Mitä mieltä olette Finlaysonin lakanoista?
Mä olen tosi pettynyt. Punaiset lakanat (jopa painokankaasta ommellut pussilakanat) värjäävät monen pesun jälkeen, tavallinen aluslakana menee pesussa hirveään ryttyyn.
Ikean ja Hemtexin lakanat eivät rypisty ruttuisiksi pesussa eivätkä värjää. Hintakin on halvempi.
Onko mulla vaan huonoa tuuria vai onko teillä samoja havaintoja?
Kommentit (16)
Aluslakanat menettää muotonsa ja menee ihan ihme ryttyyn. En osta enää. Anttilasta aikoinan ostetut vyötelakanat pysyy kuosissaan ja kestää. Harmi ettei niitä enää saa.
Kiinalaisia riepuja, laatu on juuri sitä mitä voi odottaa
Oho, itse kyllä tykkään, en tosin ole ostanut uusia vuosiin. Varsinkin puuvillasatiinista valmistetut on ihanan sileitä ja rypyttömiä ilman mankelointiakin. Eikä ne pölise, mikä on iso plussa.
Kovia, ei pehmene käytössäkään. Värit pysyy kyllä kirkkaina mutta muuten ei ole hintansa väärti.
Taitaa olla jo yli kymmenen vuotta, kun totesin että en ole Finlaysonin asiakas. Perusteluni on se, että asiakaspalvelusta kerrottiin "asiakkaamme toivovat tällaisia", kun valitin liian ohuista lakanoista, joissa epäilen olevan runsaasti muutakin kuitua kuin puuvillaa.
Mankeloida ei noita lakanoita voi, koska ovat niin viheliäisen vinoja ja kiertyvät suuntaan jos toiseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Oho, itse kyllä tykkään, en tosin ole ostanut uusia vuosiin. Varsinkin puuvillasatiinista valmistetut on ihanan sileitä ja rypyttömiä ilman mankelointiakin. Eikä ne pölise, mikä on iso plussa.
Ei pölise? No ei kai, kun niissä on niin vähän kangasta, mutta ovat niin sähköisiä, että kiskovat koirasta ja kissastakin karvat jo metrin päästä. Punainen satiinilakana on varsinainen ilotulitus pimeässä yössä.
Laatu on huono hintaan nähden. Lasten elefantti-pussilakanasta aukesi yksi sivu yhden tai kahden pesun jälkeen. Kääsipyyhkeen ripustin hajosi ekassa pesussa, toinen käsipyyhe rispaantui parin pesun jälkeen. Finlaysonilla on kivoja kuoseja ja muutenkin silmää miellyttäviä tekstiilejä, mutta laatu on niin huonoa että en ole enää niitä ostanut.
Finlaysonin verkkosivuilla lukee että 1.12.2017 jälkeen ostetuissa tuotteissa on takuu (pussilakanat, tyynyliinat, pyyhkeet) - tuotteen voi palauttaa myymälään, jos on vikaa. https://www.finlayson.fi/pages/takuu
Mulla oli joskus viidakko muumi pussilakana, mutta pesussa se kutistui lasten peiton kokoiseksi.. Ohjeessa oli 60 astetta ja sillä pesin. Vähän kyllä harmittaa kun tykkäsin siitä.
Itsellä ei ole kyllä ollut mitään ongelmaa. Liekö mulle sitten sattuneet ne hyvät kappaleet vai onko merkitystä sitten käyttäjällä 😏
Itsellä on melkein pelkästään Finlayson satiinia. Luksusta. Kestää tosi hyvin eikä rypisty. Froteepyyhkeet kyllä ei ole yhtä hyviä kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joskus viidakko muumi pussilakana, mutta pesussa se kutistui lasten peiton kokoiseksi.. Ohjeessa oli 60 astetta ja sillä pesin. Vähän kyllä harmittaa kun tykkäsin siitä.
Meillä on myös noi Viidakko pussilakanat * 2 aikuisten koossa. Ovat toistaiseksi pysyneet hyvinä. Muuta Finlaysonin lakanaa meillä ei valitettavasti olekaan. Juuri eilen katselin Finlaysonin sivuilta, olisiko alessa jotain kivaa ja hyvällä hinnalla. Valitettavasti nyt tarjonnassa olevat kuosit eivät henkilökohtaisesti miellytä eikä hintakaan ole kauhean hyvä.
Samasta asiasta valittanut, siis liian ohuesta kankaasta. Saumat ratkeilleet 3 eri setistä. Ja sama vastaus asiakaspalvelussa, että asiakkaat muka toivovat ohuempaa, pehmeämpää laatua (tästäkin jo about 8 vuotta). Paskat. Nyt vasta viime aikoina hajonneet 20 vuotta vanhat Finlaysonin lakanat, uudet ei kestä edes vuotta. Tulikohan sekava purkaus. Mutta pointtini on, että uusi merkki etsinnässä. Ikealaisilla ei ole niitä käsireikiä, muuten ostaisin niitä. En jaksa alkaa tekemään itse reikiä :)
Finlaysonin tempauksia ei ole viime aikoina nähtykään. Miksei?