Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*PERJANTAIHIN SYYSKUUN ÄIDIT-04*

28.04.2006 |

Tehdäänpäs pitkä pino tänään! :-)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli kuudesta valvottu, onneks menin suht ajoissa nukkumaan. Eilinen päivä meni pipariksi, kun kokeiltiin elämää ilman tuttia. Naapurin poika oli heittänyt tutit roskiin ja kysyin, et josko Neakin haluais. No sinne lensivät ja päiväunia ei nukuttu ollenkaan. Mies oli vähän et ei jaksais tähän väliin vieroitusta, kun töissä ollut rankkaan ja illalla sitten luovuttiin ajatuksesta, kun Nea itki kipeitä ikeniään, kulmahampaita tulossa. Eli pieleen meni, mut esimakua tuli vieroituksesta ja aika ahdistavalta tuntui. Luulen, et Nea on juuri niitä lapsia, jotka sit jättää päiväunet nukkumatta, kun tutti jää.. Omaan huoneeseenkin pitäis jossain vaiheessa siirtää, mut mikä järjestys? Eka sinne ja vasta sitten pois tutti vai miten? Kellään kokemuksia? Voisko mennä niin, et sit ois helpompi jättää tutti, kun lapsen kanssa voi enemmän keskustella asiasta? Onko kellään rohkaisevia kokemuksia???

Eilen en siis päivällä ehtinyt mitään, Nean kanssa yhdessä pyyhittiin pölyjä, mut lattian pesu ja ruuan laitto jäi tälle päivälle, plääh. Ulkoiltu ollaan ahkerasti, Nea nauttii puistossa olosta. Tänään siellä grillausta, käytiin illalla nakkeja ostamassa. Kaupassakin pitäis vielä illalla pyörähtää. Huomenna aamupäivällä tulee pari kaveria käymään ja iltapäivällä sitten Jatun kanssa ostoksille!! :-)

Alli, paljon voimia! Olet ihana ystävä, kun olet tukena ystävällesi noin konkreettisella tavalla. Varmasti vei myös sinulta voimia. Toivottavasti asiat selviää!

Kukkuu, toivottavasti kolari asia selviää ja onneksi sulle ei käynyt mitään! Munkin pientä mahaa aina ihmeteltiin, kun odotin Neaa, mutta kaikki oli kunnossa. Eiköhän ultrassa kaikki ole hyvin! :)

Ehkäisynä pitkään juuri tämä Yasmin-pilleri, joka myös aavikselle.

Kesäloma miehellä heinäkuussa ja sitten vielä syyskuussa. Ei muita suunnitelmia, kuin mökille meno ja mun äidin luo. Rahaa ei koskaan ole mihinkään ulkomaan matkoihin. Ei ole kivaa olla köyhä.. Auringosta kyllä pidän, mutta liian kuumassa tulee huono olo ja enää en pysty auringossa makoilla, kun saan kamalat aurinkoihottumat ja palan jopa vaatteiden läpi vaikka olisi suojakerroin 60!!! Siis ihan KAMALAA! Kesä on lyhyt ja haluaisin nauttia auringosta, mut yleensä pakko olla enempi varjossa. Mietin juuri, et miten ihmeessä saan suojattua itseni puistossa ym. kun Nekun kanssa ulkoillaan.. Nuorena en palanut ja olin aina tummanruskea. Nyt siitä voi vain haaveilla. Etelään tekis mieli, mut oon miettiny, et mitä järkeä, jos joudun istumaan vaan hotellihuoneessa, etten pala!!

Nea edelleen nukkuu, oli aikas väsyny kun koko päivän touhusi ilman unia. Juu ei ihan jaksais jos jättäis päikkärit jo pois! Kamalaa! Onneks on aurinkoinen ilma tulossa, ihanaa aikaa tää kevät!! Siman pullotin eilen aamulla, toivottavasti onnistuu. Tänään pitäis mennä hankkimaan vielä ainekset siihen perunasalaattiin. Niin ja ostaa muutama tutti Nekulle. Kirjoitanpa sekavasti, taidan lopetella! Mukavaa päivää kaikille!

Enkeli1 ja Nea

Vierailija
2/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7117215&p=1&mpage=3&tmode…

LiLi täällä vain :) Linkistä pääsee eiliseen.

Kukkuulle jaksamista kolariselvittelyyn, noi on kurjia juttuja! Onneksi olette Ihmevauvan kanssa kunnossa!

Allille hali.

Väkkärällä on nälkä - minullakin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkuu ollut kolarissa??Hui!Kaikki hyvin kuitenkin?Pelästys suuri mutta sillä selvitty?? Voimia paljon!!!!!!!!

Ehkäisynä meillä on kumit,ollut kaikkien lasten välissä(Vaikkei niitä välejä nyt niin kauheesti oo ollut=0))Toimineet hyvin.Seuraavaksi on ajatuksena sterilisaatio.Toivottavasti on sitten hyvä juttu ettei tarvitse katua.Mutta yksi vauva pitäisi pistää tilaukseen ennen sitä.

Yasmin pillereitä kokeilin edellis kesänä ja oli kamalasti ongelmia.Vuotoa pitkin kuukautta ja tulimpa niistä huolimatta raskaaksikin vaikkakin meni sitten kesken.

Pitäisi lähteä keskustaan.Ostamaan 3 paria lenkkareita.Pienimmälle,neloselle ja kakkoselle.

Mittasin kakkosen jalan ja pituus sentteinä on 19 .Minkä kokoinen on kenkä siinä tapauksessa?--Tietääkö joku kertoa---

Kaupassa se tietysti selviää mutta onko jotain saantöä?

Meillä yöt vaihtelevia.Eilen nuorin heräsi 6.15 tänään vasta jälkeen 7.

Kaikki aiemmat lapset olen siirtänyt jatkettavaan sänkyyn jo alta 1,5v .Nyt on ongelmia tämän päättäväisen herran kanssa.

Mikään ei pitele häntä sängyssä muuta kuin pinnasängyn pinnat=)

Huoneessa on nyt 3 sänkyä.Isoveljen sänky ja pikkuveikalla pinnis ja jatkettava.Onko kellään mitään ideoita miten siirto onnistuisi jotta saisin huoneeseen tilaa??Miten voikin nyt 5:nen kohdalla olla näin hankalaa?=)

Mukavaa viikonloppua!

Toivottavasti kaikki syysäidit ja tenavat säästyvät suuremmilta vahingoilta=)!!!

L+5

Vierailija
4/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sujuu normaaliin malliin.

Meiltä lähti yksi Nasu tänään päiväkotiin. Saamuska, meilläkin siis naamiaiset pk:ssa. Ihan tarpeeksi hyvä asu, hienot korvat tein itse eilen! Minä, antiaskartelija:)

Tuli koulittua taimiakin eilen ja jotenkin tuli sellainen olo, että taidan olla aika ääliö, kun se tuntui ihan siltä, ettei niistä taimista kasva yhtään mitään. Saa nähdä:) Helpommalla saa valmiit taimet kaupasta, joten miksi pitää saada vääntää kauheat viljelmät keittiön pöydälle johon ei mahdu kunnolla nyt syömään. Eikä niistä kasveista välttämättä kasva kelvollisia yksilöitä.

Meidän kesälomasuunnitelmat on kyllä sellainen sekasorto, että voi ahdistus. Mua alkoi ahdistaa se Turkin kuumuus oikeasti. Sitten mietittiin Bulgariaa, mutta kavereilla ei ollut kauhean hyvä kokemus. Paljon huijareita, varkaita jne. Sitten soitti kesäkuisen hääparin sulhanen yhtäkkiä ja sanoi, että odotelkaa vaan, jos tulee hyviä lentotarjouksia. Että jos sitten kuitenkin sittenkin sinne. Hulluksi tulen! Ehkä se pitää vaan ensi viikolla kylmästi päättää, kun näkee taas uusimmat Finnairin viikkotarjoukset. Siihen saakka voidaan pitää Turkinkin varaus voimassa.

Onko kenelläkään kokemuksia +40 asteen lomasta lasten kera? Epätoivoinen kyselee. Mehän ollaan asuttu moisessa ilmastossa, mutta se oli eri asia asua kuin lomailla. Onnistuiskohan, jos aamupäivän viettäis ulkona, keskipäivän ja päiväuniajan sisällä ja taas illalla ulkoiltais? Vai meneekö liian rajoitteiseksi.

Enkelille tutista, että älä suotta vielä stressaa siitä. Kyllä sen oikeasti ehtii vielä. Minä olen sen verran tsempannut, että otan aamulla tutin pois ja annan vasta päikkäreille sen. Samoin päikkäreiden jälkeen tutti vasta yöunille. Sekin lähinnä sen takia, kun iho kärsii tutista. Tosin meidän neiti saa tutti-ihottuman ilman tuttiakin:) Kaikki tavarat kun löytää tiensä suuhun ja sitten valuu kuola ihoa ärsyttämään. Ehkä meillä ne vikat poskihampaat kiusaa jossain ikenien alla.

Nyt täytynee mennä suihkuun. Meilläkin ois avoimen pk:n pihalla grillausta, mutten tiedä jaksanko mennä.

T: Ynis

Vierailija
5/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta

Hupaisa pieni mietiskelijä Motti haahuilee täällä ympäri yksi liian pieni kumppari jalassa. Kellahtaa vähän väliä lattialle selälleen makoilemaan ja tuijottaa kattoon. Kun kysyn, mitä mietit, hymyilee vaan auvoisasti:) Luulenpa, että on väsy, heräsi kuudelta riehumaan.

Kiitos vaan ehkäisy vastauksista, kai tässä täytyy aktiivisesti tutustua eri vaihtoehtoihin. Kammottaa nuo hormoonit. Vaan tahtoo ehkäisyn, joka on varma, ei tapa luovuutta;) ja ei saa minua sekoamaan kerran kuussa. Taidan vaatia liikoja!

Ollaan lähdössä muutaman tunnin päästä Kuopioon. Mies taisi olla innokkaampi kuin minä, minusta olisi kiva ollut tehdä yhdessä pihahommia ja muita " rästejä" . Mutta pääsenpähän hetkeksi huonosta omatunnosta kun lapsi ei näe koskaan isovanhempiaan. Päänsärkyä vaan aiheuttaa laaja ja rakas Kuopion ystäväpiiri. Kaikki haluaisivat tavata, mieluiten tietenkin yön yli. Vaan kun minä en jaksaisi sitä paikasta toiseen kiitämistä ja haluaisin antaa Motille ja vanhemmilleni mahdollisuuden rauhalliseen yhdessä oloon. Mies on taas vähän eri mieltä....tai ainakin aina yrittää, että eikös nyt edes yhdeksi yöksi johonkin muualle. Minä taidan aina noista pahoittaa mieltäni, kun kuitenkin täällä nähdään miehen sukuakin koko ajan ja mummaa oikeastaan päivittäin ( siis tulee ulkona vastaan), niin jotenkin olisi kiva antaa joskus edes enemmän aikaa minun perheelle. Muiden sukulaisten näkemisestä vaan haaveilen. Oho, tulipas vuodatus:) No kyllä te ymmärrätte yskän. Tää on aihe, josta on usein puhuttu, mutta joka kerta se lähdön yhteydessä tulee esille:/

Alli: Olet Ihana. Sinunlaisia ystäviä toivoo kaikille! Hienoa, että olet löytänyt noin hyvän tavan auttaa. Voimia myös sinulle.

Nyt haahuilija ulos:)

Hauskaa Wappua!

Aavis ja Motti

Vierailija
6/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon tässä aamukahvia ja ulkona aivan ihana sää, suuntaamme sinne siis pian, imuroinnit saavat odottaa:)

Alli: voimia ystäväsi surussa

EhkäisiY: mulla on ollut kokeilussa vaikka mitkä pilerit iinään ei sopinut, öin vuoden ennen raskautta YAsmineja ja sopivat hyvin ja aloitin taas imetyksen loputtua mutta, muttaa.... noin viikko siten mulla oli outo päänsärkykohtaus särki päätä, sit vasemmassa silmässä näkyi hetken valkosta ja näin huonosti meni sit ohi päänsärkylääkkeellä mutta nyt mietin hitto jos nuokin pillerit aiheuttavat jotain niin mitkä mulle enää sopii... kumit tuntuu niin .. no tiedätte varmaan. Mutta tsoiaan tällä libidolla ehkä tyhmä syödä pilsuja:)

Kiitos kaikille parisuhdetesmppauksesta. Nyt ollut vähän parempi mieli mutta kyllä mua tuo mies ottaa ivoon onneks on tänään 18 asti töissä. eihän toisen ulkonäkö sai esim vaikuttaa näinkin pitkän ydesäolon jlk, apua juuri tänään tulee 11v kun tavattiin ekan kerraN:) mutta mä itse käun ju,mpalla ym mutta mies vaan tekee töitä ja ei muka ehdi salille ja mikän siitä kasvaa kuin maha, sori jos kuulostan pinnalliselta en oikeesti sellanen ole.

Poika sai eilen sellasen ison Nallepuh-kaasupallon missä puh halaa nasua ja koko eilisen illan huusi hysteerisenä autossa ei pelännyt ja tänänkin jos jää pallon kanssa yksin tulee huuto ja juoksee karkuun sama oli eilen pallojen kanssa, viime vuonna sama juttu pallot piti piilottaa koska poika peruutti karkuun. Tänä aamuna onneks jo leikkii palloilla mutta tuo Puh.... no ehkäs e tästä tasaantuu:)

mun äiti tulee meille tänään ja lähtee kait tiistaina eli katson miten ehdin koneelle.

mutta toivotan oikein ihanaa vappua teille kaikille.

t. manteli ja poika

ainiin viime yönä poika taas nukkui 20.40- 7.40 HERÄÄM*ÄTT*Ä!!!! muuta nukkumaan meno oli vaikeeta, siihenmeni 40 min, poika vaan lauloi, kiljui, hyppi sägyssä potki laitoja ja itki välillä, huoh:)

-

Vierailija
7/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä huomaa että vielä aamu, sori nuo kirjotusvirheet

Vierailija
8/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavikselle mukavaa matkaa, ymmärrän, et stressaa kun kaverit haluis kaikki nähdä ja sit haluais myös viettää aikaa perheen kanssa. Toivottavasti asiat menee ok!

Manteli, voi pientä pallon pelkääjää! :) Meillä on samanlainen pallo, Nea on ihastuksissaan ja haluaa pitkin päivää sitä halailla. Kunpa asiat miehen suhteen selkenisivät ja järjestyisivät!

Ynis, kiitos tsempeistä! Ja toivottavasti lomakuviot selkenee!! Nealla tutti ollut pitkään vain unilla ja sit näillä esim. kauppareissuilla, kun huuto tulee. Mutta eilen tosiaan tuli nähtyä se, et ei nukahtanut päikkäreille ilman suukappaletta, on se tullut tosi tärkeäksi, vaikka ekaan puoleen vuoteen ei tuttia juuri huolinut! Nyt yöunet olikin sitten yli 12 tuntia. Kunhan typykkä saa syötyä, niin sitten sinne puistoon.

Jatu, kunpa teillä yöt ja helpottaisi! Saiskohan Typy ihan raivarit jos vaan ei enää antais koko vesipulloa..? Voimia netittömään päivään! ;-) Ihanaa nähdä huomenna!

Nyt pitää mennä, moi taas! :)

Enkeli1 ja Nea

Vierailija
9/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tutti kelpasi vasta 8kk ikäisenä:) Nyt kun se on niin tärkeä ollut, niin ei ole sitten ollut hoppua vierottaa siitä.

T: Ynis

Vierailija
10/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvennykseksi, kolari tapahtui parkkipaikalla, joten suurta vaaratilannetta ei päässyt syntymään. Parkkipaikalla on vaan ikävä kolaroida, kun siellä ei päde tieliikennesäännöt eikä kumpikaan oikeastaan voinut tehdä muuta kuin teki surkean näkyvyyden takia (tultiin kulmakkain autotallista ja sisäpihalta).

Harmittaa vaan se, että maksamisia pitää selvittää, minusta on itsestään selvää, että kumpikin maksaa omansa, kun kummastakaan suunnasta ei toista oikein aikaisemmin voinut nähdä. Vastapuoli vielä miettii... Tosin en aio antaa periksi ihan helpolla, jos kiistelemään ruvetaan. Menee vaan niin helposti arvovaltariidoiksi tällaisessa työyhteisössä, työkaverit kannustaa omia suosikkejaan, eikä homma jatku asialinjalla.

Mahahuoli rauhoittunut. Kyseessä siis lehmän hännän lailla laskeva sf-mitta, rasvaa olen parhaani mukaan kerännyt, Lila :-). IStukan toiminta voisi olla häiriintynyt ja kasvu pienentynyt, mutta todennäköisemmin kyseessä on Poikasen kopio. (Näettekö miten olen leimannut Ihmelapsen jo syntymättömänä?)

Kukkanenhan kasvoi mahassakin hyvin ja istukka oli valtava, miltei kilonen. Poikasen kanssa maha-asioita tutkittiin myös ja Poikanen on yliaikaisena normaalin kokoinen kolli. Suorastaan ennalta määrättynä ajattelen, että kolmas lapsi on ensimmäisen kaltainen luonteeltaan ja kasvultaan, toinen on toista maata. Neljänsistä en tiedä, kertokaa te neljännen saaneet!?

Ihmelapsesta on siis tulossa ruualla reagoiva lapsi (osoittaa tunteensa jättämällä syömättä), yltiöulospäinsuuntautunut ja lapsi, joka haluaa nähdä ja kokea kaiken. Paitsi turhia eli syömisiä tai nukkumisia.

Vai kuvasinko itseäni?

Vappulounas kutsuu, ah, tätä työelämän autuutta!

Iloa ja valoa,

Kukkuu ja Ihmelapsi 30+1

P.s. Ynkkis, laitoin matkarahaa sinulle :-) Jee, me mennään pian Tallinnaan!!!

Vierailija
11/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve taas pienen taon jälkeen, kiirettä pitänyt sekä pihalla että sisällä. Vielä olisi suurin osa pihasta haravoimatta, mutta hiljaa hyvää tulee. Mies lähti hetki sitten Tukholmaan katsomaan Suomi-Ruotsi peliä, mikä pelataan huomenna ja sunnuntaina vasta kotiutuu. Suunniteltiinkin vanhemman tytön kanssa, että laitetaan sille oma kukkapenkki ja ollaankin jo ostettu sipuleita, siemeniä ynnä muuta. Mutta yllätys yllätys Jade tyttö onkin oksennustaudissa ja nyt pikku reppana nukahti meidän sänkyyn. Aamusta vielä halusi juoda jotain, mutta huomasi että sillon rupee koskee mahaan ja tavaraa tulee suusta niin ei juomat enää kelpaa. On se kyllä ihme homma, heti kun mies lähtee jonnekkin niin AINA on joku kipeä. Ittelläkin on koko viikon ollut maha oudon oloinen ja tänään sitä on vääntänyt. Eiköhän toi oksutauti kierrä meidät kaikki, joten ei tarvii kamalasti miettiä tuota vappua, tarkoitus oli laitella pihaa, grillata ja sen sellaista. Viime yönä tuli nukuttua ruhtinaalliset neljä-viisi tuntia. Mahtaa mieskin olla ryytynyt, kun yöllä oli sellaista meteliä että isommatkin lapset heräsivät siihen. Vanhin tyttö aloitti huudolla ja kiukulla ja pikkureppana itkeskeli tietenkin mahaansa.

Ehkäisig: mulle tehtiin sterilisaatio sillon Jaden jälkeen ja hyvää siinä on ettei tarvitse miettiä onko muistanut ottaa pilleriä, missä kumiukot on jne, mutta mulla ainakin kuukautise tulee miten sattuu. Nyt tuntuu jotenkin haikealta ettei meille tule yhtää vauvaa, mutta kyllähän tämä meidän perhe on tässä.

Nukkumisesta, meillä tyttö nukahtaa viimestään 21.00 ja heräilee 8.00 yleensä nukkuu aamuun asti, mutta isompi tyttö lähtee meidän sänkyyn nukkumaan niin siihen Jade herää ja seuraa perässä.( nukkuuvat samassa huoneessa)

Vielä pitäisi viikko olla kotona ja sitten miehellä talviloma ja suuntaamme Rovaniemelle, ihanaa päästä välillä pois kotoa.(vihreänä kateudesta lueskelin Saamuskan matkan lähenevän) olis kyllä ihana käydä siellä, ehkä sit joskus eläkeikäisenä!!!

Tarttee varmaan vähän siivoilla, vielä kun kykenee ja pikku pallero vetää parantavaa unta! Hauskaa Vappua!!( vaikkakin varmaan saatan kirjuutellakkin tämän viikonlopun aikana.)

Vierailija
12/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei. Kaksipäiväinen työviikko takana :) Ainoa huono puoli tässä autuudessa on tuo palkkakuitin loppusumma - ei paljon naurata se, ei. Ei pystyttäisi näin kovin pitkään jatkamaan, tai pitäis etsiä joku paremmin palkattu keikkahomma.

Äitini oli pelastavana enkelinä hoitamassa Vennaa ke-to, hoitotäti oli sairaana. Syksyksi hainkin nyt sitten lopulta pähkäilyjen jälkeen 3-pväiseksi viikoksi päiväkotiin ja 2 pvää mummon kanssa. Se on varmasti hyvä kaikille osapuolille. Hope so.

Alli, halaus! Varmasti ottaa koville läheisen ystävän suru.

Miten, Ayap, altistukset sujuvat? Ja hyvä että piiput helpottavat oloa!

Kukkuu, meillä on noita autokolhuja myös sattunut. Yksi tilanne oli aika lailla vastaava, syyllisyys ihan epäselvä. Käännyin itse autotallista maan alta kadulle, jossa aivan edessäni ollut roska-auto alkoikin peruuttaen kääntää. En ihan ehtinyt väistää alta pois, etukulma autosta meni uusiksi. Siinähän siis toinen peruutti päälle, itse olin liian lähellä - kulut jaettiin 50-50. Ärsyttävämpi tapaus oli työpaikan parkkipaikalla tällainen " hit and run" - tyyppinen, ovi sisällä meidän autosta muttei mitään lappua jätetty. Kaskosta meni mutta omavastuut ja bonukset tietenkin laski myös. Ärsytys!! Sen näistä on nyt oppinut, että jos jotain käy niin heti mahd silminnäkijöiltä ja mol osapuolilta kirjallinen lausunto. Tarinat kun muuttuu ajan kuluessa aina vaan enemmän omaa etua vastaavaksi JA minä olen ihan liian kiltti ihminen näissä tilanteissa.

Ehkäisyssä Aavista onkin vaikea neuvoa. Hmmm- hormoniton: vaihtoehtoja vain kaksi - kumi tai kuparikierukka. Kuparikierukkaa en suosittele jos on yhtään runsaat tai kivuliaat vuodot ennestään. Hormonikierukan kanssa eka vuosi on pientä takkuamista, se on aika pitkä aika sekin, varsinkin jos kierukkaa ei aio pitää koko viittä vuotta. Minipillereillä vuodot voi tulla milloin sattuu. Pillerimerkkejäkin on onneksi tosi monia, pelkästään vaihtamalla toiseen e-pilleriin voi helpottaa huomattavasti. Niin, onhan hormonittomissa vielä patentex oval-ehkäisy" vaahto" puikot, jotka laitetaan 10 min ennen yhdyntää. Jos haluaa pomminvarman ehkäisyn, en noihin pelkiltään luottaisi. Ja onhan siinä tuo 10 min, tappaa sitä spontaaniutta ja vissiin on vähän sotkuistakin?

Nyt maksan Tallinnan :) reissun ja sitten päiväkahvihetki.

Niin joo vappusuunnitelmat: mies töissä la-su 12-24, joten ollaan kaksin typun kanssa. Meidän pihassa aktiiviset ihanat naapurin äidit järkkäävät vapunaattona vohvelikestit, niihin osallistutaan. Itse juhlistan Vennan nukkumaanmenon jälkeen kuivalla siiderillä ja juustosnackseilla ja suoraan sanottuna ajattelin ihan nauttia siitä, että olen " yksin" kotona kaksi iltaa. Vapunpäivän aamuna Ullikselle pyörähtämään ja käydään ulkona syömässä jossakin.

- tea -

Vierailija
13/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappusuunnitelmat menivätkin uusiksi. Pönksy on ollut korkeassa kuumeessa pari päivää, emmekä lähe pohojanmaalle. Nyt näyttää olevan suunta jo parempaan: ensimmäinen lämmin ruoka meni parin päivän tauon jälkeen. Kipulääkettä on annettu tuplana (burana+pamol) koko ajan, kun kuume ei laske muuten ja poika on ihan märisevä, ähisevä ja kiemurteleva höyryinen möykky. Yöt taas R-I-S-A-I-S-I-A.

Hip-su, koeta ohittaa pöhköt ja epäasialliset kommentit. Kummallista käytöstä, pöh.

Alli, Temperamentista tuli mieleen, että meidän palstauralla on jo ollut Temperamentti-alajaoskin. Siitä on jo yli vuosi aikaa. Hihii, joskus varmaan perustetaan vaihdevuodet-jaoskin, jos näin mainiosti ystävyys ja yhteistyö jatkuu.

Voimia ystävän murheiden jakamiseen ja auttamiseen, Alli.

Kukulukselle voimia kolari- ja mahahuoliin. Kolarista sanon painokkaasti sen, että kun sinut tiedän, niin tiedän, että varmasti et kohtuuttomuuksia vaadi. Pidä siis lujasti kiinni siitä, mikä on oikein ja kohtuullista. Harmi juttu kyllä, jos vaikuttaa työilmapiiriinkin. Sf-peikkonen pelotti minuakin silloin muinoin: viimeisessä mittauksessa vaivaiset 29 senttiä ja olin ihan varma, että saan lyhytkasvuisen lapsen. Pönksy oli sitten 53 senttiä pitkä. Toivottavasti teilläkin kaikki hyvin.

Muutakin piti, mitä? Minulla taisi olla kaksi sairautta, dementia ja se jokin toinen, jota en nyt muista.

Syömään, huutaa pasta kattilasta.

Vierailija
14/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanko jo taas siinä vaiheessa kuuta, ei voi olla!

Kuitenkin suklaa maistuu ja ajatukset anopin vierailusta ahdistaa. Kiva, että hän haluaa käydä, mutta pari-kolme päivää riittäisi mun mielestä. Lisäksi tuntuu, että hän vaan päättää tulla eikö edes kysy, että sopiiko meille. En oikeasti ole ilkeä ajatuksissani, mutta siinä on ihminen joka on päässyt liian nuorena ja hyväkuntoisena eläkkeelle, eikä sitten saa aikaansa kulumaan olematta koko ajan " jossain" . Olisikin edes ns. helppo vieras, mutta on enemmän sellainen passattava.

Siitä Aaviksen ehkäisykyselyyn. Mulla odottaa rengasresepti, en vaan ole kovin innostunut ajatuksesta. Kumit on ikäviä, mutta niillä leikitään.

Muskarista tuli ilmoittautumiskirje ensi vuodelle. Olin jo pelännyt, ettei sopivaa iltapäiväryhmää meille löydy, mutta nyt näyttäisi olevan tarjolla yksi sopiva. Nostavat kyllä lukukausimaksua reilusti :-(

Alli: olet kyllä ihana ystävä, kun olet tukenut ja konkreettisesti ollut läsnä ystäväsi murheita jakamassa! Tietty tilanne painaa omaakin mieltäsi, sillä lailla osoitat välittäväsi ystävän tilanteesta.

Lempo: voi Pönx-parkaa. Koittaako valo jo tautitunnelin päässä?

Amysahille myös jaksua tautien ja yh-ajan kestämiseen. Kurjaa!

Ynis: uskoisin, että jos kuumimman hetken nukkuu sisätiloissa niin selviää lastenkin kanssa. Täytyy kyllä maltillisesti pysyä varjoisissa suojissa...

Tosi ikävää, että kaikki matkat pitäisi varata reilu puoli vuotta ennen lähtöä. Uutisten mukaan nyt on jo joulumatkat myyty. Ei me pystyttäisi lähtemään, mutta mua harmittaa se periaate, että pitäisi tietää mitä ensi vuonna tekee tähän aikaan :-)

Wappua kaikille!

Keilin

Vierailija
15/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään asiaa, on vain pakko sanoa, että mitä helvattaa -kukkuun kirjoituksen perässä on ihmelapsi 30rv, mitä mitä mitä. Kohtahan tuo sieltä pullahtaa ja vastahan siitä puhuttiin, että olet raskaana???? Mitä mitä mitä.... :) *raapii päätään*

vetämättömänä kauniista säästä huolimati. hommat hoitamati. parveke siistimäti. Lapsi sai sentään eilen kevätlenkkarit. Oli pakko vilauttaa vähän sisäistä tekstiiliurheilijaa ja ostaa hienot addun popokat. Kaupassa tyttöämme puhuteltiin kaksi kertaa pojaksi kun on sininen keväthaalari. ;) Huvittavaa!

Mäkin haluun etelään! 40astetta ei ole itselleni mikään ongelma, mutta tosiaan pienten lasten kanssa on varmaan eri juttu. JA riippuu tietty paljon siitä kuinka herkkiä lapset on auringolle...

Ehkäisy: konkarikonzalez -harvoin visiitillä

hk

hip hip hipelihei.

Vierailija
16/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

unikaveriksi?

Viimeyö tuntui siltä että taapero kiskoi mun hiuksia koko yön. levotonta oli,taitaa olla MPRrokotusoireita,lapsituntui yöllälämpimältä ja aamulla nenä vuoti ja kärttyisyyttäkin ilmassa. Yöllä sanoin miehelle jossain vaiheessa et tuo joku nalle lastenhuoneesta jos poju ottais sen kainaloon vaan ei nalle lensi sivuun ja piti päästä kiinni äidin hiuksiin.

Oikeesti ois kiva jos pojalla ois joku muukinunilelu kuin mun letti,mutta oiskos kellään ideaa mikä se vois ollamuu kuin peruukki : )

Amysahin ja Lempi-Ilonan perheeseen toivotaan pikaista tautien häätymistä!

Tosiaan on ollut TEMPERAMENTTI-jaostokin,se olisiki mielenkiintoista keskustella uudelleen,minusta ainakin lapsosen temperamentti on nähtävissä edelleen selkeämmin nyt kuin vauva akana,ois myös mielenkiintoista lukea omat ajatukset silloin ja verrata onko ajatus oman rakkauspakkauksen luonteesta muuttunut........

E-G: kumit,ok tähän tilanteeseen. Joku aika sitten harkitsein tota vaahtoa,mutta kiitos Tea kun kerroit,olin uohtanut et siinä on 10 min odotus,liikaa säätämistä,nyt on noihin opittu et eiköhän niillä pärjätä,kunnes jätetään kokonaan pois.

Mulla oli jokuaika sitten kovaa vauvakuumetta,täälläkin siitä kirjuuttelin ja mies toppuutteli,olin hieman(?) loukkaantunut miehelle. Nyt oon tajunut et meillä todella on ollut tosi paljon elämänmuutoksia lyhyellä aikavälillä ja tarvitaan yhteyttä toisiimme ennenkuin aletaan perhettä kasvattaan. Mulla oli joku aika sitten pelko et jos odotellaan, ajaa aika ohi eikä saada lapsia enempää,mut nyt tuntuu siltä et tää aika on vaan otettava ja sit lapsia suodaan jos suodaan.

Olo on oikeastaan aika hyvä tän asia suhteen.

Katsotaan nyt ensin muutto ja asettuminen uuteen kaupunkiin ja toivottavasti sitten ois aika.....

No nyt kitinää makkarista,meen.....

tiivii

Vierailija
17/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutti, meillä asuu typy joka lutkuttaisi tuttia kellon ympäri.

Voisin kuvitella että meillä kävisi samoin kuin Nekulla, jos tutti vietäisi roskiin. Ärsyttää jo koko kapistus, varsinkin nyt kun typyllä hirvee räkis niin syö siinä sitten tuttia kun henki ei kulje ja nukkuminen tosi vaikeeta nyt flunssasena.

Taitaa vierotus jäädä meillä tuonnemmaksi. Esikoinen oli reilu kaks, kun tutit annettiin pojan luvalla kissavauvoille, pari iltaa itki nukkumaan mennessä.

Turkki, v.2000 heinäkuussa oltiin miehen kanssa viikko. Siellä lyötiin silloin lämpöennätyksiä rikki, olikohan niin ettei 60 vuoteen ollut ollut niin kuumaa ja vaikka minä tykkään kuumasta, auringosta niin se oli kyllä liikaa. Ostettiin huvikseen lämpömittari ja laitettiin se parvekkeelle VARJOON ja se näytti 60 astetta!!! (enempää siinä mittarissa ei ollu asteita, joten ei pystytty kokeilemaan paljon asteita ois ollu auringossa)

Hipsu, olipas asiaton kommentti neuvolassa, älä välitä (joo helpommin sanottu kuin tehty).

Vähänkö ihanaa SaaMari jo ensi viikolla pääset reissuun, minäkin haluaisin siellä joskus käydä.

Kukulus, en millään voi kuvitella sinulla isoa mahaa ja niinkuin joku sanoikin, kaikki eivät kasvata rasvamahaa kylkiäisiksi.

Jaahas taidan jatkaa surffailua, moiks!

Vierailija
18/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin aamupäivällä retkellä, pääsin mukaan Milon luokkaretkelle. Oli kyllä tosi kivaa! Kävin myös tulevalla työpaikalla, ja olen taas paaljon viisaampi syksyn suhteen.

Pääskyset lentelevät piahallamme, nyt on kai sitten kesä :-). En kyllä ihan pelkällä (pitkähihaisella) T-paidalla tarjennut ulkona, jotain lämmikettä olisi tarvinnut kun kylmä tuuli viilensi ilmaa.

Voi että Kukkuu, tajusin vasta että työkaverin kanssa on törmäily tapahtunut :-( sehän tekee asiasta entistä monimutkaisemman. Kannatan kirjallisia lausuntoja ja ulkopuolista selvittelijää. Jaksuja sinulle!

EhkäisyGee: Pääasiallinen ehkäisykeino: selibaatti. Harvemmin kortonki. Ikinä enää ei hormoneja missään muodossa.

Nälkä vaivaa, en ole ehtinyt oikein syömään tänään - täytyy mennä.

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
19/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni hiukan aikaa ennenkuin tajusin tuon Kukkuun otsikon, hih. Olenkohan vähän väsynyt kun aivot näin takkuaa ... Muutenkin välillä täällä olen vähän ulkona näiden teidän sisäisten lyhenteiden takia. Utan bär-jutun tajusin kyllä :) (hauska) Mutta kertokaahan mistä tulee lyhenne LiLi aina kun linkitätte edellisen päivän ketjuun? Li=linkki?

Kiitos kaikille ihanista kommenteista! Toivon todella että pystyn olemaan oikeasti avuksi ystävälle! Monessa liemessä minutkin keitetty ja hän ollut monet monet kerrat minua liemistä nostamassa myöskin.

Aamulla ulkoilimme pitkään. Niin ihana päivä. Istuin puistonpenkillä naistenlehden kanssa ja tyttö se jaksoi vaan lapioida hiekkaa pieniin kottikärryihinsä ja kuljettaa hiekkaa kasasta toiseen. Viihtyy tosi paljon ulkona nyt kun saa esim. lapiostakin kunnon otteen ja liikkuminen muutenkin ketterämpää kevyemmällä varustuksella.

