Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko rajannut teinin kaveripiiriä tai tyttö-/poikaystäviä?

Vierailija
02.07.2018 |

Onko se edes mahdollista tai järkevää? Tähän asti olen ollut sitä mieltä, että en puutu kaverivalintoihin tai poikaystäviin (kyseessä 15v), ja tärkeintä on säilyttää avoimet ja hyvät ja keskustelevat välit. Olen ajatellut, että kaverisuhteisiin puuttuminen vaikuttaa negatiivisesti juuri omaan suhteeseen lapseni kanssa ja lisää myös uhmaa ja valehtelua, jos teini ei suostu aikuisen vaatimuksiin.
Mietin nyt kuitenkin, koska nuori ajautunut ihan väärään seuraan, jossa käytetään alkoholia (ehkä kannabistakin) ja tuntuu viettävän siellä kaiken aikansa. Poikakaveri juo usein ja polttaa tupakkaa, myös teinini polttaa nykyään.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä miten asiaan voisi puuttua ilman että teini vastareaktiona menee vielä överempiin juttuihin. Ehkä ympäristönvaihdos tms näin loma-aikaan olisi se mahdollinen keino. Kun koulu alkaa ei jää niin paljon aikaa roikkua kylillä. Eipä siinä voi oikein muuta kuin luottaa, että järki pysyy päässä. Itse ainakin tuossa iässä tein ihan uhmakkuuttani just päinvastoin kun vanhemmat yritti pakottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla