Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja ei uskaltanut sanoa minulle, että housuja ei tarvitse ottaa pois

Vierailija
02.07.2018 |

Olin siis tuossa äsken eturauhasen ultrassa. Olin lukenut netistä etukäteen, että se tehdään peräsuolen kautta. Kerron nyt, mitä tapahtui.

Saavuin sairaalaan ja ilmoittauduin paikallaolevaksi. Kohta hoitaja kutsui minut tutkimushuoneeseen ja tapahtumat etenivät siitä jotakuinkin seuraavasti:

Hoitaja: Sitten vaan paitaa pois ja makaamaan tuohon
Minä: Ai paitakin?
Hoitaja: No joo, ettei sotkeudu
Minä itsekseni päässäni: (Ai mikä...?)

Tässä vaiheessa riisuin kaikki vaatteet paitsi sukat, jotka jätin hieman epäröiden jalkaan. Sukkien riisuminen tuntui siinä tilanteessa tarpeettomalta, mutta en ollut aivan varma, että mitä tehdä, kun kerran paitakin piti ottaa pois. No kuitenkin, riisuuduttuani sukilleni menin makaamaan selälleni tutkimuspedille. Hoitaja seisoi noin puolen metrin päässä ja kyseli syntymäaikaa eleettömästi ja katsekontaktia ottamatta. Vastasin yhtä eleettömästi itsekin, kuitenkin katkis jännityksestä viidakkoon vetäytyneenä.

Sitten lääkäri tuli paikalle ja aloitti tutkimuksen valmistelun. Katselin, että rasvaapas se isoa laitetta. Ei mahda tuntua hyvältä kyllä tämä tutkimus. En kuitenkaan ehtinyt edes ilmaista huolestustani, ennen kuin lääkäri jo aloitti tutkimuksen - ja siirtelikin laitetta edestakaisin vain alavatsani päällä. Tässä kohdassa ymmärsin, että vaatetukseni on turhan niukka toimenpiteen vaatimuksia ajatellen. Tästä en mene varmuuteen, mutta silloin tällöin lääkäri mielestäni vilkaisi haaroihini 0.01 sekunnin silmänliikkeillä ja mietti varmaankin, että mitä tässä oikein on meneillään?

Sain terveen paperit ja kokonaisuudessaan voitaneen tiivistää, että tutkimuksessa ei löytynyt mitään mainitsemisen arvoista.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota meinaa sattua monelle :) itse ohjeistan potilaat aina esim. "Paidan voit riisua pois, housuista riittää, että laskee niitä vähän alemmas tutkimushuoneessa", ja selitän lisäksi, miksi se paita riisutetaan, eli tutkimuksessa käytetään geeliä, johon paita voi sotkeutua. Näin yleensä, toki potilaan tahto ja kunto huomioiden, eli jos sen paidan ottaminen pois on fyysisesti hyvin vaikeaa tai paidan haluaa välttämättä jättää päälle, niin useissa alavatsan alueen tutkimuksissa riittää myös paidan nostaminen.

Ja keuhkokuvaa varten röntgenissä riisutetaan kaikki pois ylävartalolta yleensä, vaatteiden rypyt, laskokset, napit, kaarituet, vetoketjut ym. Voivat näkyä kuvassa ja vaikeuttaa diagnoosin tekoa, jos ryppy sattuu kohtaan, missä saattaisi olla jotain diagnostista. Myös esim. Pitkät hiukset saattavat näkyä kuvassa, joten ne monesti nostatetaan ylös.

Eli joko hoitaja oli kokematon (oli nuori) tai minä olin niin hyvännäköinen, ettei hän uskaltanut sanoa mitään. Kallistun jälkimmäiseen.

-ap

Olet mahdollisesti joutunut hyväksikäytön uhriksi. Juuri tuollaiset nuoret hoitajat hakeutuvat "avustamaan" eturauhastutkimuksia ja sitten tapahtuu tällaisia "vahinkoja", joissa potilas yhtäkkiä makaakin housuttomana sängyllä. Kannattaa olla hyvin varovainen. En pitäisi lainkaan mahdottomana, että hoitajan sormi "vahingossa" lipsahtaa.

Vierailija
22/50 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin käynyt lääkärissä niin, että lääkäri tunnusteli mahaani ja sitten vain hävisi siitä sanaakaan sanomatta tietokoneelle. Jäin istumaan sängylle ilman paitaa. Koska lääkäri ei puhunut mitään, luulin tutkimuksen jatkuvan. Olin ujo ja aika nuori vielä ja ihan pihalla, että mitä pitää tehdä. Istuin aika pitkään siinä ennen kuin lääkäri sanoi, että saat kyllä laittaa paidan päälle. Että hävetti. 

