Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut uskovaiset on niin ilkeitä ja tuomitsevia?

Vierailija
29.06.2018 |

Etenkin jotkut tuntemani vapaiden suuntien uskovaiset ovat todella suvaitsemattomia, ilkeitä, jakavat tuomioitaan ja tuovat esiin paremmuuttaan. Eikö uskon kuuluisi viedä ihmistä lähemmäs Jeesuksen kaltaisuutta? Lempeyttä, viisautta, rakautta ja välittämistä toisia kohtaan? Nöyryyttä?

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikista ryhmistä löytyy ”erikoisia” tapauksia.

Vierailija
62/112 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pieni ihminen edes jossain saa olla parempi kuin muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat varmaan niin varmoja siitä, että heidän uskonsa on ainoa oikea ja kaikkien muiden tapa elää on turmiollinen ja huono. Se varmaan antaa heille sen oikeutuksen heidän omissa silmissään. Tosin tuollaisia ihmisiä on jokaisessa ihmisryhmässä - uskovaiset eivät ole ainoita.

Vierailija
64/112 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin seuroissa käynnit kiusaamisen takia. Tässä yhteydessä sanon ettei tämä ole mitään teinitouhua. olen 30 ja kiusaajat 25- 35v . Minulla on erityispiirre minkä takia minua on helppo kiusata. Kuuntelen seurat netistä. Kiusaajissa on myös ns "hyviä" uskovaisia. Olen yrittänyt puhua asiasta mutta vastaus on että se synti joka panee ihmisen kiusaamaan. Eipä paljon uhria lohduta tämä vastaus. Raamattu opettaa pyytämään anteeksi. Viinaankin olen sortunut välillä, koska se helpottaa henkistä tuskaa hetkellisesti. Olen antanut itselleni luvan ottaa viinaa, onhan uskonsisarilla ja -veljillä oikeus kiusata minua.

Vierailija
65/112 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin seurakunnissa on sellainen meno, että sanotaan suoraan että mukaan on tosi vaikea päästä tms. Siis kyseisten seurakuntien "idea" on siinä, että pitää miellyttämällä miellyttää muita päästäkseen johonkin sisäpiiriin jossa on sisäpiirin omia sosiaalisia pelejä? Eihän tollasella ole mitään tekemistä uskon tai Jumalan kanssa.

Vierailija
66/112 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi karkuun juokset niin varoen

Vierailija
67/112 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne todelliset uskikset kiusaa muita.

Vierailija
68/112 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaiset uskovat ovat erittäin potentiaalisia helvettiinmenijöitä. Ei Jumala välitä mistään ulkoisista seikoista, vaan sydämestä. Se on näillä kiusaajauskovilla täynnä pimeyttä.

Vierailija
69/112 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden kiusaaminen joista ei muutkaan tykkää. Oma itsetunto vahvistuu sillä konstilla.

Vierailija
70/112 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt. Nämä ihmiset tekevät elämässään kaiken päinvastoin julkisesti väittävät.

Vierailija
71/112 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
72/112 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

He saavat myös kadehtia, arvostella muita ja muiden ratkaisuja, olla ylpeitä ja alentaa muita. Heillä on myös oikeus tuomita vääräuskoisia yms...

Vierailija
73/112 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunistit vihaavat vielä enemmän.

Vierailija
74/112 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä ei ole omaa tuntoa. Kun ilkeilevät, törkeilevät, tekevät pahuuksia, niin ei tarvi tehdä muuta kuin liittää iltarukoukseen osuus:saisinko tämän päivän synnit anteeksi. Sitten aamulla voi aloittaa puhtaalta pöydältä.

Vierailija
75/112 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa tutulta. Meillä pieni yhteisö, jossa kaikki etsii virheitä ja mässää toisten epäonnistumisilla. Enpä voinut uskoa, että sairain työyhteisö löytyy kirkon alta. Ja miten voikin mahtua niin paljon kiusaajia juuri suntioihin ja pappeihin.

Vierailija
76/112 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä ei ole omaa tuntoa.

Onko niillä sitten toisten tunto?

Vierailija
77/112 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin seurakunnalla kymmenen vuotta sitten töissä, suntio kertoi että seurakunnat on Suomen riitaisimpia työpaikkoja.

Ilman tuota tietoakaan en menisi toiste, vaikka en kyllä pääsisikään koska en kuulu kirkkoon, vaikka kyllä seurakuntavirkailijoiden sukulaiset pääsivät, vaikka ei pitäisi.

Vierailija
78/112 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun melko uskonnollisella paikkakunnalla, jossa on esim. lestadiolaisia ja helluntailaisia aika paljon. Lisäksi perheessä ja sukulaisissa on muutamia uskovaisia.

Kyllä molemmat porukat on melkoisen vinksahtaneita ja varsinkin 1970-luvulla meno oli ihan pöhköä ja tekivät kyllä kaikenlaista jota häpeävät nykyään.

Edelleen väki on jumiutunutta, ilkeää kun tilaisuuden saa ja kaikki muu on kauheaa ja ihmeellistä. Kyllä usko syö aivot pasta.

Vierailija
79/112 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin seuroissa käynnit kiusaamisen takia. Tässä yhteydessä sanon ettei tämä ole mitään teinitouhua. olen 30 ja kiusaajat 25- 35v . Minulla on erityispiirre minkä takia minua on helppo kiusata. Kuuntelen seurat netistä. Kiusaajissa on myös ns "hyviä" uskovaisia. Olen yrittänyt puhua asiasta mutta vastaus on että se synti joka panee ihmisen kiusaamaan. Eipä paljon uhria lohduta tämä vastaus. Raamattu opettaa pyytämään anteeksi. Viinaankin olen sortunut välillä, koska se helpottaa henkistä tuskaa hetkellisesti. Olen antanut itselleni luvan ottaa viinaa, onhan uskonsisarilla ja -veljillä oikeus kiusata minua.

Ovatpa raukkoja ja joko tyhmiä tai tahallaan ymmärtävät synnin ja sen tekemisen väärin.

Onneksi et ole menettänyt uskoasi, voimia ja halaus sinulle <3

Vierailija
80/112 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisia on hyvin monenlaisia. Jo uskontoja on erilaisia, samoin uskonnollisia yhteisöjä ja tietenkin yksilöitä. Ovilla käännyttämässä esim.käyvät jehovan todistajat ja metodistit. Jotkut, yleensä tiettyihin herätysliikkeisiin kuuluvat, ovat tuomitsevia ja suvaitsemattomia. Kuten viidesläiset, joihin Päivi Räsänen kuuluu. Mutta hyvin monet uskovaiset ovat mukavia, tavallisen oloisia ihmisiä, jotka eivät yhtään mitään tunkeile tai tuomitse. Sellaisia ihmisiä löytyy esim.herännäisistä eli körteistä, jos nyt herätysliikkeistä puhutaan. Se tuomitsevuusmielikuva tulee siitä, että vähemmistö on niin äänekäs. Minusta se on harmillista. 

Sama pätee kyllä ateisteihin. Osa on rauhallisesti suhtautuvia, osa kiihkomielisiä ja epäsensitiivisiä. Meitä kun on aina nii  moneen junaan. Itselläni on ystävinä niin uskovaisia kuin ateistejakin. Aivan sulassa sovussa.