Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliaikaisuuden todennäköisyys muissa raskauksissa

Vierailija
28.04.2006 |

Olen kuullut, että yliaikaisuus eli yli 42 viikkoa ultran lasketusta ajasta pidempi raskaus (vajaa 5% raskauksista) usein ns. periytyy, koska asian kanssa on tekemistä äidin ominaisuuksilla, kuten kohdun myoomilla, jotka hidastavat kohdunsuun kypsymistä tms.

Mutta, tehdäänpä täällä vähän tiedustelua:

Jos esikoisesi on syntynyt raskausviikolla 43, miten on käynyt muiden kanssa?

Itsellä esikoinen syntyi 42+3 ja ihan oli vielä kypsymätön kohdunsuu synnytyksen alettua lapsiveden menolla (oli aloitettu kohdunsuun kypsennys tableteilla 42+2 mutta ei koskaan selvinnyt oliko sillä tekemistä lapsiveden menon kanssa ja synnytyksen alkamisen muuten vain.)

Nyt odotan toista pian 30. viikolla ja mietin, onko kovin todennäköistä, ettei tämäkään muksu ainakaan ennen laskettua aikaa synny...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mulla ensimmäinen syntyi käynnistettynä rv 41+5.

Toinen lähti itsestään syntymään rv 41+5.

Nyt odotan kolmatta rv 39+5 menossa. Tällä kertaa viimisessä lääkärin tarkastuksessa oli jo vähän pehmentymistä tapahtunut, mitä ei ole ollut aikasemmissa, ovat vaan alkaneet yllättäen supistuksilla, joita ei aikaisemmin ole ollut. Vauva laskeutu jo rv 35, ja neuvolatäti ollut sitä mieltä, että syntyy jopa ajallaan. Mutta tällä viikolla kävin sijais neuvolatädillä ja hän sanoi, että tuskin tulee yhtään sen aikasemmin kun edellisetkään. tosiaan yhtään ei ole supistellut, mutta turha odottaa ennen laskettuaaikaa kuitenkaan.

Eiköhän vaan ole niitä ihmisiä, että menee raskauden luonnollisesti pidemmiksi kuin toisille, vauva tulee sitten kun on valmis.

Vierailija
2/4 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. syntyi käynistyksellä rv 41+4. 2. syntyi käynistyksellä tasan rv. 43. 3. syntyi käynistyksellä rv. 39 (suuren koon takia) 4. synnytys lähti käyntiin itsestään rv. 41+5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Vierailija
4/4 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne, lapsi syntyi 42+3, tosin olin jo muutamalle sormelle auki siinä vaiheessa. Kokenut gynis oli sitä mieltä että siirretään laskettua aikaa myöhemmäksi ettei tarvitse liian aikaisin alkaa käynnistelemään, vaikkei yleensä 5 päivän takia siirrellä (tämä siis eroa kuukautisista laskettuna ultrattuun ikään).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan