Mihin te rannalla laitatte puhelimet ja muut, jos menette uimaan?
Yksin ei kai voi ottaa puhelinta mukaan, jos ei ole kaveria mukana? ja kaverinkaan kanssa jos menee, niin ei voi samaan aikaan mennä uimaan?
Kommentit (443)
Eikö muka ole vieläkään keksitty vesitiivistä litteää koteloa, johon sujauttaa puhelin ja mahdollisesti myös avaimet, ja sitaista se joustavalla, kestävällä nauhalla vyötärölle. Kokouimapuvun altahan se ei juuri edes erottuisi toisin kuin pikkupikkubikineiden tai spiidojen alta. Vedenpitäviä avain- ja kolikkokoteloitahan on ollut turisteille tarjolla jo vuosikausia, tarkoitan sellaisia vähän sikaria paksumpia kaulaan ripustettavia pötkylöitä. Jos kukaan ei ole toistaiseksi vielä kehitellyt puhelimelle vedenpitävää koteloa, olisi jo korkea aika. Nyt Pelle Pelottomat propellimyssy päähän ja suunnittelemaan.
Onhan niitä olemassa. En ole nähnyt kunnon hihnalla olevaa versiota johon saisi kännyn ja kaiken muunkin tarpeellisen kiinni ihonmyötäisesti niin ettei heilu..
Mulla on puhelin mukana aina kaikkialla. Ikinä ei voi tietää pitääkö soittaa apua esim. Lenkillä. Varsinkin kun illemmalla käyn itse.
Maahan pyyhkeelle, kivelle tms. Toimii pääkaupunkiseudun ulkopuolella missä Suomalaiset ei niitä ala varastamaan.
-P
Ottaa vaikka vanhan puhelimen ilman sim-korttia hädän varalle, silläkin pystyy hätänumeroon soittamaan
Minulla on niin halpa/vanha perusluuri ettei sitä huoli edes ulkomailla varkaat.
Mitään lompakko en ota mukaan rannalle. Vähän rahaa on mukana vaatekasan alla mutta niin piilotettuna ettei kiinnosta ketään. Pyyhe ja tavarat lähellä rantaa ja uin yksin lähellä rantaa ja seuraan ettei kukaan pengo mun tavaroita tai kompuroi siinä. Avaimet on vaikein minun tavaroistani piilottaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko se luuri pakko ottaa mukaan ihan joka paikkaan?
On. Lasten kanssa kun lähden uimaan tai mihin vaan niin puhelin on mukana, että voin tarvittaessa soittaa ambulanssin eikä tarvi alkaa kysellä, että soittaisko joku ja soittakaa nyt helvetti se 112. Se on mulla tiiviissä pussissa ja laitan sen pyyhkeen alle ja siihen päälle sit lasten pyyhkeitä ja kassia sikin sokin.
Kortsuun ja sen venytät päähän. Saat uimalakin samalla. Älä tosin vedä sitä ihan koko päähän, on ikävä uida jos edes veteen saakka pääsee.
Lipputanko on myös hyvä jos on enemmän tavaraa. Tökkäät pystyyn hiekkaan ja hilaat kamat ja kalsarit sinne lepattamaan. Kätsysti voit vartioida kamojasi samalla kun uit.
Tietty rantapaikan eristäminen esim piikkilangalla on hyvä keino.
Tai kaivaa tusinan kuoppia, ja piilottaa niihin hämäyspuhelimia. Ei varas ehdi kaikkia kaivaa uintiretkesi aikana. Eikä väliä vaikka ehtisikin, kun oikea luuri on kortsulakin alla turvassa :)
Molskis sano Eemeli!
Puhelin kortsuun ja sitten jompaan kumpaan reikään...
Vielä ei ole koskaan varastettu. Suurin osa ihmisistä on paljon kivampia kuin pahimmissa peloissa.
Leikkaan tyhjästä mehupurkista pohjan pois ja sujautan sinne sisään. Purkin jätän suoraan esille ja myttään vaatteet ja pyyhkeen. Jos joku jotain etsii, niin niistä vaatteista!
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Jos otat puhelimen rannalle, pistä se Minigrip-pussiin. Parempi jos et ota rannalle sitä, etkä muutakaan turhaa.
Varmaan pääset uimasta rosvon perään juoksemaan, mutta kiinni et saa.
Tuttu tuli etelänlomalta ja valitti, että lompakko vietiin rannalta, vaikka hän vahti sitä merestä. Kysyin, kompastuiko joku pyyhkeen kanssa hänen tavaroidensa kohdalla. Joopa, ja lompakko meni kymmenessä sekunnissa. Kaikki dokumentit kirjasto- ja bonuskortteja myöten oli uusittava.
Hauskaa uimaretkeä.
Mihinkähän siellä etelän lomalla tarvitsee bonus-tai kirjastokortteja? Tai ylipäätään pitääkö rannalla olla mukana lompakko? Uimarannalla voi pitää vähän rahaa mukana esim. Vesitiiviissä, kaulassa pidettävässä putkilossa. Tällaisen itse olen jostain etelän rannalta ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos otat puhelimen rannalle, pistä se Minigrip-pussiin. Parempi jos et ota rannalle sitä, etkä muutakaan turhaa.
Varmaan pääset uimasta rosvon perään juoksemaan, mutta kiinni et saa.
Tuttu tuli etelänlomalta ja valitti, että lompakko vietiin rannalta, vaikka hän vahti sitä merestä. Kysyin, kompastuiko joku pyyhkeen kanssa hänen tavaroidensa kohdalla. Joopa, ja lompakko meni kymmenessä sekunnissa. Kaikki dokumentit kirjasto- ja bonuskortteja myöten oli uusittava.
Hauskaa uimaretkeä.
Mihinkähän siellä etelän lomalla tarvitsee bonus-tai kirjastokortteja? Tai ylipäätään pitääkö rannalla olla mukana lompakko? Uimarannalla voi pitää vähän rahaa mukana esim. Vesitiiviissä, kaulassa pidettävässä putkilossa. Tällaisen itse olen jostain etelän rannalta ostanut.
Oikeesti mä sujautan kympin sukkaan ja sukat jätän kenkiin. Sillä saa pari tuoppia rannalla. Se riittää sille reissulle. Lisää haetaan sitten hotellilta.
Kukapa täällä Suomessa jaksaa 15 asteessa lojua rannoilla ?
Sinccis
Raamatun tai Kalevalan väliin - ei niitä kukaan kehtaa varastaa - saati vaivaudu lukemaan.
Tottakai sidon kännyn tamponin naruun minigrip-pussissa! Samassa narussa menee kotiavainkin!
Yleensä kassissa muiden tavaroiden seassa. Joskus puhelin jää myös autoon. Käyn rannalla uimataidottoman lapsen kanssa, joten kovin kauas emme kassin luota veteen poistu.
Muovipussiin. Ja sitten kaivan kuopan hiekkaan ja laitan pussin sinne ja hiekat päälle. Sen päälle vielä pyyhe. Kun uin, niin vilkaisen aina välillä, onko joku tonkimassa.
Jätän autoon. En tarvi puhelinta rannalla.
Mä tein 19-vuotiaana maailmanympärimatkan ilman kännykkää... Ostelin puhelinkortteja ja jostain nettikahviloista pistin sähköpostia kotiin silloin tällöin.