Keilinille jaksamista anoppi-vierailun ajaksi.

Aavikselle mukavaa matkaa savonmaalle! Toivottavasti et ihan näänny monien vierailukohteiden alle .. Kuulostaa ihan hyvältä idealta rauhoittaa vierailu Motin kohdalla tuonne isovanhemmilleen. Voisivatko ystävät tulla siellä käymään ja teitä tapaamaan?

Tutti-hommasta vielä. En minäkään kauheasti jaksa miettiä vielä tuota tutista vieroittamista. Toisaalta, vieroitus ainakin iltapullosta sujui melko kivuttomasti että ehkäpä tutistakin luopuisi - toisaalta taas tuntuu, että tutti on äärettömän tärkeä tytölle juuri uniaikaan. No, katsellaan nyt kesän jälkeen. Ei kiirettä vielä. Meillä tutti käytössä vain päivä- ja yöunille mennessä.

Jotenkin ei minulle tullut yllätyksenä että tämä porukka on pohtinut myös noita temperamentti-asioita :) ja että tämä kirja on tullut tutuksi. Minusta oli tosi mielenkiintoinen kirja, ajatuksia ja ahaa-elämyksiä tarjoili. Löysin monesta kohtaa tyttönikin. Ehkäpä itseänikin :)

Kaikille sairastaville pikkuisille paranemista pian!

Ja kiitos Kukkuu sekä Tea, että muistutitte :) Minunkin täytyy maksaa se Tallinnan matka Ynikselle asap. Jippii, matka se lähenee. Tekee hyvää.

Vointeja!

Alli

Vierailija
20/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettekos, päivän kirjoittelijat, huomanneet, että olen kovin keskustellut kanssanne? Telepatiaa.... voihan vihre, kirjoitin enste telepaitaa :)

Väkkärällä ja Pyörskyllä, molemmilla, jätettiin tutit kun ikää oli vuosi ja viikko. Pyörskyllä syy oli " äidin" : en jaksanut enää sadatta kertaa nostaa tuttia lattialta sänkyyn, kun se aina lensi uudestaan. Sanoin, että jos vielä heität, tutti jää lattialle ja sinne jäi. Ei suurta dramatiikkaa. Koska homma meni niin helposti Pyörskyn kanssa, tuttierotus suoritettiin Väkkärälle samassa iässä.

EG: h-k, en oikein tiedä tykkänkö vai en.

Tiivii, peruukki unikaverina olisi melko hupaisa :) Nyt voisi löytyä vapun kunniaksi vaikka kuinka iloisen värisiä :)

Kukkuun 1. - 3. ja 2. - 4. lapsikyselyyn, minulla 1. ja 3. ovat ruumiin rakenteeltaan saman kaltaiset, samoin 2. ja 4. mutta vähemmän. Tässähän on se Mutta, 1. 2. eri isä kuin 3. 4.

Tea, olo on piiputellessa helpottunut :) B-maito keskeytyi tänään, päivä taukoa ja sunnuntaina viimeinen päiväannos. Ei mullistavaa, mutta oireita kuitenkin.

Keilinille hali, jaksamista sen anopin kanssa! Suklaata vaan surutta :)

Minen neljässäkympissä pärjäisi, niinkun lämmössä, siinä on 15 liikaa.

LiLi = LinkkiLiisa :) Tai Tepsun ajatuksissa LibidoLiisa :) Olihan se niin?

Aavikselle mukavaa reissua, jospa voisitte sopia että Juuri Tällä Reissulla otetaan rauhallisesti?

Pönkyräiselle paaaaljon paranemista! Lempon ehdottama (olihan se ehdotus?) vaihdevuosi-rinki on loistava ajatus, minä olen porukoissa kunhan se aika koittaa!

Utan Bär: Matot heiluvat ulkona tuulessa, piiskattuina. Kaksi kakkupohjaa jäähtyy pöydällä. Tylysti komensin isot pojat talkoisiin - ripustivat pyykkiä, pesivät ulkopöydän ja -tuolit, keräsivät rojuja lattialta ja imuroivat. Ykkönen yritti luikerrella on-niin-nenä-tukossa, onks-mun-pakko, saaks-kaveri-tulla (saa, kun hommat on tehty) ai-enks-mä-voikaan-mennä-vaik-kaveri-tuli-jo? (no et, heti kun on pyykit kuivumassa) jne. Lapsityövoima arvoon, joka sille kuuluu! :) Pyörsky tamppasi mattoja mun kanssa pihalla ja kyseli kovasti Missä on mato? Sanoin siis, että matot pitää tampata...

Varsinainen Marjatta, muuten, olen. Laitoin ekan kakkupohjan uuniin ja tajusin, etten ollut laittanut korppaujauhoja vuokaan. Kakku vähän paloi, mutta irtosi ehjänä vuoasta :)

Ei ne hommat vielä loppuneet, joten töihin. *voiko sitten lähteä, kun on kahdeksan tuntia tehty?*

Iloista vappu-viikkistä toivottaa

Tyly Piiputtelija