Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin te rannalla laitatte puhelimet ja muut, jos menette uimaan?

Vierailija
01.07.2018 |

Yksin ei kai voi ottaa puhelinta mukaan, jos ei ole kaveria mukana? ja kaverinkaan kanssa jos menee, niin ei voi samaan aikaan mennä uimaan?

Kommentit (443)

Vierailija
281/443 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme suostu pelkäämään! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä varkaita voi olla millä tahansa uimarannalla. Itse olin uimassa pari vuotta sitten syrjäisellä mutta suositulla uimarannalla pääkaupunkiseudulla, ja olin onneksi varautunut niin, ettei minulla ollut mitään arvokasta mukana, koska piipahdin vain uimassa. Kun olin uimassa, rannalle saapui seurue itäeurooppalaisia romaneja. Näin suoraan vedestä, kuinka seurue vähän ajan kuluttua lähetti noin 8 -vuotiaan pikkutytön kiertelemään laukkuni ympärillä ja kurkkimaan vähän avonaisen laukun sisälle, jos siellä olisi jotakin arvokasta. Tyttö oli niin nuori, ettei vielä osannut teeskennellä kunnolla "muuten vain pyörähtelyä" laukkuni ympärillä. Sen jälkeen olen opetellut varovaiseksi ja tarkkailen aina välillä tavaroitani millä tahansa uimarannalla ja muista rannalla oleskelijoista riippumatta, koska kyllä se on sellainen tilaisuus varastaa, minkä varkaat huomaavat.

Tätä on äänestetty ja nyt sitä saa, nyt sitä saa!

Vähän myöhäinen herätys sulla, sillä romanithan tulevat Eu:n myötä Itä-Euroopasta. Millään eduskuntavaaleilla ei ole siihen vaikutettu vuosikausiin.

Onko niin väitetty? Äänestitkö muuten liittymistä vastaan?

Vierailija
282/443 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tungen ne etupyllyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/443 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tungen ne etupyllyyn.

Minäkin käytän värinähälytysta.

Vierailija
284/443 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaatteiden kanssa samassa mytyssä. Suomalaiset on rehellistä kansaa. En pelkää.

Vierailija
285/443 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy varas ja urpot auliisti vastaa <3

Vierailija
286/443 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varas varmaan tarvitsee tällaisia neuvoja. Hmm montakohan paikkaa siellä rannalla on mihin ne voisi laittaa, hmm?

Vierailija
287/443 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy Suomessa rannalla, mut etelässä jätän avainkortin respaan ja puhelimen kämppään. Makaan yleensä X-asennossa rantatuolilla, otan aurinkoa ja käyn uimassa. Jos haluan juoda jotain, voin pyytää hotellin rantabaarista juotavaa ja syötävääkin. Sitäkään ei tarvi itte kantaa, vaan baarin henkilökunta tuo juotavat rannalle. Rahaa ei tarvitse, kaikki laitetaan laskuun, jonka maksan sitten, kun kirjaudun ulos hotellista.

Vierailija
288/443 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän yleensä sisälle.

Vierailija
289/443 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän arvokkaammat tavarat autoon, ja jos olen menossa pelkästään uimaan, jätän kaiken kotiin.

Tämä sama ongelmahan on missä tahansa päin maailmaa. Ei voi olettaa, että joka puolella olisi vain umpirehellistä sakkia, vaikka ap:n kysymys ehkä tarkoitti nyt lähinnä Suomen uimarantoja. Ja ehkä Suomen sisälläkin on eroja, ollaanko Hietsussa vai jossain Pälkäneellä.

Vierailija
290/443 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papillonin lompakkoon tietty

Vierailija
291/443 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestä perse on ollut aika hyvä paikka.

Vierailija
292/443 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko turvallisin mielin jätän kännykän samaan kassiin missä on vaatteet, aurinkorasvat ym. ja tavarat sellaisessa paikassa, että voin aina tarkkailla jos joku kävisi niitä kopeloimassa. Eikö aika monessa nykyajan puhelimessa ole turvakoodi, vaikka puhelinta ei edes sammuttaisi? Varas ei siis siinä mielessä voi tehdä puhelimella juuri mitään, ellei oikeasti ajatellut pistää koko laitetta atomeiksi.

Aika monissa älypuhelimissa on myös se "etsi puhelimeni" -toiminto. Jos sulla on toinen saman valmistajan laite/puhelin (esimerkkinä itselläni on Applen puhelin ja musiikkisoitin,) niin aika tarkasti näkyy missä päin maailmaa varastettu puhelin on matkalla. Siihen saa kytkettyä hälytysäänenkin päälle, kun huomaa olevansa jo todella lähellä varastettua puhelintaan.

