Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri valittaa siitä, että rahat loppuvat ja elelee kuin miljonääri!

Vierailija
02.07.2018 |

Siis ansaitsee vähemmän kuin minä, mutta elää paljon ylellisemmin. Ei mieti kaupassa sitä, mikä on edullista vaan aina on pakko saada sitä hienoa ja hyvää. Litkii myös laatuviinejä päivät pitkät ja ostelee merkkivaatteita. Käy myös usein ulkomailla mennen ylellisiin hotelleihin ja valittaa sitten, että rahat eivät riitä! +Asuu kalliilla monen huoneen vuokra-asunnossa yksin. Onko muilla vastaavasti eläviä kavereita? Miksi aikuiset eivät osaa suunnitella talouttaan?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin saa elää kuinka haluaa. Jotkut säästää jo nuorena tuleville lapsilleen "opiskelurahoja", toiset tuhlaa rahansa itse, kolmannet nuukailevat kaikessa ilman mitään syytä, neljännet jne. Mitä väliä, olet vaan kateellinen.

Siis miksi vedit kateuskortin esiin? Olen itse tietoisesti säästeliäs ja haluan pitää talouteni vakaana toisin kuin kaverini.

No miksi muuten teit tämän aloituksen? Kateudesta vai sädekehän saamiseksi?

Vierailija
22/75 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin saa elää kuinka haluaa. Jotkut säästää jo nuorena tuleville lapsilleen "opiskelurahoja", toiset tuhlaa rahansa itse, kolmannet nuukailevat kaikessa ilman mitään syytä, neljännet jne. Mitä väliä, olet vaan kateellinen.

Siis miksi vedit kateuskortin esiin? Olen itse tietoisesti säästeliäs ja haluan pitää talouteni vakaana toisin kuin kaverini.

En ole Ap, mutta itse avasin ketjun ihan vain siitä kummastuksesta, että mikä ihme saa ihmisen toimimaan noin lyhytnäköisesti kuin otsikossa ja aloitusviestissä kuvattiin. Kauhistellaanhan täällä pedofiilienkin tekosia, eikä mielestäni niissäkään ketjuissa varmasti ole kyse kateudesta tai sädekehistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole Ap, mutta itse avasin ketjun ihan vain siitä kummastuksesta, että mikä ihme saa ihmisen toimimaan noin lyhytnäköisesti kuin otsikossa ja aloitusviestissä kuvattiin. Kauhistellaanhan täällä pedofiilienkin tekosia, eikä mielestäni niissäkään ketjuissa varmasti ole kyse kateudesta tai sädekehistä.

No jopas, nehän ovatkin verrannollisia keskenään. Ylellistä elämää omalla kustannuksella viettävä ja pedofiili.

😇😇😇

Vierailija
24/75 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuin saa elää kuinka haluaa. Jotkut säästää jo nuorena tuleville lapsilleen "opiskelurahoja", toiset tuhlaa rahansa itse, kolmannet nuukailevat kaikessa ilman mitään syytä, neljännet jne. Mitä väliä, olet vaan kateellinen.

Kyllä hän varmaan tietää että pystyisi elämään kuten sinäkin mutta ei halua.

Kyllä minäkin välillä ”valitan” että haluaisin useammin matkustella mutta rahat ei riitä. Mitä sitten?

Vierailija
25/75 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ystäväsi pitäisi elää kuten sinä? Anna hänen matkustella ja ostaa mitä haluaa, ilmeisesti hänellä kuitenkin sitä rahaa on.

En hetkeäkään usko että hän tosissaan valittaa että ruoka loppuisi, lähinnä häntä vaan harmittaa että haluaisi vielä enemmän mitä nyt on! Ei siinä mitään pahaa ole, anna toisen haaveilla ja keskitt itse säästämään jos sitä haluat.

Vierailija
26/75 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kyllähän näitä riittää, rahat menee kaikkiin turhiin osa-maksuihin koska oli nyt vaan pakko saada uusi kamera, uusiin trendivaatteisiin vaikka edellisiäkään ei ole ehtinyt pitämään, jatkuvasti tilaamassa turhaa sisustuskrääsää johon kyllästyy viikossa kuitenkin, pitää päästä myös juomaan joka viikonloppu mutta samaan hengenvetoon valittaa kun ei ole taaskaan rahaa vuokraan/laskuihin/ruokaan.

Toisaalta ymmärrän että tuollaisella tuhlaamisella on varmaan syynsä, vaikka sitten se kulissien pitäminen tai koitetaan rahalla ostaa sitä onnellisuutta, vaikka syvempää kuoppaa vain itselleen kaivaa.

Tuntuu, että tuollaisella yritetään paikata jotain muuta. Jostain kumpuaa pahaa oloa, ja sitä yritetään ostamalla saada pois. Ja paha olo vain syvenee.

Vierailija
27/75 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, joka kiinnitti huomiota otsikon hauskaan pilkkuvirheeseen?

Anteeksi.

Jatkakaa.

Vierailija
28/75 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun vastauksista päätellen moni muukin elää yli varojensa, ja yrittää selitellä sitä parhain päin.

"Elän tätä päivää!"

"Mitään ei saa mukaansa!"

"Rahat ei riitä kumminkaan niin sama se elää yli varojen!"

Onkohan samoja, jotka kirppisketjuissa yököttelevät "hyi joku kirppis, en ikinä ostais!" ja myyjäpuolesta ihmettelväevät, miksi joku näkee kirppispöydän vaivan "vaan muutaman satasen takia".

Vierailija
29/75 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun tulee se päivä, että tulee vaikka vuoden työttömyys, niin korttitalo kaatuu.

Vierailija
30/75 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun tulee se päivä, että tulee vaikka vuoden työttömyys, niin korttitalo kaatuu.

Niin? Sitten loppuu luksusvaatteet ja etelänlomat, kalliit viinit ja ulkonasyöminen, sellasta se elämä on. Samanlailla vois sanoo että sitte ku tulee kuolema ni onneks säästössä on rahaa.. eiku

Antakaa nyt jokaisen elää sillä tavalla kun haluaa, jotkut arvostaa eri asioita elämässä ja hyvä niin.

Vierailija
31/75 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ne rahat kuitenkaan mihinkään riitä vaikka kuinka kitsastelisesi joten antaa mennä sitten kunnolla persiilleen.

Kyllä ne riittää. Minulle jää käteen palkastani noin 1600 euroa kuukaudessa ja tästä maksan vuokran, sähkön ynnä muun. Autoa minulla ei ole, eikä tule, joten siinä säästää hyvän summan. En myöskään ole kiinnostunut matkustelusta enkä uusimmista puhelimista. Tili ei ole nollissa ennen seuraavaa tilipäivää. Ei tämä niin vaikeaa ole.

Vierailija
32/75 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä et koskaan valita, ihmettele, hämmästele mitään mihin voit itse vaikuttaa? Esim. ystävän käytös?

Vierailija
33/75 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne rahat kuitenkaan mihinkään riitä vaikka kuinka kitsastelisesi joten antaa mennä sitten kunnolla persiilleen.

Kyllä ne riittää. Minulle jää käteen palkastani noin 1600 euroa kuukaudessa ja tästä maksan vuokran, sähkön ynnä muun. Autoa minulla ei ole, eikä tule, joten siinä säästää hyvän summan. En myöskään ole kiinnostunut matkustelusta enkä uusimmista puhelimista. Tili ei ole nollissa ennen seuraavaa tilipäivää. Ei tämä niin vaikeaa ole.

boooring

Vierailija
34/75 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori ihminen haluaa nauttia elämästä ja kokea. Itsekkin olin tuollainen nuorena. Nyt ikää 53v. ja ei kiinnosta vaatteet eikä matkat.

Vierailija
35/75 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittää riittää, eikä se mitään amerikantiedettä ole...mutta kuka haluaa elää tuollaista elämää jos esim. rakastaa autolla ajoa ja matkustamista? 

Vierailija
36/75 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurapuuroa joka päivä lähiöyksiön pöydän äärellä, ettei vaan rahaa kulu.<3

Pyyhit kuitenkin rahalla takapuolesi asumalla vuokralla?

Vierailija
37/75 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä, kun halutaan teeskennellä ylellistä elämää. Ollaan valmiita myymään vaikka oma äitinsä kunhan kulissit säilyvät. Tälläistä se on nykyaikana.

Ei toi miltään teeskentelyltä kuullosta.

Teeskentelyä oli kun Aku Ankka pysytteli himassa ja kertoi naapureille olevansa Veneensijassa

Vierailija
38/75 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on kaveri, joka jatkuvasti valittaa miten kaikki on niin kallista, on vähän rahaa jne. Tililleen hän on kuitenkin kerryttänyt lähes 50 000 euroa. Että aika rasittava tapaus hänkin.

Vierailija
39/75 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän spurguisänikin valitti ettei rahat riitä mihinkään,ajeli taksilla ravintoloihin ryyppäämään.

Vierailija
40/75 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ei vaan raha pysy taskussa, kuten minulla. Jos tilillä on ylimääräinen tonni niin oikein innostun että mitäs kivaa sillä hankkisin. Viisasta olisi toki laittaa se johonkin sukan varteen pahaa päivää odottamaan, jostain syystä en silti laita. En oikein usko että se paha päivä kohdalleni osuu, tai jos osuu niin selviän siitä - haluan elää hyviä päiviä nyt.