Miten laittaa superhalvat ruuat kahden yön vieraalle?
Kuinka selvitä halvalla aamu- ja iltapaloista? Entä edullisia pääruokaideoita?
Kommentit (55)
Tähän aikaan kesästä varhaisperunat on todella halpoja. Niistä jotain. Tai vaikka savulohta varhaisperunoiden kanssa, jos kestää maksaa sen verran. Halpisvaihtoehto lohelle on silli. Erilaiset lisäkkeeksi sopivat perunasalaatit on myös hyviä varhaisperunoista, esim. perunoiden sekaan turkkilaista jogurttia ja kapriksia. Grillitassut maistuu yllättävän hyvin kesällä varhaisperunoiden kanssa, tai ihan vaan grillimakkara.
Välipalaksi ja aamupalaksi kiisseliä tai vispipuuroa. Tai niitä hedelmiä, jotka sattuu olemaan halpoja. Tai mikä ettei vanhoja kunnon lettuja, niiden valmistamisen seuraaminen jää ainakin vieraalle mieleen. Ja tarjolle lettujen kanssa joko hilloa ja halpaa vaniljajäätelöä tai jotain jauhelihatäytettä.
Miksei vieras osallistu ruokakuluihin?
Siis köyhäilettekö myös keskenänne? Eikö vieraalle käy sama kuin itse syötte?
Tuskin yksi ihminen pystyy teitä konkurssiin syömään kahden päivän aikana?
Meillä ainakin on ihan sama onko ruokailijoita yksi tai kaksi enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te köyhäilyn ekspertit ehdotatte aamiaiseksi leipää? Leipä sinällään ei ole kallista, mutta kaikki ne kinkut, juustot ja muut päällykset kyllä on.
No voihan sitä keittää vaikka puuroa veteen vieraille mutta itse ajattelen vieraanvaraisuutta ja mikä sen ihanampaa kun uunituoreet sämpylät!
Kasvikset ei sinne sämpylän väliin paljoa näin kesällä maksa ja riittää siitä juustosta isäntäväelle myöhemmäksikin. Ei se juusto ja kinkku niin kallista ole jolkei nyt kalleinta laatua osta.
No et sä kyllä oikeasti niukkuudessa elä..
Coleslaw
Kaalilaatikko
Makaronilaatikkoa
Litra jugurtti
Puuro
Uudet perunat ja silli
Kesäkeitto
Vierailija kirjoitti:
Oletko pihi vai köyhä?
Sekä että.
Munakasrulla kasvistäytteellä ja itsetehtyä lättäleipää.
Miksi kutsua vieraita jos ei ole varaa ruokkia?
Vierailija kirjoitti:
Älä kutsu vierasta, olet noin saita.
Tulee kutsumatta.
Ihmettelen kuka päästää vieraita kotiinsa? Hyvä kun jaksaa tuttujen kyläilyt. Sekin kyllä verottaa stäässiä. Varsinkin anopin vierailut. Bongin pesä on aika kuumana että jaksaa/kestää kyläilijöitä.
Aamupala: puuro, hilloa, näkkäri ja keitetty muna.
Lounas: perunat, munakastike, nokkossipulimuhennos ja 5 kalapuikkoa.
Välipala: mustikoita, maitoa ja talkkunaa lusikallinen.
Iltaveto: aamupuurosta sämpylät, paistetut perunat ja iltalenkillä keräätte lisää mustikoita.
Noihin jos 5e saa tuhlattua niin omaa päävamman.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te köyhäilyn ekspertit ehdotatte aamiaiseksi leipää? Leipä sinällään ei ole kallista, mutta kaikki ne kinkut, juustot ja muut päällykset kyllä on.
Keitetty, viipaloitu kananmuna ei ole kovin kallis leivänpäällyste. Sulla on huono mielikuvitus.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan osallistunut. Haluaa ilmaisen majoituksen ruokineen. Suostuttiin vielä tämän kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voihan sitä keittää vaikka puuroa veteen vieraille mutta itse ajattelen vieraanvaraisuutta ja mikä sen ihanampaa kun uunituoreet sämpylät!
Kasvikset ei sinne sämpylän väliin paljoa näin kesällä maksa ja riittää siitä juustosta isäntäväelle myöhemmäksikin. Ei se juusto ja kinkku niin kallista ole jolkei nyt kalleinta laatua osta.
Ok, no ap ei ole paljastanut, onko vain vähän rahasta tiukkaa, vai onko ihan kädestä suuhun -budjetti siten, että kaikkein halvimmista aineksista pitäisi nyt kehitellä ne vieraanvaraiset herkut.
Jos kyse edellisestä, niin kyllähän hyvät leivänpäällykset saa ostamalla kilon edullisen juuston ja jonkun edullisemman leikkeleen ja edullista leipääkin löytyy. Itse en pitäisi kuitenkaan vieraanvaraisena sitä, että appelsiinimehu olisi jatkettua. Pakastemarjoista (esim. mustaherukka) ja banaaneista voisi pyöräyttää smoothiet, jotka tulisivat myös suht edulliseksi, mutta joista tulisi tuoretta ja hyvänmakuista juomaa aamiaiselle.
Tee mansikoista tai vadelmista (pakaste) vispipuuro tai keitä raparperi kiisseli ja tarjoa juqurtin kanssa.
Ruoaksi keittoa vaikka jauheliha tai makkara ja kylkeen itse leivottuja sämpylöitä ei tarvi muuta päällistä kuin voi.
Iltapalaksi nachovuokaa (extra nachot on halpoja ja hyviä) tölkki salsaa ja jtn proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan osallistunut. Haluaa ilmaisen majoituksen ruokineen. Suostuttiin vielä tämän kerran.
Keität makaronia kattilassa ja tarjoat sitä ketsupin kanssa aamuin illoin. Valmis.
Vierailija kirjoitti:
Aamupala: puuro, hilloa, näkkäri ja keitetty muna.
Lounas: perunat, munakastike, nokkossipulimuhennos ja 5 kalapuikkoa.
Välipala: mustikoita, maitoa ja talkkunaa lusikallinen.
Iltaveto: aamupuurosta sämpylät, paistetut perunat ja iltalenkillä keräätte lisää mustikoita.
Noihin jos 5e saa tuhlattua niin omaa päävamman.
Mä luulen, että aloittaja kyseli ihan tosissaan, kurjaa tommonen pelleilysi.
Vierailija kirjoitti:
Tähän aikaan kesästä varhaisperunat on todella halpoja. Niistä jotain. Tai vaikka savulohta varhaisperunoiden kanssa, jos kestää maksaa sen verran. Halpisvaihtoehto lohelle on silli. Erilaiset lisäkkeeksi sopivat perunasalaatit on myös hyviä varhaisperunoista, esim. perunoiden sekaan turkkilaista jogurttia ja kapriksia. Grillitassut maistuu yllättävän hyvin kesällä varhaisperunoiden kanssa, tai ihan vaan grillimakkara.
Välipalaksi ja aamupalaksi kiisseliä tai vispipuuroa. Tai niitä hedelmiä, jotka sattuu olemaan halpoja. Tai mikä ettei vanhoja kunnon lettuja, niiden valmistamisen seuraaminen jää ainakin vieraalle mieleen. Ja tarjolle lettujen kanssa joko hilloa ja halpaa vaniljajäätelöä tai jotain jauhelihatäytettä.
Kiisseliä tai vispipuuroa. Mitä vielä.
Taitaa vastaajien keski-ikä olla tossa sadan tienoilla.