Helpointa on toki jättää puhelin kotiin. Jos on matkalla autolla, niin autosta puhelin on aina silloin tällöin kätevä hakea tai käydä tarkistamassa onko tullut puheluita. Puhelin kuitenkin on ainakin itsellä tosi kätevä rannalla, kun pystyy tarpeen tullen nappaamaan kuvia, hätätilanteen sattuessa on helppo soittaa apua, näkee helposti kellon ja useissa kioskeissa maksamisenkin voi tehdä puhelimen kautta, joten ei tarvitse ottaa käteistä tai pankkikorttejakaan mukaan.

Vierailija
293/443 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin rannalta varastaminen on kovin yleistä. Jos joskus omakohtaisesti kohtaan moista, mietin vakavasti maisemanvaihtoa. Ainakaan Baltiassa ja Venäjällä en usko tuollaista juurikaan tapahtuvan, rikollisetkin mieluummin pyhittävät rantaolosuhteet kesästä nauttimiseen.

Vierailija
294/443 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole Papillonia lukenut? Laita tavarat pieneen minigrip pussiin, rasvaa se ja työnnä sinne, minne ei päivä paista.

Vierailija
295/443 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mukaan puhdas vaippa, kääräise tavarat sen sisään. Ei muuten tuli varasteruksi.

Vierailija
296/443 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyterissä pidän puhelimen aina valmiina junan bongailua varten.

Vierailija
297/443 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rannalla on puhelin mukana? Ei kukaan kantanut lankapuhelimia 80-luvulla rannalle ja silti melkein kaikki selvisivät hengissä. Nykyään on vielä parempi, kun saa olla edes hetken tavoittamattomissa ja vastata kotiin tullessa viestiin, että juuh olin rannalla, eikä siellä tarvitse puhelinta.

Vierailija
298/443 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi rannalla on puhelin mukana? Ei kukaan kantanut lankapuhelimia 80-luvulla rannalle ja silti melkein kaikki selvisivät hengissä. Nykyään on vielä parempi, kun saa olla edes hetken tavoittamattomissa ja vastata kotiin tullessa viestiin, että juuh olin rannalla, eikä siellä tarvitse puhelinta.

No kuule, kun siinä on puhelimessa on nykypäivänä aika pirun paljon kaikkea muutakin kuin se ominaisuus, että joku tavoittelee sinua kallisarvoisella uintireissullani.

Minä liikun julkisilla rannalle, joka sijaitsee toisella puolella kaupunkia. Mieluusti katsastan puhelimestani bussin reaaliaikaiset kulkutiedot sen sijaan, että kökötän korvessa tyhjällä pysäkillä odottamassa seuraavaa autoa tulevaksi puolen tunnin päästä.

Kuuntelen puhelimestani myös äänikirjoja, niin ei tarvitse biitsille roudata sotkettavaksi oikeita kirjoja, lähtökohtaisesti kun aioin kuitenkin viettää siellä koko päivän, kun kerran matkaakin on jonkin verran. On myös ihanaa, että saa kuulokkeet päässä eristettyä itsensä naapuriviltillä kitisevästä pikkumuksusta tai typeriä jauhavista teineistä.

Saattaapa käydä niin, että matkalla bussipysäkiltä rannalle, kompastun metsän läpi menevällä polulla puunjuureen ja kaatuessa nilkka muljahtaa niin, että ilman apua en pääse eteenpäin. On aika paljon mukavampaa, että silloin on kännykkä mukana. 

Joskus on kiva myös ottaa kuvia muistoksi jostain erityisen kauniista maisemasta matkan varrella tms. 

Nykypäivänä on paljon ihan oikeasti hyödyllisiä appeja, joita ihmiset käyttää, esim. 112, liikunnan seuranta/terveystiedot, lounas/mobiililiput/liikuntasetelit jne. Miksi pitää ylemmyyden tuntoisesti ajatella, että ihminen joka haluaa ottaa puhelimen rannalle mukaan, olisi automaattisesti jotenkin vähä-älyinen, pinnallinen tyhjäpää, joka ei pysty mitenkään olemaan ilamn luuriaan?!

Vierailija
299/443 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yli viisi vuotta käyttänyt samaa tyhjää sipsipussia laukkuna puhelimelle ja avaimelle.

Vierailija
300/443 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota mukaan puhdas vaippa, kääräise tavarat sen sisään. Ei muuten tuli varasteruksi.

Vielä varmempi jos käytät likaista vaippaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi