Mihin te rannalla laitatte puhelimet ja muut, jos menette uimaan?
Yksin ei kai voi ottaa puhelinta mukaan, jos ei ole kaveria mukana? ja kaverinkaan kanssa jos menee, niin ei voi samaan aikaan mennä uimaan?
Kommentit (443)
Siltä varalta, ettei vielä tik tokissa ollutta ideaa ole kerrottu (en lukenut kaikkia ideoita läpi), niin puhelin kannattaa kietoa lapsen vaipan sisään.
Mm. tämän vuoksi en ole käynyt uimassa vuoden 1995 jälkeen. Ei rannalle voi jättää mitään tavaroita valvomatta, auton avaimen kaukosäädin ei kestä vettä ja jos sen jättää rannalle ja joku vie sen, vakuutusyhtiötäkään ei kiinnosta korvata koska avaimia ei säilytetty huolellisesti...
Vierailija kirjoitti:
Siltä varalta, ettei vielä tik tokissa ollutta ideaa ole kerrottu (en lukenut kaikkia ideoita läpi), niin puhelin kannattaa kietoa lapsen vaipan sisään.
Oli tää jo. Likainen ja puhdas vaippa versio. ;)
Mä myös jossain vaiheessa näin videon, kun piilottivat puhelimen menkkasuojapussukkaan. Mietin vaan silloin, että oikeestiko ihmiset rantsussakin istuu uikkareissa ja sideboxivieressä?
Vierailija kirjoitti:
Mm. tämän vuoksi en ole käynyt uimassa vuoden 1995 jälkeen. Ei rannalle voi jättää mitään tavaroita valvomatta, auton avaimen kaukosäädin ei kestä vettä ja jos sen jättää rannalle ja joku vie sen, vakuutusyhtiötäkään ei kiinnosta korvata koska avaimia ei säilytetty huolellisesti...
Sujauttaa minigrip pussiin tai vastaavaa. Hyvässä turvassa.
Itse otan rannalle vain vähän käteistä jos ollenkaan. Puhelin on vuosimallia 2016, niin en usko että ketään kiinnostaa... Tai jos sattuu häviämään niin ei tuu stressi...
Vierailija kirjoitti:
ennen tavarat voi jättää rannalle, mutta nykyään on niin paljon vihervasemmistolaisia, että tavarat eivät pysy siellä minne ne jättää.
vihervasemmistolaisen aatteen mukaan kaiken, mitä ei ole lukittu, saa varastaa
Näinkö on? Meilläpäin on fillarit äärioikeiston haluttua tavaraa. Aina joku klaninisti sahailemassa lukkoa irti.
Lydia79 kirjoitti:
Itse otan rannalle vain vähän käteistä jos ollenkaan. Puhelin on vuosimallia 2016, niin en usko että ketään kiinnostaa... Tai jos sattuu häviämään niin ei tuu stressi...
Kunhan on liittymässä kielletty soittaminen ulkomaille, palvelunumeroihin ja viihdenumeroihin. Muuten tulee nopeasti hyvin kallis keikka...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ennen tavarat voi jättää rannalle, mutta nykyään on niin paljon vihervasemmistolaisia, että tavarat eivät pysy siellä minne ne jättää.
vihervasemmistolaisen aatteen mukaan kaiken, mitä ei ole lukittu, saa varastaa
Näinkö on? Meilläpäin on fillarit äärioikeiston haluttua tavaraa. Aina joku klaninisti sahailemassa lukkoa irti.
Akulla toimiva timanttisaha on paholaisen keksintö.
Jos menen uimaan yksin niin menen sellaiseen aikaan ja paikkaan että varkaita ei ole.
Jos porukalla, niin uidaan vuorotellen ja joku vahtii tavaroita.
Mitään arvotavaroita ei myöskään esitellä rannalla, joten varkaille ei ole tiedossa mikä vaatekappale tai nyssäkkä siitä läjästä pitäisi poimia.
Todellakin voisi olla lokeroita rannoilla, joihin voisi laittaa vaikkapa oman lukon, kuten kuntosalilla. Olen laittanut palautetta kaupungille Helsinki mutta ei mitään ole tehty.
Laitan kuivapussiin, niin voi uida vähän pidempäänkin :)
https://www.xxl.fi/zone3-swim-buoy-dry-bag-kuivapussi-uintiin-28-l-pink…
Omistan Iphonen, joten uin se käsivarressa kuten lenkilläkin. Nehän kestää vettä.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin voisi olla lokeroita rannoilla, joihin voisi laittaa vaikkapa oman lukon, kuten kuntosalilla. Olen laittanut palautetta kaupungille Helsinki mutta ei mitään ole tehty.
Lokero ilman valvontaa on kuin pikabuffetti varkaille. Lokerot ovat useimmiten (aina?) niin heppoisia että ne vääntää alkeellisilla työkaluilla auki sekunnissa.
Oletko nähnyt TV-sarjaa Luottomies?
Eikö puhelimet ole nykyisin vesitiiviit?
Ammattitaito se on varkaillakin. Luin aikoinaan lehdestä jutun kuinka varkaat ensiksi ottavat kodin jääkaapin pakastelokeron jääpala-astiasta kotiin jätetyt sormukset ja korut. Tarkistavat tapettien kohoumat ja nappaavat sinne piilotetut arvopaperit. Ei kauheasti kannata luottaa omaan amatöörinäppäryyteen.
Ulkomailla suositussa turistikohdemaassa yksin asuessani kävin yleensä uimassa paikassa, jossa ei ollut muita tai korkeintaan yksi seurue. Jos kävin rannalla, pyysin vierustovereita katsomaan tavaroiden perään. Se onnistui aina ilman ongelmia, sama toimi tietenkin myös toisinpäin. En rekisteröinyt varkauksia milloinkaan, eli homma toimi.
Suomessa olen ehkä kerran pyytänyt naapureita valvomaan tavaroideni perään. Täällä ollaan ehkä vielä toistaiseksi enemmän luottavaisia. Erityisesti Kehä 3:sen ulkopuolella.
Minulla on omaranta missä uida ja joskus jos uin julkisellarannalla niin jätän tavarat reppuun rannalle hyvillä mielin, kun en asu kehäkolmosen sisäpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Hei siinähän vois olla ideaa, että rannoilla olisi lukolliset kaapit, joihin voisi tavaransa jättää rannalla oleilun ajaksi.
No
Saksassa sellaisia oli ja myös isompia lukollisia kaappeja. Tosin ranta oli maksullinen.
Häh? eikö se auton avain ole joka tapauksessa mukana oli puhelin autossa tai ei?
Voiko puhelimella avata auton keskuslukituksen vai... ? Mä en oikeasti tiedä, kun olen ollut ikäni autoton.
N51