Miten laittaa superhalvat ruuat kahden yön vieraalle?
Kuinka selvitä halvalla aamu- ja iltapaloista? Entä edullisia pääruokaideoita?
Kommentit (55)
Kaupasta pötköhernekeittoa ja jauhelihaa sekaan. Paistat lättyjä jälkkäriks. Aamupala puuro ja paahtoleipää. Iltapalaksi halvimpia coctailpiirakoita.
Kerro ap sun budjetti ni autan sua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei vieras osallistu ruokakuluihin?
Ei ole koskaan osallistunut. Haluaa ilmaisen majoituksen ruokineen. Suostuttiin vielä tämän kerran.
Mä en usko näitä juttuja.
Ei kukaan tule toisten kotiin väkisin.
Te ootte varmaan edessä päin mielin kielin. Haukutte sit selän takana.
On tosi inhottavaa olla kylässä isäntäväen armoilla nälkäisenä. Semmoseen ei toista kertaa lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän aikaan kesästä varhaisperunat on todella halpoja. Niistä jotain. Tai vaikka savulohta varhaisperunoiden kanssa, jos kestää maksaa sen verran. Halpisvaihtoehto lohelle on silli. Erilaiset lisäkkeeksi sopivat perunasalaatit on myös hyviä varhaisperunoista, esim. perunoiden sekaan turkkilaista jogurttia ja kapriksia. Grillitassut maistuu yllättävän hyvin kesällä varhaisperunoiden kanssa, tai ihan vaan grillimakkara.
Välipalaksi ja aamupalaksi kiisseliä tai vispipuuroa. Tai niitä hedelmiä, jotka sattuu olemaan halpoja. Tai mikä ettei vanhoja kunnon lettuja, niiden valmistamisen seuraaminen jää ainakin vieraalle mieleen. Ja tarjolle lettujen kanssa joko hilloa ja halpaa vaniljajäätelöä tai jotain jauhelihatäytettä.
Kiisseliä tai vispipuuroa. Mitä vielä.
Taitaa vastaajien keski-ikä olla tossa sadan tienoilla.
Mä ehdotin eri viestissä vispipuuroa ja kiisseliä ja olen 29v.
Leipää, voita, halvinta makkaraa, kurkkua sekä aamu - että iltapalaksi. 4 e
Ruoaksi makaronia ja jauhelihakastiketta. 3 e
Jälkkäriksi jäätelöä. 1 e
Iltapalaksi pannukakkua (nokkosista) ja hilloa. Teetä. Tuoreteetävaikka montusta. Pannukakkua voit sitten tarjota aamupalaksikin.. aamupalaksi munakas. Täytteeksi vaikka paprikaa ja ruohosipulia.
Ruuaksi oikein hyvää sipulikeittoa. Hauduttelet huolella. Jos et itse halua leipoa sämpylöitä, niin osta paketti paahtoleipää. Sillä selviät sipulikeitoln ja aamupalan.
Jos tarvitset vielä yhden ruuan. Niin uusia perunoita, munakastike ja silliä. Rumpsutuskurkkuja.
Jos vieras ihmettelee, niin totea että vietät kasvisviikkoa.
Näitä kaikkia ruokia olen tarjonnut vieraille. Hyvin on maistunut ja vieraat ovat tykänneen. :-)
Puuroa aamuksi paljon. Loppupuurosta sämpylöitä iso satsi. Sämpylöitten väliin kasvispihvejä/ jauhelihapihvejä eli hampurilaisia. Päivälliseksi kukkakaalicurrya. Seuraavana aamuna loput sämpylät. Linssikeitto lounaaksi. Illaksi kana/kinkku/tonnikalakiusaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän aikaan kesästä varhaisperunat on todella halpoja. Niistä jotain. Tai vaikka savulohta varhaisperunoiden kanssa, jos kestää maksaa sen verran. Halpisvaihtoehto lohelle on silli. Erilaiset lisäkkeeksi sopivat perunasalaatit on myös hyviä varhaisperunoista, esim. perunoiden sekaan turkkilaista jogurttia ja kapriksia. Grillitassut maistuu yllättävän hyvin kesällä varhaisperunoiden kanssa, tai ihan vaan grillimakkara.
Välipalaksi ja aamupalaksi kiisseliä tai vispipuuroa. Tai niitä hedelmiä, jotka sattuu olemaan halpoja. Tai mikä ettei vanhoja kunnon lettuja, niiden valmistamisen seuraaminen jää ainakin vieraalle mieleen. Ja tarjolle lettujen kanssa joko hilloa ja halpaa vaniljajäätelöä tai jotain jauhelihatäytettä.
