Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka kehtaa polttaa tupakkaa lastensa edessä?

Vierailija
02.07.2018 |

Eikö teitä häiritse minkä esimerkin annatte lapsillenne?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaan, en esitä lapsilleni olevani joku pyhimys.

Vierailija
2/23 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sellaisen esimerkin, että asioita ei pidä salailla ja piilotella, johtaa tietysti valheisiinkin: "missä olit".... "ööh, vähän vain ulkona". Totuus: oli tupakalla. 

Tupakka vielä toistaiseksi on laillinen tuote. Sillä on negatiivisia terveysvaikutuksia, mutta niin on sadalla muullakin asialla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä

Vierailija
4/23 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa mun miesystävä, joka ei voi polttaa äitinsä nähden. Mies on yli 40-vuotias. 

Sai palovamman käteen, kun stumppasi kouraansa tupakan. Äiti tuli sattumalta vastaan lähikaupan läheisyydessä. 

Uskomatonta!

(Sori tää ei kuulunut otsikon alle, mutta tuli vain niin vahvasti mieleen).

Eli ei niinkään päin, että lapsilta salattaisiin tuollaista. Ja kyllähän lapsilla on hajuaisti, tarkempikin kuin aikuisilla. Valheellisuuttahan tuo vain puolin ja toisin, jos lähtee salailemaan. 

Vierailija
5/23 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasten edessä oikein auta muu kuin olla se mikä on. Ne on koko ajan läsnä, ei siinä voi feikata. Ei tietenkään lasten vieressä/samassa autossa tms polteta. Lapset kyllä huomaa tupakoinnin vaikka yrittäisi salailla.

Vierailija
6/23 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä pahempi on juoda kaljaa tai viinaa lasten seurassa. Minut se teki vihaiseksi lapsena. Joutuvat huolehtimaan vanhemmistaan. Pelko ja epävarmuus.

Vierailija
7/23 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en nyt tee siitä mitään numeroa kuitenkaan. Enkä polta esim. puistoillessa tms.

Vierailija
8/23 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, kyllä meillä kotona vanhemmat poltti lastenkin nähden, mutta ei koskaan meidän lasten vieressä eli ei ikinä saatu savuja naamalle tmv, eikä myöskään autossa tai sisätiloissa poltettu, siitä olivat tarkkoja. Esim. kun isoveljeni täysi-ikäistyi ja lainasi isän autoa ja isä haistoi, että siellä oli poltettu niin veli sai nuhtelut, koska minua alaikäistä vielä siellä autossa kuljetettiin. Mutta ei meistä kolmesta sisaruksesta kukaan enää aikuisena polta tupakkaa, vaikka jokainen sitä jossain kohtaa teini-iässä/nuorena aikuisena jonkun verran kokeili, eli ilmeisesti hyvin meni kuitenkin perille tupakan haitoista valistus vanhemmiltamme, vaikka itse polttivatkin eli valistus oli tyyliä "Tee niinkuin minä sanon, älä niinkuin minä teen".

Vierailija
9/23 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt. Täydellinen wt. Jo tupakoiva tyyppi on B-luokan kansalainen.

Vierailija
10/23 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapseni tietävät, että poltan ja hyvä niin. 

Vältän kuitenkin tosi paljon näitä tilanteita. En esim. koskaan polta, jos on kavereita kylässä, en julkisilla paikoilla ym. 

Mutta kyllä minä reilusti menen pihalle tupakalle, vaikka olisivat kotona. Totta kai olen korostanut, että se on huono tapa. En kuitenkaan paasaa asiasta, koska se olisi tekopyhää. Tekevät omat ratkaisunsa sitten aikanaan. 

Vierailija
11/23 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkistä ne lapset oppii parhaiten. Ei auta vaikka kuinka kieltää ja neuvoo jos itse tekee päinvastoin

Vierailija
12/23 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain ö-luokan kansalainen jakelee toisille luokituksia. 

Ei tulisi mielenkään arvottaa ketään tupakoinnin perusteella mihinkään luokkaan tai yhtään minkään muunkaan takia. 

