Helsinkiin muutto, kannattaako ja mitä alueita suosittelette?
Eli mulla on hankala tilanne. Asun isossa kaupungissa tällä hetkellä. Mulla on iso neliö rivari jossa kauheat kulut. Tähän asti on pärjätty hyvin mutta esikoinen on erityislapsi 14v muuttaa isälleen asumaan syyskuussa koska heillä on 2 aikuista siinä taloudessa. Hälle ei sopinut esim viikko viikko tms. Joten lopulta myönnyin tähän. pienempi lapsi jää asuun mun kanssa. Asumiskulut on 1500kk eikä mulla varaa pitää tätä enää koska tuloni tippuvat tonnin kk. Eli mun on joka tapauksesa pakko muuttaa johonki.Olen vakkari ihan ok duunissa,mutta olen aivan kypsä Tähän työhön. Valmistun 2kk päästä koulustakin, joten uusia töitä aion hakea. Täällä päin ei vaan tunnu sopivia olevan, Hki taas olisi vaikka kuinka paljon mun alan töitä.Olen seurustellut yli vuoden yhden miehen kans joka asuu Hki. En tunne sieltä juuri muita ihmisiä edes, mutta tavallaan haluaisin aloittaa alusta kaiken. Työn, maiseman vaihdon jne. Mua silti harmittaa että poika jää asumaan tänne ja itse muutan muualle. Toisaalta täältä meiltä on reilu tunti junalla Hki joten hän voi tulla munkin luo niin usein kun haluaa. En edes tunne Hki juur yhtään. Mihin päin siellä kannattaa muuttaa? Haluisin suht lähelle keskustaa kuitenki.En mihinkään lähiöön. Meille käy hyvin kaksiokin tytön kanssa. Mitä alueita suosittelette. Muuttaisin saton asuntoon koska asun nytkin ja asunnon vaihto menee niin näppärästi. Ei vuokratakuu eikä irtisanomis aikoja kun vaihtaa niiden sisällä asuntoa.
Kommentit (25)
Itse suosittelisin perehtymään, löytyisikö töitä jostain muualta Uudeltamaalta, esim. Lohjalta, Porvoosta, Hyvinkäältä, siellä vuokrat ovat huomattavasti matalammat.
Jos kuitenkin päädyt muuttamaan Stadiin, suosittelen esim. Pitäjänmäkeä, Munkkiniemeä ja Lauttasaarta, sekä Espoossa Matinkylää, Tapiola ja Leppävaaraa.
Vierailija kirjoitti:
Kivaa kaksiota ei Helsingin keskustasta tosiaankaan saa 1300 eurolla/ kk. Pikemminkin2300 e
Etu-Töölö lasketaan keskustaan, ja juuri muutin etutöölöläisestä asunnosta pois. Asunto oli putkiremontoidussa jugend-talossa (uusi kylppäri, parketti, uusi keittiö jne.) kaksio, jossa oli vuokra tasan 1300 e. Iso se ei ollut, mutta kaksio kuitenkin. Jos käyt vaikkapa Vuokraovesta katsomassa, niin keskustasta todellakin saa 1300 eurolla kaksion. :P
Kannattaa kysyä vuokra-asuntoja myös Kevalta (Kuntien eläkevakuutus). Löytyy asuntoja esim. Jätkäsaaresta ja Ruoholahdesta, jotka ovat n. 2 km:n päässä rautatieasemasta. Tälläkin hetkellä näyttäisi olevan vapaana 2h+k + sauna ja lasitettu parveke, 64 m2, vuokra 1278 €. Jätkäsaaren talo on rakennettu v. 2014. Asun itse Jätkäsaaressa, mutta olen asunut aiemmin kahdessa Kevan vuokratalossa. Nettisivu on vuokra-asunnot.keva.fi.
Vierailija kirjoitti:
Me ei kiitos tarvita yhtään uutta sossupummia tänne.
No ilmeisesti haluatte kun suurin osa helsinkiläisistä äänestää puolueita jotka lappavat sossupummeja Suomeen sisään kaikkialta maailmata, joka viitsii tänne raahautua. Persuja äänesti Helsingissä jotain 5 %. Joten 95 % on pummien kannalla. Omien lisäksi lisää vaan! Tervetuloa! Ovet on auki ja meillä on varaa!! Hähä.
Meidän talosta olis saunallinen kaksio vuokrattavissa (vanha Vallila), vuokrs n. 900€. Mukava, rauhallinen naapurusto, 3,4 km rautatieasemalta.