaa.
Anteeksi siis tofu on halpaa ainakin täällä, jos ostat etnisestä kaupasta. Mun lähellä olevassa etnisessä kaupassa maksaa 1,50, sen vuoksi suosittelin. Samoin nuo linssit myös.
Haluatko tosiaan että susta leviää juttu kitupiikkinä?
Vieraalle on tapana tarjota hyvää ruokaa.
Syöt yksinäs niitä makaronivellejä sitten.
Munakas on hyvä ja halpa aamiainen. Pitää nälän loitolla pitkään. Lisukkeeksi voi laittaa nakkipaloja tai pekonia.
Keität makaronit ja vettä kyytipojaksi