Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinkiin muutto, kannattaako ja mitä alueita suosittelette?

Hukassa
29.06.2018 |

Eli mulla on hankala tilanne. Asun isossa kaupungissa tällä hetkellä. Mulla on iso neliö rivari jossa kauheat kulut. Tähän asti on pärjätty hyvin mutta esikoinen on erityislapsi 14v muuttaa isälleen asumaan syyskuussa koska heillä on 2 aikuista siinä taloudessa. Hälle ei sopinut esim viikko viikko tms. Joten lopulta myönnyin tähän. pienempi lapsi jää asuun mun kanssa. Asumiskulut on 1500kk eikä mulla varaa pitää tätä enää koska tuloni tippuvat tonnin kk. Eli mun on joka tapauksesa pakko muuttaa johonki.Olen vakkari ihan ok duunissa,mutta olen aivan kypsä Tähän työhön. Valmistun 2kk päästä koulustakin, joten uusia töitä aion hakea. Täällä päin ei vaan tunnu sopivia olevan, Hki taas olisi vaikka kuinka paljon mun alan töitä.Olen seurustellut yli vuoden yhden miehen kans joka asuu Hki. En tunne sieltä juuri muita ihmisiä edes, mutta tavallaan haluaisin aloittaa alusta kaiken. Työn, maiseman vaihdon jne. Mua silti harmittaa että poika jää asumaan tänne ja itse muutan muualle. Toisaalta täältä meiltä on reilu tunti junalla Hki joten hän voi tulla munkin luo niin usein kun haluaa. En edes tunne Hki juur yhtään. Mihin päin siellä kannattaa muuttaa? Haluisin suht lähelle keskustaa kuitenki.En mihinkään lähiöön. Meille käy hyvin kaksiokin tytön kanssa. Mitä alueita suosittelette. Muuttaisin saton asuntoon koska asun nytkin ja asunnon vaihto menee niin näppärästi. Ei vuokratakuu eikä irtisanomis aikoja kun vaihtaa niiden sisällä asuntoa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa paikka mihin minä muuttaisin takaisin, on etutöölö.

Vierailija
2/25 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se varmaa, että asunnonvaihto käy sujuvasti, jos vaihtaa toiselta paikkakunnalta Helsinkiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä iso kaupunki on tunnin matkan päässä Helsingistä?

Vierailija
4/25 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei kiitos tarvita yhtään uutta sossupummia tänne.

Vierailija
5/25 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä iso kaupunki on tunnin matkan päässä Helsingistä?

Lahti kielivirheistä päätellen.

Vierailija
6/25 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ehdoton maksimibudjetti asumiskuluille, nouseeko palkka jos vaihdat työpaikkaa? Budjetti rajoittaa helposti sitä, kuinka lähellä keskustaa pystyy asumaan.

Vierailija
7/25 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestakin paikasta on ihan ok yhteydet keskustaan. Mitä muuta toivot kuin keskustan läheisyyttä? Tiedätkö, missä päin työpaikkasi saattaisi sijaita?

Vierailija
8/25 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, ettei niitä Saton asuntoja ole tarjolla niin paljon, että kannattaa alueen suhteen nirsoksi heittäytyä.

Vierailija
9/25 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläinen kirjoitti:

Luulen, ettei niitä Saton asuntoja ole tarjolla niin paljon, että kannattaa alueen suhteen nirsoksi heittäytyä.

Vuokratkaan eivät ole kovin halpoja:

https://www.sato.fi/fi/vuokra-asunnot?gclid=EAIaIQobChMIyb3tsYX52wIVT4m…

Vierailija
10/25 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnekin minne sulla on varaa. Ihan siitä riippuu.

Vierailija
11/25 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannatta

Vierailija
12/25 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai miesystäväsikin osaa jotain suositella ja varmaan olet hänen luonaan vieraillut ja tsiigaillut Helsinkiä?

Vierailija
13/25 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auto käytössä, joten työpaikan sijainnilla ei niin paljon ole merkitystä asunnon valinnan suhteen. Asun Tampereen seudulla ja täältä tulee juna nopeesti Hki. Olen asunut 5vuotta Satolla vuokralla ja ne valitsee aina etusijalla vanhat asukkaat kun asuntoa vaihtaa. Vuokra saisi olla n1300e. Sillä pitäs kai joku kaksio jo saada. Rivitaloon en enää halua kun tästä pääsen eroon. On niin isot lämmitys ja sähkökulut. Enemmänkin tytön koulun perustella teen valinnan. En halua mihinkään mamu/sossu alue kouluun tota likkaa.

Vierailija
14/25 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että 1300e on maximi. Muutan mielummin kivaan kaksioon hyvälle alueelle kuin isompaan huonompaan.

Vierailija
15/25 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi nyt se työpaikka ensin. Helsinki on suht. iso paikka ja työmatkoihin saa helposti menemään tunnin tai ylikin, jos asunto on eri puolella kaupunkia, kuin työ.

Ydinkeskustassa ei hirveästi edes asuntoja ole ja todennäköisesti työpaikkasi ei tule olemaan ihan keskustassa. Vai onko? Vuokrat täällä ovat aika kalliita, mutta toisaalta teille riittää pienikin asunto.

Mieti nyt vielä muuttoa. Vai vaihdatko vaan pienempään nykyisellä kotiseudullasi...

Vierailija
16/25 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kaksiota ei Helsingin keskustasta tosiaankaan saa 1300 eurolla/ kk. Pikemminkin2300 e

Vierailija
17/25 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satolta saat saunalliseen ja uudehkon asunnon 800€/kk. Mutta koko on 37m2 yksiö.

Vierailija
18/25 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Pasilasta saa Saton kaksion 58m2 reilulla tonnilla. Keskellä kaikkea, palvelut lähellä.

Vierailija
19/25 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tälläsiä ruudinkeksijöitä sieltä landelta muuttaa tänne, kato asias googlesta. Ytimeen pitää aina päästä, muuta Keravalle mielummin

Vierailija
20/25 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satolta saat saunalliseen ja uudehkon asunnon 800€/kk. Mutta koko on 37m2 yksiö.

Paikka Viikki. Ihan kiva alue. Vuokra tarkemmin 840€.