Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja ei uskaltanut sanoa minulle, että housuja ei tarvitse ottaa pois

Vierailija
02.07.2018 |

Olin siis tuossa äsken eturauhasen ultrassa. Olin lukenut netistä etukäteen, että se tehdään peräsuolen kautta. Kerron nyt, mitä tapahtui.

Saavuin sairaalaan ja ilmoittauduin paikallaolevaksi. Kohta hoitaja kutsui minut tutkimushuoneeseen ja tapahtumat etenivät siitä jotakuinkin seuraavasti:

Hoitaja: Sitten vaan paitaa pois ja makaamaan tuohon
Minä: Ai paitakin?
Hoitaja: No joo, ettei sotkeudu
Minä itsekseni päässäni: (Ai mikä...?)

Tässä vaiheessa riisuin kaikki vaatteet paitsi sukat, jotka jätin hieman epäröiden jalkaan. Sukkien riisuminen tuntui siinä tilanteessa tarpeettomalta, mutta en ollut aivan varma, että mitä tehdä, kun kerran paitakin piti ottaa pois. No kuitenkin, riisuuduttuani sukilleni menin makaamaan selälleni tutkimuspedille. Hoitaja seisoi noin puolen metrin päässä ja kyseli syntymäaikaa eleettömästi ja katsekontaktia ottamatta. Vastasin yhtä eleettömästi itsekin, kuitenkin katkis jännityksestä viidakkoon vetäytyneenä.

Sitten lääkäri tuli paikalle ja aloitti tutkimuksen valmistelun. Katselin, että rasvaapas se isoa laitetta. Ei mahda tuntua hyvältä kyllä tämä tutkimus. En kuitenkaan ehtinyt edes ilmaista huolestustani, ennen kuin lääkäri jo aloitti tutkimuksen - ja siirtelikin laitetta edestakaisin vain alavatsani päällä. Tässä kohdassa ymmärsin, että vaatetukseni on turhan niukka toimenpiteen vaatimuksia ajatellen. Tästä en mene varmuuteen, mutta silloin tällöin lääkäri mielestäni vilkaisi haaroihini 0.01 sekunnin silmänliikkeillä ja mietti varmaankin, että mitä tässä oikein on meneillään?

Sain terveen paperit ja kokonaisuudessaan voitaneen tiivistää, että tutkimuksessa ei löytynyt mitään mainitsemisen arvoista.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kuullut labrahoitajalta, kun herras henkilö tuli pissanäytettä antamaan. (Ei ollut ennen antanut) Hoitaja ohjasi ja sanoi "Peset sen pään ja tähän kuppiin pissaat" ja antoi miehelle kupin. Vähän ajan päästä mies tuli vessasta. Pissaa oli kupissa ja hiukset märkänä :') Hoitaja ei ollut erikseen maininnut mikä pää pitikään pestä. Kiireessä sattuu ja tapahtuu

Jotkut tuovat kotoa jäätyneitä virtsanäytteitä. Hoono soomi ja ohjeistuksessa on kehoitettu säilyttämään virtsanäyte jääkaapissa. Jääkaappihan on tietenkin pakastin, koska siellä on jäätä.

Aikoinaan tuttuni joutu tutkimukseen missä hänen piti varastoida kahden vuorokauden virtsansa ja säilyttää ne jääkaapissa. Ei siis pakastimessa.

Kyseinen henkilö kärsi virtsan liikatuotannosta mitä tutkittiin. Mutta voitte kuvitella millaista on kotona jääkaapissa säilöä virtsaa mitä tulee n. 5 litraa per vuorokausi! Sitten se jääkaappi on mallia " opiskelijayksiö " joo sai näytteen ottoon kaksi litrankokoista muoviastiaa.  Mutta ei siinä mitään vielä kun ajatellaan miten polkupyörällä aamusta viet 10 litraa jääkaappi viileetä kusta labraan 10km matkan.  :|

Voi luoja :D

Vierailija
42/50 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Röntgenissä tapahtuu tuota liikariisumista myös, ette usko kuinka moni huhkii ilman pikkuhousuja, vaikka käsketään ottaa päällimmäiset housut pois. Toiset korjaavat, toiset eivät, riippuen siitä, kummasta uskovat potilaan nolostuvan vähemmän.

Tarviiko muuten keuhkoröntgenissä ottaa ohuita rintsikoita pois jos ei niissä ole metallia?

Mun työpaikalla otatetaan kaikilta, pukuhuoneesta saa aamutakin päälleen kuvauksen ajaksi.

Siis mitä? Mun piti 22-vuotiaana seistä keuhkoröntgenissä kädet ylhäällä ilman mitään yläosaa. Ja tästä ei ole montaa vuotta. Ja ihan Mehiläisessä tapahtui, luulisi että siellä olisi varaa aamutakkeihin. Oli onneksi sentään nainen se röntgenhoitaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin sitte housuja pois ja oiikeiin reipas pyllistys. Levittäkää hieman jalkoja. Hyvä sitten oikein rentona älkääkä jännittäkö.

Vierailija
44/50 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5/5

Vierailija
45/50 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortopedi, keski-ikäinen mies, käski riisua housut ja mennä pedille. Koska kyse oli polven ja reiden alaosan vaiva, oletin että päällyshousujen poisto riittää. Mutta käski riisua alushousutkin, ikään kuin lahkeelliset speedot olisi olleet tutkimuksen tiellä. Olin tutkimuksen ajan silmät kiinni kun en halunnut nähdä missä lääkärin silmät vaelteli, kätensä pysyivät onneksi tutkimusalueella.

- M26

Vierailija
46/50 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hoitsuilta onnistuu potilaiden pyllyn pyyhkiminen jos ei uskalla housuja riisuttaa?

Vierailija
47/50 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ennen joulua sairaalassa eräässä lääkärin tekemässä tutkimuksessa. Aluksi piti hoitajan kanssa täyttää lomake ja hoitaja mittasi painon pituuden ja verenpaineen. Hoitaja oli suunnilleen ikäiseni noin 40 vuotias nainen. Lopuksi hän sanoi oikein tarkasti että voit nyt riisuuntua valmiiksi. Ota kaikki pois paitsi lyhyet alushousut voit jättää jalkaan. Eli ohjeet oli selkeät. Sittenhän sanoi että lääkäri tulee kohta tutkimaan ja poistui itse huoneesta.

Vierailija
48/50 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsut tykkää katella alastomia miespotilaita. Siksi riisuttavat turhaanki ja pyrkivät mukaan avustamaan lääkäriä.

Vierailija
49/50 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyden hoitajat myös ujostelevat. Työterveyshoitajan tarkastuksessa mainitsin ihottumasta. Terkkari katsoi ihottumaa käsistä ja selästä mutta ei halunnut että lasken päällyhousuja että olisi katsonut ihottumaa jaloista 

Vierailija
50/50 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Nykyajan lekureille ja hoitsuille on tosi vaikeaa käskeä potilasta riisumaan. Kierrelläön ja kaarrellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän