Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut uskovaiset on niin ilkeitä ja tuomitsevia?

Vierailija
29.06.2018 |

Etenkin jotkut tuntemani vapaiden suuntien uskovaiset ovat todella suvaitsemattomia, ilkeitä, jakavat tuomioitaan ja tuovat esiin paremmuuttaan. Eikö uskon kuuluisi viedä ihmistä lähemmäs Jeesuksen kaltaisuutta? Lempeyttä, viisautta, rakautta ja välittämistä toisia kohtaan? Nöyryyttä?

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä kokenut moneen otteeseen tätä nk`"ùskovaisten``hyvin lyhyt katseista ahdasmielisyyttä ja kovaa arvostelua, tuomitsemista. Saavat toki minun puolestani pitää uskonsa, mutta siinä vaiheessa, kun aletaan väkisn työntämään kurkusta tuutin täydeltä niitä ainoita oikeita mielipiteita ja uskonnollisia käsityksiä ja omaa elämäntapaansa, eikä osata ottaa huomioon, että tällä toisellakin osapuolella saattaa ehkä olla omat ajatukset, eri uskonto, tai erilainen elämänkatsomus ja paljon suvaitsevammat käsitykset niin se vaan ei ole oikein, enkä henkilökohtaisesti enää koskaan halua olla tekemisissä näiden nk. "uskovaisten" kanssa. Mittani on täysi heidän kanssaan, jos vaan saan korviini, että joku alkaa Jeesuksesta höpöttämään tai sanoo olevansa uskovainen otan jalat alleni, en halua olla missään tekemisissä heidän kanssaan, on niin negatiivisä kokemuksia.Viimeisin oli tämä, mun entinen kaverini, jonka otin mökille vieraaksi, joka alkoikin sitten sanelemaan ehtoja siellä, etten olisi saanut siideriä juoda omalla mökilläni, ja en saisi meikata ja pukeutua hameeseen ja puserokin pitäisi olla pitkähihainen ja korkea peittävä kaulus ei sellainen v-pääntie, jota yleensä aina käytän. Ja sexi mies ystäväni kanssa oli myös hyvin paheksuttavaa, kun emme avioliitossa ole

Vierailija
82/112 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmempiä ja vastenmielisempiä ihmisiä en ole juurikaan tavannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. lestat ja muslimit elävät niin rajoittunutta elämää, että sulkevat itsensä tiettyyn samoin toimivien piiriin. Muut ihmiset nähdään sekä uhkina, että vääräuskoisina ja haitallisina.

Tämä karsinoiminen johtaa vielä harhaluulooon, että ovat oman ryhmänsä tukemana oikeassa, oikeita uskovaisia ja muut tietenkin vääriä. Parempia ihmisiä. 

Vierailija
84/112 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, vanha äiti, yksinhuoltajia ei hell. srk:ssa arvosteta...olen 20vuotta käynyt oman paikkakuntani(pieni paikkakunta Pohj.-Savossa) hell.srk.n tilaisuuksissa. en ole tutustunut keneenkään, minua ei tervehditä...lapset kyllä leireille kelpaisivat aikoinaan, mutta aika pian lopettivat, huomasivat mitä pelleilyä seurakunnan touhut oli.

Mys lasteni pukeutumista, harrastuksia kaikkea muutakin arvostellaan, minua neuvotaan kuuluvalla äänellä lasteni kasvatuksessa ym.jos satun jonnekin kahvitilaisuuteen tms.

Olen kuit. osannut lapseni kasvattaa, toinen jo aikuinen akateeminen, ja toinen opiskelee....Sekä käynyt töissä koko ajan ja elättänyt ja kasvattanut lapsni yksin, joten en tunne heitä huonompi olevani, mutta enää kolmeen vuoteen en ole seurakunnan tilaisuuksissa käynyt .

Vierailija
85/112 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat saaneet huonoja vaikutteita ihannoimastaan satukirjasta Raamatusta.

Vierailija
86/112 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin jotkut tuntemani vapaiden suuntien uskovaiset ovat todella suvaitsemattomia, ilkeitä, jakavat tuomioitaan ja tuovat esiin paremmuuttaan. Eikö uskon kuuluisi viedä ihmistä lähemmäs Jeesuksen kaltaisuutta? Lempeyttä, viisautta, rakautta ja välittämistä toisia kohtaan? Nöyryyttä?

Eivät halua muistaa niitä samoja mokia mitä itse ovat tehneet.

Vierailija
87/112 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on, onneksi ei kaikki. Syitä mitkä tulee mieleen (olen itse uskis):

- väärä kasvatus, vanhemmat opettaneet tuomitsemaan "maailman ihmiset"

- seurakunnan kiihkeä opetus, rajanteosta uskovaisiin ja ei-uskovaisiin

- kova elämä takana, esim. yksi vankilassa istunut mies joka tuli uskoon, oli aluksi erittäin mustavalkoinen ja tuomitseva, saattoi alkaa haukkua jos joku vaikka tupakoi. Rauhoittui myöhemmin uskossa kasvaessaan.

- vanha teoria "homo tuomitsee homon" joskus tottakin: oma salattu puoli, jota ei kehtaa myöntää, tuomitaan toisissa

- kateellisuus ei-uskovien "vapaata ja helppoa" elämää (esim. vapaa seksi) kohtaan verhotaan arvosteluihin

jne

Vierailija
88/112 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat saaneet huonoja vaikutteita ihannoimastaan satukirjasta Raamatusta.

Päinvastoin. Kun sitä Raamattua ei uskovinakaan riittävästi lueta ja tutkita, niin pysytään niissä omissa elämän muovaamissa, joskus hyvinkin haavoittuneissa ja vääristyneissä ajatusmalleissa joiden kautta peilataan ihmisiä ja asioita. Raamattu on sellainen peili, johon on usein kivuliasta katsoa, koska se juuri paljastaa sen oman vääristyneisyyden ja kykenemättömyyden. Puhutaan siitä kuinka pitäisi rakastaa jopa vihollisia ja rukoilla heidän puolestaan, pitää toisia itseään parempina jne. Ei se ole luonnollisen ihmismielen mukaista, eikä uskovainenkaan automaattisesti muutu miksikään. Siksi Raamatussa kehoitetaankin että "muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä".

Vierailija
89/112 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnollisissa perheissä lapsille annetaan todella tiukka ja armoton kasvatus. Tämä tuottaa luonnehäiriöisiä ihmisraakileita.

Vierailija
90/112 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
91/112 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontoihin kuuluu yleensä sellainen yhteisöllisyys että pitää ajatella "me olemme hyviä, muut ovat pahoja". Se sitten purkautuu kultakin tavallaan.

Sitten on tietysti omana ryhmänään tällaiset Teuvo Hakkarais -tyypin hellarit, joiden koko uskonnollisuus perustuu muille vittuiluun. He saattavat helposti saada itsensä kaltaisia tyyppejä liittymään lahkoonsa, vaikka muut sitä karsastavaisivatkin.

Vierailija
92/112 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä keskustella uskovaisen kanssa kun keskustelu on tätä tasoa, että homot tuomitsevat kristityn.

Kukahan tässä ensimmäienä on ollut kivittämässä ja ketä? Selitykseksi ei kelpaa, että kun Raamattu sanoo.

Kristitty, muista aina, että vaikka uskonto on sinulle maailman tärkein asia, niin se on muille ihmisille kuitenkin VAIN uskonto, etkä voi sen perusteella tuomita ihmisiä jotka eivät jaa teidän uskomuksia. Sinulla ei ole mitään oikeutta siihen. Ja jos sitten joku vastaa teidän tuomitsemisiin ilkeästi, niin älä ainakaan itke ja piipitä, sillä kestä se minkä olet itse aloittanut.

Vierailija
93/112 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä ei ole omaa tuntoa.

Onko niillä sitten toisten tunto?

Uskovaiset ovat ulkoistaneet omantunnon jeesukselle.

Vierailija
94/112 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa uskovaisista jotka tunnen joutuvat kadotukseen. Jeesus itse sanoi että älkää tuomitko ja nuo jatkuvasti "tietävät" kuka joutuu helvettiin. Se joka itsensä ylentää, se alennetaan.

Vierailija
95/112 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
96/112 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska uskonnon tehtävä on jakaa ja hallita.

Kaikki uskonnot ovat pahasta.

Islam ei ole koskaan pahasta. Loppujen lopuksi Isisinkin jäsenet ovat hartaita mùslimeja. He vain tulkitsevat Koraania hiukan eri tavalla kuin moni muu.

Vierailija
97/112 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Haluan kuulla lisää näitä tarinoita; ovat herkullisia.

Vierailija
98/112 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en meinaa enää sietää varsinkaan minkään "lahkon" ihmisiä. Ovat kohdelleet läheisiäni huonosti ja ärsyttää se,  eivät hyväksy erilaisia ihmisiä. 

Vierailija
99/112 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien uskontojen keksijöiden on täytynyt olla psykopaatteja.

Vierailija
100/112 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan ilmiön. Olen itse uskova ja oppinut noin käyttäytyvien kanssa kutakuinkin asettelemaan sanani niin, ettei kukaan mene tolaltaan ja tarvitse ruveta vääntämään. Aidosti olen Jumalaa etsinyt ja Raamattua luen myös.