Kiisseliä tai vispipuuroa. Mitä vielä.
Taitaa vastaajien keski-ikä olla tossa sadan tienoilla.Mä ehdotin eri viestissä vispipuuroa ja kiisseliä ja olen 29v.
Ei ole vaikeaa tosiaan.
12-vuotiaskin osaa tehdä kiisselin ja vispipuuron.
Aamupala kaurapuuro ja marjoja. Iltapala mannapuuro ja marjakiisseli. Pääruoat keitto ja kiusaus ja vaikka jotain itsetehtyä leipää. Nam.
Onko ap.n idea osoittaa mieltä ankealla ruoalla vai onko hän p.a.?
Jälkimmäisessä tapauksessa köyhäily on varmasti jo tuttua.
Ankein ruoka mitä mulle on tarjottu (legendaarisen pihi ihminen kyseessä): makaronin kera jauhokastiketta. Eikä muuta.
Sitä kun syötte joka aterialla, niin takaan ettet vierastasi sen koommin näe.
Suosittelisin kyllä opettelemaan suomen kielen kieltosanan: Ei.
Se avaa sulle uuden, vapaan elämän. Siinä sinä päätät vastaisuudessa, kuka kotonasi yöpyy.
Aamupaloja:
-tuorepuuroannokset, koristele pakastemarjoilla
-litran jogurtit
-itse tehty kiisseli/mehukeitto
-puurot
-itse tehdyt porkkanasämpylät
-hedelmiä (paljon nyt kaikkea alle 2e/kilo)
Lämpimiä ruokia:
-kasvissosekeitot (+raejuustoa, yrttivoipatonkia, naan-leipää...)
-laatikot (soijarouhemakaronilaatikko, kaalilaatikko...)
-kesäkeitto
-pakastekala
Päiväkahvi/välipala
-vaniljajäätelö ja hedelmiä/kiisseliä/pakastemarjoja
-itse tehdyt keksit
-itse tehty marjapiirakka
Iltapalaa:
-kotitekoinen pizza edullisin täyttein
-munakas
-suolainen piirakka
-naposteltavaksi kasvistikkuja ja dippiä, poppareita
Ihan hirvittävän työläitä ehdotuksia.
Puuroa, hernekeittoa ja makkarasoppaa.
Bulkkijäätelöä ja kauden marjoja, näkkäriä.
mä en todellakaan pysty kutsumaan ruokittavia vieraita. nytkin mulla ja lapsella 10v viikoksi ruokarahaa 6 e per päivä. itse syön kaurapuuroa ja kananmunia, lapsi onneksi pieniruokaista laatua ja syö ihan mukisematta samaa ruokaa pari päivää. hyvin vaatimatonta, mutta en todellakaan keksisi, miten ruokkisin vielä vierasta tässä,... ellei vieras olisi jyrsijä, jolle riittäisi voikukanlehdet ja apilankukat mahan täytteeksi...
Vierailija kirjoitti:
Aamupala kaurapuuro ja marjoja. Iltapala mannapuuro ja marjakiisseli. Pääruoat keitto ja kiusaus ja vaikka jotain itsetehtyä leipää. Nam.
Miksi leipoa itse leipää?
Aamupala voisi olla joko puuro, munakasta, ehkä hedelmiä kuten omenoita? Ja näkkileipä voisi olla hyvä ja menee pelkän kurkun ja voin kanssa.
Sitten vaikka lounaaksi joku, jauhelihakeitto (n6e) tai makaronilaatikko n5e tai linssikastike+riisi n4e
tai kaalilaatikko , kanakastike ja riisi.. tai valkosipuliperunat ja vierelle sitten vaikka joku salaatti??
Sitten voit tehdä jonkun halvan salaatin kuten makaronisalaatti (itse teen kasvisversion ilman kinkkua) eli makaroni, omena , hernemaissipaprika ja sitten kastike on kermaviili+punaviinietikka+sokeri+suola ja sinappi.
Iltapala samoja kuin aamulla.
Näihin menisi n. 20e , jos ostat vaikka kaikki noi aamupalavaihtoehdot , ja sitten lounaaksi joku keitto tai joku noista pääruuista, sitten toi makaronisalaatti myöhemmiksi välipaloiksi.. ja nää todennäköisesti sitten riittää sen 2 päivää.. riippuu toki sun budjetista, jos 20e on paha.