Miksi Thaimaahan ei kannata matkustaa?
Perusteluja! Monessa ketjussa tullut ilmi että mammat ei huolisi ilmaseksikaan Thaimaan matkaa. En ymmärrä, mä lähtisin minne tahansa paitsi en sotatoimialueille. Nyt rautalankaperusteluja miksi ette tykkää ko maasta.
Kommentit (83)
Mun silmissä suomi on kehitysmaa. Täällä ei voi tehdä muuta kuin vetää käteen asunnon sisällä ja juoda paskan makusta kaljoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en tykkää kehitysmaista.
Suurin osa suosituista turistikohteista on kehitysmaissa jostain syystä.
Millä perusteella pidät sitä kehitysmaana ja miten se vaikuttaa matkailuun?
Onhan Thaimaa nyt hyvänen aika kehitysmaa.
Kehittymätön infrastruktuuri, köyhä kulttuurinen pääoma (tämä on tietenkin aina hieman kyseenalainen juttu, että millaista kulttuuria arvotetaan mitenkin), väestön matala koulutustaso, vähäinen poliittinen painoarvo globaalisti.
Aasian kulttuurithan on todella vanhoja verrattuna esim eurooppaan. Ainakin arkkitehtuuria (temppelit yms) ja ruokakuttuuria näyttäisi löytyvän.
Vierailija kirjoitti:
Thaifood yök. Ihmiset kaksinaamaisia. Monenlaiset huijarit. Seksiturismi.
Minkälaiset huijarit?
Vierailija kirjoitti:
Mun silmissä suomi on kehitysmaa. Täällä ei voi tehdä muuta kuin vetää käteen asunnon sisällä ja juoda paskan makusta kaljoo.
Ja suomalaisesta kaljasta menee vielä mahakin ripulille. Thai-oluesta ei.
Huomaa että joillain on vain ennakkokäsityksiä Thaimaasta, ei kokemuksia. Paljon on merkitystä, minne alueille siellä suuntaat ja mitä haluat tehdä.
ESBL, MARS, VRE... ja muut herkut
Tykkään kyllä Thaimaasta, mutta huonoja puolia ovat esim. vaarallinen liikenne ja kaupustelijat pahimmissa turistirysissä. Onhan siellä kohdetta laidasta laitaan Patong beachin turistivilinästä Koillis-Thaimaan maaseutuun ja luonnonpuistoihin, Bangkokin metropoli ym. Kaikki ei tykkää kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on normaali vastustuskyky, et saa näitä mistään. Jos sulla on todella huono vastustuskyky, saat ne ihan Suomestakin.
Vierailija kirjoitti:
Thaimaa ei todellakaan ole mikään kehitysmaa :DDD
Vierailija kirjoitti:
Jos tauteja pelkää, on parempi pysyä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei tosin ole oikeastaan edes yhtään kaupunkia Bangokkiin verrattuna. Helsinkikin on käytännössä metsässä jos ilmakuvia katsoo. Yksi pilvenpiirtäjä ja sekin aivan karsean näköinen tolppa, mistä ei pääse edes ihmiset katsomaan maisemia. Thaimaassa on keskiluokasta ylöspäin hygienia standardit myös ihan eri luokkaa kuin suomalaisilla, jotka eivät osaa edes peräaukkoa puhdistaa.
Liian pitkä lentomatka. Liian kuumaa suomalaiselle, tai sitten kuukauden kestävä rankkasade ja tulvat. Likaiset rannat. Paha haju kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Liian pitkä lentomatka. Liian kuumaa suomalaiselle, tai sitten kuukauden kestävä rankkasade ja tulvat. Likaiset rannat. Paha haju kaikkialla.
Mitä likaa? Mikä haisee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei tosin ole oikeastaan edes yhtään kaupunkia Bangokkiin verrattuna. Helsinkikin on käytännössä metsässä jos ilmakuvia katsoo. Yksi pilvenpiirtäjä ja sekin aivan karsean näköinen tolppa, mistä ei pääse edes ihmiset katsomaan maisemia. Thaimaassa on keskiluokasta ylöspäin hygienia standardit myös ihan eri luokkaa kuin suomalaisilla, jotka eivät osaa edes peräaukkoa puhdistaa.
Tämä. Minua huvittaa miten suomalainen nainen ei osaa pestä persreikää kakan jälkeen vaan levittää ulostetta paperilla, mutta thaimaalainen nainen osaa. Sellaista peffaa voi nuolla!
Pitkät lentomatkat ja ilmasto. Iso miinus.
Yhden ihmisen lentäminen sinne ja takaisin vastaa autolla vuoden ajamista.
Ihmisoikeus asiat jne. Onhan noita syitä miksi sinne en halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Minua huvittaa miten suomalainen nainen ei osaa pestä persreikää kakan jälkeen vaan levittää ulostetta paperilla, mutta thaimaalainen nainen osaa. Sellaista peffaa voi nuolla!
Miten sillä vesi kauhalla oikesti saa peffan puhtaaksi? Jos vaikka pytyn reunassa on ulostetta, se aina lähde vedellä huuhtelemalla vaan vaatii mekaanistakin puhdistusta. Miten ihmisen iho olisi helpompi huuhtoa?
Eläinten järkyttävä kohtelu turistien iloksi. Kahlehditut emoltaan riistetyt apinanpoikaset siliteltävinä, ratsastusnorsujen oksettava pahoinpitely mm. Ihmettelen suuresti miten vielä tänä päivänä ihmiset ovat niin tietämättömiä että lomillaan näihin huvituksiin osallistuvat vai onko se vain välinpitämättömyyttä?
Ihmisoikeuksien loukkaukset, diktatuuri, eläinten kaltoinkohtelu turistibisneksessä varsinkin, seksibisnes ja lasten hyväksikäyttö. Eiköhän näissäkin ollut jo tarpeeksi.
Suosituimmat matkailumaat ovat Ranska, USA ja Espanja. Tosi kehitysmaita.