Vihaan lääkärissä ja muualla tutkimuksissa, jos ei voida kunnolla selostaa tilanteen kulkua. Ymmärrän kyllä, että hoitajille on itsestäänselvyys kaikki ultrat ym. mutta itse olen ihan pihalla. Olen kauhea jännittämään ja hermoilemaan (olen pyörtynytkin jännityksestä) ja olen se hankala potilas, jolle pitää yksityiskohtaisesti selittää, mikä vaatekappale pitää ottaa pois. Hävettää aina noissa tilanteissa, kun en todellakaan tiedä, että tarkoittaako housut päällyshousuja vai alushousujakin. Sitten joudun kiusallisiin tilanteisiin. Aina saa hävetä tyhmyyttään joka paikassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kun tehtiin kolosnokopia sain sellaiset housut missä persauksen kohdalla oli aukko. Tosi seksikkäät...

Vierailija
24/50 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin käynyt lääkärissä niin, että lääkäri tunnusteli mahaani ja sitten vain hävisi siitä sanaakaan sanomatta tietokoneelle. Jäin istumaan sängylle ilman paitaa. Koska lääkäri ei puhunut mitään, luulin tutkimuksen jatkuvan. Olin ujo ja aika nuori vielä ja ihan pihalla, että mitä pitää tehdä. Istuin aika pitkään siinä ennen kuin lääkäri sanoi, että saat kyllä laittaa paidan päälle. Että hävetti. 

Vihaan lääkärissä ja muualla tutkimuksissa, jos ei voida kunnolla selostaa tilanteen kulkua. Ymmärrän kyllä, että hoitajille on itsestäänselvyys kaikki ultrat ym. mutta itse olen ihan pihalla. Olen kauhea jännittämään ja hermoilemaan (olen pyörtynytkin jännityksestä) ja olen se hankala potilas, jolle pitää yksityiskohtaisesti selittää, mikä vaatekappale pitää ottaa pois. Hävettää aina noissa tilanteissa, kun en todellakaan tiedä, että tarkoittaako housut päällyshousuja vai alushousujakin. Sitten joudun kiusallisiin tilanteisiin. Aina saa hävetä tyhmyyttään joka paikassa. 

Mä olin nuorena samanalainen, pohdin jotain sanottua sanaakin varmaan ikuisuuksia, että oliko se nyt nolosti sanottu vai ei. Onneksi ikä auttaa tuohon vaivaan. Eikä ne lääkärit ja hoitajat nyt oikeasti tuollaisia mieti, että olipas hölmö potilas kun riisui alkkaritkin tms...

Vierailija
25/50 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni kun tehtiin kolosnokopia sain sellaiset housut missä persauksen kohdalla oli aukko. Tosi seksikkäät...

Ilmeisesti kuitenkin huomasit sen reiän, etkä laittanut reikää etupuolelle, kuten useille käy.

Vierailija
26/50 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän tuo sukupuoli on aika liukuva käsite.[/quote]

Niin tuntuu olevan. Iltasanomissa oli juttua jostakin blokkari-Henrystä, joka oli ottanut rasvansiirron takamukseen. Juttua lukiessani ja kuvia katsoessani mietin tilannetta, että saisimme päivystyksestä ilmoituksen osastolle saapuvasta Henrystä, joka tulisi vaikkapa keuhkokuumeen hoitoon. Viiden hengen miestenhuoneessa olisi vapaa paikka, joten päättäisimme sijoittaa hänet sinne. Potilaan tullessa voisimme hetken aikaa nikotella mielessämme, että nyt tulikin pienoinen ongelma.

Vierailija
27/50 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuullut labrahoitajalta, kun herras henkilö tuli pissanäytettä antamaan. (Ei ollut ennen antanut) Hoitaja ohjasi ja sanoi "Peset sen pään ja tähän kuppiin pissaat" ja antoi miehelle kupin. Vähän ajan päästä mies tuli vessasta. Pissaa oli kupissa ja hiukset märkänä :') Hoitaja ei ollut erikseen maininnut mikä pää pitikään pestä. Kiireessä sattuu ja tapahtuu

Vierailija
28/50 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kuullut labrahoitajalta, kun herras henkilö tuli pissanäytettä antamaan. (Ei ollut ennen antanut) Hoitaja ohjasi ja sanoi "Peset sen pään ja tähän kuppiin pissaat" ja antoi miehelle kupin. Vähän ajan päästä mies tuli vessasta. Pissaa oli kupissa ja hiukset märkänä :') Hoitaja ei ollut erikseen maininnut mikä pää pitikään pestä. Kiireessä sattuu ja tapahtuu

Ehkä mies ajatteli, että voihan sieltä tukasta tipahtaa bakteereja näytteeseen.

Vierailija
29/50 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti kuitenkin huomasit sen reiän, etkä laittanut reikää etupuolelle, kuten useille käy.

Huomasin... Ihan maalaisjärjellä ajattelin kun kyseessä on suolistontähystys, niin jos minä peniksen esillä siitä reiästä olisin laittanut minkä vaikutelman olisin antanut hoitajalle sekä lääkärille. Ja suoliston tähystys virtsaputken kautta voisi olla lääketiedettä avartava tutkimus...

Ja minullekin.

Vierailija
30/50 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tuovat kotoa jäätyneitä virtsanäytteitä. Hoono soomi ja ohjeistuksessa on kehoitettu säilyttämään virtsanäyte jääkaapissa. Jääkaappihan on tietenkin pakastin, koska siellä on jäätä.

Vierailija
31/50 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tuovat kotoa jäätyneitä virtsanäytteitä. Hoono soomi ja ohjeistuksessa on kehoitettu säilyttämään virtsanäyte jääkaapissa. Jääkaappihan on tietenkin pakastin, koska siellä on jäätä.

Aikoinaan tuttuni joutu tutkimukseen missä hänen piti varastoida kahden vuorokauden virtsansa ja säilyttää ne jääkaapissa. Ei siis pakastimessa.

Kyseinen henkilö kärsi virtsan liikatuotannosta mitä tutkittiin. Mutta voitte kuvitella millaista on kotona jääkaapissa säilöä virtsaa mitä tulee n. 5 litraa per vuorokausi! Sitten se jääkaappi on mallia " opiskelijayksiö " joo sai näytteen ottoon kaksi litrankokoista muoviastiaa.  Mutta ei siinä mitään vielä kun ajatellaan miten polkupyörällä aamusta viet 10 litraa jääkaappi viileetä kusta labraan 10km matkan.  :|

Vierailija
32/50 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummelista kopioitu vitsi.

Tosin unohdit pumpulitukot parrassa.

Vierailija
33/50 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistava tarina. Itsekin olen ymmärtänyt, että usein tutkimuksia tehdään pyllyn kautta.

Minulla lääkäri kerran tähysti läpinäkyvällä muoviputkella, että onko minulla peräpukamia. Sanoi, että tämä voi hieman sattua. Olin tyyliin Bitch please, oon saanut niin paljon isompaa, että ei tuollainen tunnu missään.

Eipä ihme, jos on peräpukamia, jos anaaliisi on tungettu isoa kamaa :( Ei ole isompia repeämiä vielä? Niitä kurotaan verovaroin yllättävä paljon kasaan, ei vain puhuta kun on hieman hämmentävä aihe. Peräsuoli on tarkoitettu muuta kuin seksiä varten.

Exit only?

Vierailija
34/50 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan hoitsut on ihmeellisiä kainostelioita. Potilasta se kuuluu hävettää ei toisin päin.

Vierailija
35/50 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyllä tehty eturauhasenultra ihan peräsuolesta semmoisella dildolla, eikä siinäkään tavinnut kuin vähän laskea housuja.

Vierailija
36/50 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini meni aikoinaan gynelle joka sanoi että sermin takana voi riisua. Äiti otti sitten kaiken pois :D Soitti kotiin päästyään ettei ikinä ole nolottanut niin. Ja tuossa vaiheessa oli muistaakseni äidin eka joukkopapa kyseessä,sitä ennen oli käynyt sorkittavana 80luvulla kun minua odotti. 

Vierailija
37/50 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juttu ettei suuta saada auki. 12v tyttäreni oli päivystyksessä mahakivun takia ja hänen piti riisua alaosa gyn.tutkimukseen ,mutta sitten lääkäri päätti että kun noin nuori niin ultrataankin mahan päältä. Ultrauksen jälkeen  meni istumaan tuolilleen,tyttö istui siinä tutkimuspöydällä ilman  housuja ja   lääkäri puhui. Kysyin sitten että voiko Aada pukea jo jolloin lääkäri säpsähti ja sanoi että joo ehdottomasti.

Vierailija
38/50 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä lääkäreillä että hoitajilla on kyllä kummia tapoja sanoa. Viimeksikkin riisu paidat ja sukat pois ja vähennä housuja. Miksi ei voi sanoa että riisu alushoususilleen.

Vierailija
39/50 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu hierojilla. Kierrellään ja kaarrellaan

Vierailija
40/50 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olin siis tuossa äsken eturauhasen ultrassa. Olin lukenut netistä etukäteen, että se tehdään peräsuolen kautta."

Miltä sivustolta sä ton oikein luit?

Ihan hauska tarina noin muuten. Kiva piristys päivään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi