Mihin te rannalla laitatte puhelimet ja muut, jos menette uimaan?
Yksin ei kai voi ottaa puhelinta mukaan, jos ei ole kaveria mukana? ja kaverinkaan kanssa jos menee, niin ei voi samaan aikaan mennä uimaan?
Kommentit (443)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä käyn lenkillä ja kaupassa ilman puhelinta.
Et siis kuuntele musiikkia lenkkeillessäsi? Vai löytyykö sinulta vielä joku vanha mp3-soitin ellei jopa walkman? Itselleni musiikki on älyttömän tärkeää enkä todellakaan jaksaisi vetää kovinkaan kummoista lenkkiä ilman musiikkia. Rannalle otan puhelimen, että voin kuunnella musiikkia kirjaa lukiessani.
Ja yleensä rantapäivän päätteeksi tulee pistäydyttyä kavereiden kanssa terassilla niin hyvä on olla puhelin mukana, että voi sopia mihin aikaan ja mihin mennään. Ei oikein viitsi pyöräänkään puhelinta jättää..Kauppaan sen sijaan en ota juuri ikinä puhelinta mukaan.
Et siis kuuntele musiikkia kaupassa käydessäsi? Itse en todellakaan jaksaisi käydä kaupassa ollenkaan ilman musiikkia. Kauppareissun yhteydessä tulee pistäydyttyä kavereiden kanssa terassilla, niin on hyvä olla puhelin mukana kaupassa, että voi sopia tarkemmin tapaamisen.
Tyhjennetty ja pesty aurinkorasvapurkki on aika hyvä.
Jos oon yksin, jätän autoon.
Muutoin joku vahtii
Rutistellun vaipan sisään ihan näkyville? Sinappia mausteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mukaan vain tärkeimmät kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos otat puhelimen rannalle, pistä se Minigrip-pussiin. Parempi jos et ota rannalle sitä, etkä muutakaan turhaa.
Varmaan pääset uimasta rosvon perään juoksemaan, mutta kiinni et saa.
Tuttu tuli etelänlomalta ja valitti, että lompakko vietiin rannalta, vaikka hän vahti sitä merestä. Kysyin, kompastuiko joku pyyhkeen kanssa hänen tavaroidensa kohdalla. Joopa, ja lompakko meni kymmenessä sekunnissa. Kaikki dokumentit kirjasto- ja bonuskortteja myöten oli uusittava.
Hauskaa uimaretkeä.
Mitä hän teki niillä muilla korteilla ulkomailla. bonusta paikallisesta äsmarketista, kävi kirjastossakin`?
Vastasinkin jo tähän. Hän ei ollut ajatellut asiaa. Yllättävän moni otttaa puoli omaisuuttaan mukaan. Ylempänä joku oli menettänyt avainnipun työavaimineen. Jalokiviä viedään. Lompakkoa ei kannata ottaa kuin tyhjänä varkaansyötiksi.
Äly auttaa yllättävän monessa arkisessakin asiassa. Silloin tulee helposti ajatelleeksi.
Aquapac Partioaitasta uimapuvun alla kaulassa. Alle 30 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Yksin ei kai voi ottaa puhelinta mukaan, jos ei ole kaveria mukana? ja kaverinkaan kanssa jos menee, niin ei voi samaan aikaan mennä uimaan?
Silloin ei mennä uimaan, jos kukaan ei vartioi tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tuli etelänlomalta ja valitti, että lompakko vietiin rannalta, vaikka hän vahti sitä merestä. Kaikki dokumentit kirjasto- ja bonuskortteja myöten oli uusittava.
Ulkomaille ei kannata raahata suomalaisia kirjastokortteja, bonuskortteja tai mitään muutakaan korttia, jolla ei tee yhtään mitään koko reissun aikana. Lompakosta pitää tyhjentää kaikki turha veks ennen reissua.
Jätän autoon. Auton avain kulkee ranteessa. Rannalle otan vain huovan, pyyhkeen, juomapullon ja kirjan.
Mä laitan kalsareiden povitaskuun.
Vierailija kirjoitti:
Itse jos menen uimaan niin pyyhe ja kamat on aina veden lähettyvillä.
En mene uimaan niin kauas että en pääsisi rosvon perään juoksemaan :)
Ei rosvo tarvi kuin kaksi metriä etumatkaa. Olen nähnyt kun varas nappaa kahvilassa naisen laukun tuolin selkänojalta ja siinä siis istuu neljän hengen seurue pöydän ääressä. Et sinä mihinkää ehdi vedestä jos joku päättää kamasi vieldä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä varmaan jättäisin autoon ja ovet lukkoon. Tai ihan kotiin jättäisin.
Niin, tätähän kukaan ei varmaan ole koskaan tullut ajatelleksikaan. Ja auton ovet ihan lukkoonkin, enpä olis tuota keksinytkään.
Tässä on nyt kumminkin ehkä kyse siitä, että sinne rannalle mennään ilman sitä autoa, sekin on nimittäin aivan mahdollista, vaikka se saattaa joistakin mahdottomalta kuulostaakin.
Kannattaa jättää ovet auki, niin on pieni mahdolisuus että ikkunaa ei ole rikottu, kun puhelin on viety.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei siinähän vois olla ideaa, että rannoilla olisi lukolliset kaapit, joihin voisi tavaransa jättää rannalla oleilun ajaksi.
Idea on kyllä hyvä, mutta koska olemme Suomessa, nuo lukolliset kaapit olisi hyvin pian nakattu mereen tai järveen.
Siri, että oon tällainen hapannaama, mutta tää on niin tyypillistä, jonkun muun pitäisi järjestää lukolliset kaapit rannoille, vaikka se on kumminkin ihan jokaisen oma homma pitää tavaroistaan huolta. Rantoja on Suomessa aika paljon eikä joka paikkaan voida järjestää palveluja. Kuka ne kaapit niille rannoille sitten hommaisi ja niitä huoltaisi?Ja kenen kustannuksella?
Tätä toivoin jo aiemmin. Jos on yleinen ranta, jossa on kahvila, pukuhuoneet yms.rakennuksia, niin niiden yhteyteen. Voisi jotain maksaakin, eiköhän kulut saa näin kuitattua. Onhan uimahalleissakin kolikkolokerikot. Palvelua tämä olisi, turhempaankin rahaa pannaan.
Peppuuni. Pitää vain toivoa että mutsi ei soita, en osaa laittaa värinää pois.
Antakaa mulle ja muutama euro, niin vartioin puhelintanne. Olen se keski-ikäinen palstamamma, jolla ei ole stringiuikkareita päällä.
Rantakassiin oon jättäny kaikkialla. Toistaiseksi ei ole pöllitty koskaan mitään. Ei Suomessa eikä Ranskassa, vaikka on ollu kortit ja puhelimet.
Saksassa miehen lapselta varastettiin heti kun laski puhelimen kaupassa käsistään.
Mää oon matkustanut paljon yksin ulkomailla. Ja siis rannallekin olen mennyt tietenkin yksin, rahat ja kännykät ja avaimet mukana. Itse olen kaivanut syvän kuopan hiekkaan ja muovipussissa sitten laittanut ne sinne ja hiekkaa päälle ja pyyhe tms. merkiksi. Ja meressä kun uin, niin en ui kovin kauas ja vilkuilen välillä onko kukaan kaivamassa rahoja ym .sieltä pois. On toiminut aina.