Ehkä vakavat rikokset saavat minut tuntemaan jotain vastaavaa. Lapsen surmannut pedofiili tms. 

Mutta tupakointi... Varmaan lihavatkin ovat sinulle b- vai peräti c-luokkaa?

Vierailija
13/23 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvulla syntyneet suhtautuvat niin negatiivisesti tupakkaan, että heidän sukupolvestaan ei juuri enää kukaan ryhdy tupakoitsijaksi. Oletetaan että tupakan myynti marketeissa loppuu jo seuraavan 10 vuoden aikana.

Vierailija
14/23 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vielä pahempi on juoda kaljaa tai viinaa lasten seurassa. Minut se teki vihaiseksi lapsena. Joutuvat huolehtimaan vanhemmistaan. Pelko ja epävarmuus.

Alkoholistien lapsi?

Minun vanhempani olivat ja ovat edelleen alkoholin kohtuukäyttäjiä. Viikonloppuisin saattoivat ottaa sen muutaman oluen ja jos oli kerran pari vuodessa sukulaisia yötä niin ottivat enemmän. Silti meillä ei ikinä tapeltu tai huudettu eikä me lapset huolehdittu aikuisista vaan edelleen aikuiset piti huolen meistä. Eikä vanhemmat maanneet krapulassaan seuraavana aamuna.

Opin itsekin alkoholin kohtuukäyttäjäksi, otan muutaman kerran vuodessa ja todellakin voin ottaa lasteni edessä ja näyttää esimerkillä että alkoa voi ottaa fiksustikin.

Tupakkaa en polta(Eikä polttaneet vanhempanikaan) eli tuohon en ota kantaa.

Mieheni käyttää nuuskaa muutaman kerran viikossa ja käyttää lasten aikana.

Vierailija
15/23 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on vahvasti kiinni luokkataustasta mutta on kyllä laskusuunnassa kaikissa ryhmissä.

"Tupakoinnin sosioekonomiset erot suuria

Alimman koulutustason osalta päivittäinen tupakointi on laskenut vuoden 2013 21 prosentista vuoden 2017 17 prosenttiin. Korkean koulutuksen omaavilla tupakointi on selvästi vähäisempää ja myös se on laskenut. Vuonna 2013 korkeasti koulutetuista seitsemän prosenttia tupakoi, kun se vuonna 2017 oli kuusi prosenttia."

Vierailija
16/23 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuskaaminen on kyllä yhtä ällöttävää. 

Vierailija
17/23 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös meidän pressakin vedä kessua?

Tosi wt onkin ja ö-luokan kansalainen 😂

Vierailija
18/23 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sulla suppeat piirit. 

Et siis tunne yhtäkään tupakoivaa, joka on ns. korkeatasoisimmista porukoista? Ulkoudu nyt joskus sieltä yksiöstäsi, hyvä ihminen. 

On totta, että tupakointi nykypäivänä painottuu alempaan sosiaaliluokkaan. Mutta kyllä minä tiedän yhden lääkärinkin. Puhumattakaan silmäätekevistä kulttuuripuolen edustajista. 

Mutta joo... B-luokkaa kaikki. Sinä sitä parhainta A-luokkaa siellä Lieksassa :D

Vierailija
19/23 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain ö-luokan kansalainen jakelee toisille luokituksia. 

Ei tulisi mielenkään arvottaa ketään tupakoinnin perusteella mihinkään luokkaan tai yhtään minkään muunkaan takia. 

Ehkä vakavat rikokset saavat minut tuntemaan jotain vastaavaa. Lapsen surmannut pedofiili tms. 

Mutta tupakointi... Varmaan lihavatkin ovat sinulle b- vai peräti c-luokkaa?

Sovitaan sitten niin, että tupakoijat ja lihavat ovat B-luokan kansalaisia.

Vierailija
20/23 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös meidän pressakin vedä kessua?

Tosi wt onkin ja ö-luokan kansalainen 😂

Kyllä se näin on. B-luokan tyyppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi