Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut uskovaiset on niin ilkeitä ja tuomitsevia?

Vierailija
29.06.2018 |

Etenkin jotkut tuntemani vapaiden suuntien uskovaiset ovat todella suvaitsemattomia, ilkeitä, jakavat tuomioitaan ja tuovat esiin paremmuuttaan. Eikö uskon kuuluisi viedä ihmistä lähemmäs Jeesuksen kaltaisuutta? Lempeyttä, viisautta, rakautta ja välittämistä toisia kohtaan? Nöyryyttä?

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en meinaa enää sietää varsinkaan minkään "lahkon" ihmisiä. Ovat kohdelleet läheisiäni huonosti ja ärsyttää se,  eivät hyväksy erilaisia ihmisiä. 

Kannattaa vaan varoa ettet syyllisty rasismiin.

Vierailija
102/112 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kristitty toisia tuomitse, tai ei ainakaan pitäisi. Olen kristitty ja syntinen ja siksi tarvitsen armon. Jeesus on minut pelastanut ja pelastaa jokaisen, joka sitä haluaa. ❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan ilmiön. Olen itse uskova ja oppinut noin käyttäytyvien kanssa kutakuinkin asettelemaan sanani niin, ettei kukaan mene tolaltaan ja tarvitse ruveta vääntämään. Aidosti olen Jumalaa etsinyt ja Raamattua luen myös.

Jatkan vielä että silti ymmärrän niitä ulospäin jyrkän oloisia hyvin. Omasta puolesta voin sanoa että vain Jumala päästää uskonnollisuudesta. Eli en ole sen parempi.

Vierailija
104/112 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne todelliset uskikset kiusaa muita.

Kyllä ne kiusaa. Itse olen joutunut kiusatuksi erilaisuuteni tähden. Siinä joukossa on paljon rikkinäisiä ihmisiä, jotka nostavat itseään ylöspäin painamalla muita alas. Ei se ole mikään pyhimysten joukko. Niinkuin en itsekään ole.541

Vierailija
105/112 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimatta sanoa kenestäkään yksilöstä mitään, niin kyllä, noin se pitäisi olla. Se ei kuitenkaan ole Sanan mukaista, että ihminen uskoon tultuaan automaattisesti sellaiseksi muuttuisi. Se on se nisunjyvän tie, josta Raamatussa puhutaan. Hedelmä on näkyvä, ja niistä Jumalan lapset tunnetaan, mutta kasvu on salattu. Jokaisella on oma ristinsä. Se hedelmä tulee vain kuoleman kautta, itselleen ja omalle yrittämiselle kuolemisen kautta. Sen kautta, kun näkee sen todellisuuden itsestään, ettei siitä lähde mitään hyvää. Ei se minkä kylvät virkoa eloon, ellei se (siemen) ensin kuole. Vain tyhjään astiaan Jumalan voima voi asettua. Jumala kääntää kaikki epäonnistumisetkin voitoksi, kun ja jos ne tuodaan hänelle. Hengen hedelmiä ovat ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

Raamatun mukaan tuomioiden on aika alkaa Jumalan huoneesta, eli seurakunnasta, ei suinkaan maailmasta. Nisu ja luste erotetaan toisistaan. Siihen asti niiden annetaan kasvaa yhdessä, koska vain Jumala tietää kunkin ihmisen kohdalla, että onko vielä toivoa parannukseen eli mielenmuutokseen.

Minua inhottaa uskovaisissa myös se, että KUN niitä satuja ei pystytä mitenkään järkevästi perustelemaan (ei tietenkään, koska ovat satuja) niin aletaan sössöttää kaikenmaailman nisuista, jyvistä ja sun muista hölynpöly vertauskuvista.

Raukkamaista ja noloa mennä piiloon niiden taakse.

Jos joku juttu on järkevä, sen KYLLÄ pystyy selittämään ilman vertauskuviakin. Ihan varmasti.

Niin kaikki muutkin tosiasiat selitetään ja pystytään selittämään.

Ei missään yliopistoissa tai tutkimuslaitoksissa puhuta ja opeteta nisunjyvistä ja nusunjyvistä.

Vain uskovaiset sössöttävät noita juttujaan kun eivät parempaan pysty.

Vierailija
106/112 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kirkko työnantajana ollut se psikka misdä työpaikkakiusaataan paljon?

Vierailija
107/112 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kristitty toisia tuomitse, tai ei ainakaan pitäisi. Olen kristitty ja syntinen ja siksi tarvitsen armon. Jeesus on minut pelastanut ja pelastaa jokaisen, joka sitä haluaa. ❤️

Keneltä hän on sinut pelastanut? Isänsä asettamalta helvetinliekki rangaistukseltako?

Onko Jumalasi kaikkivaltias? Vai sadisti?

Vierailija
108/112 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on todellista Jeesuksen Rakkautta olevinaan, kun käytös toista peruskohteliasta ihmistä kohtaan muuttuu tylyksi ja vihamieliseksi vain sen vuoksi, kun saa tietää tämän olevan ateisti eli "pakana". Vaikuttaa aivan täysin samanlaiselta äärihihhuloinnilta kuin niillä uskonnollisilla terro ristiryhmilläkin, jotka tap paa ihmisiä pelkästään heidän väärien uskomuksiensa vuoksi.

Vierailija
109/112 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keneltä hän on sinut pelastanut? Isänsä asettamalta helvetinliekki rangaistukseltako?

Onko Jumalasi kaikkivaltias? Vai sadisti?

Pelastus on pelastumista synnistä (ja sen väistämättömästä rangaistuksesta). Synti puolestaan on ”sydämen luopumista Jumalasta”, valitettava tila jossa ihmistä ei ole tarkoitettu eikä luotu elämään.

Ihminen on alusta loppuun asti täysin riippuvainen Jumalasta, ja jos ihminen hylkää Jumalan, hän ”hylkää ainoan olemassaolevaan ravinnon koko maailmankaikkeudessa, jolloin hänen kohtalonsa on nääntyä ikuisesti” (C.S. Lewis).

Siinä on h e l v e t i n olemus lyhyesti. Se ei vaadi Jumalaa olemaan millään tavalla sadisti.

Vierailija
110/112 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niillekin on oltu ilkeitä ja tuomitsevia.

Otsa hiessä sinun pitää leipäsi ansaita jne...

Vierailija
111/112 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niillekin on oltu ilkeitä ja tuomitsevia.

Otsa hiessä sinun pitää leipäsi ansaita jne...

Vierailija
112/112 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kaikki ihmiset ei elä niinkuin Jumalan Sana neuvoo elää: että uskovien kannattaisi itsensä lukea enemmän uuden testamentin ohjeita, miten tulee yttähtyä: ja YLEENSÄ ETTÄ ONKO ITSE UUDESTI SYNTYNYT JUMALAN LAPSEKSI JA SAANUT KRISTUKSEN HENGEN ? JOS uskova elää Pyhän Hengen ohjauksessa, eikä OMA ILKEÄN LIHAN. MIELENSÄ VALLASSA, niin kyllä käytös toisia kohtaan tulisi olla Kristuksen mielen mukaista. Näkyykö HENGEN HEDELMÄ siinä, miten sanomme toiselle ihmiselle, jos nyt oikeasti joku tulee vaikka bikinit päällä kokoukseen, no enpä ole sellaista kyllä nähnyt. Mutta olen itsekin saanut kuulla, miten minun meikkaamista tai muka liian isoa kaula aukkoa on "eräät uskovat ruotineet hyvinkin ilkeästi" : sellaiset ihmiset painavat alas eikä toimi Kristuksen rakkaudesta käsin. Hdidän tulisi itsensä tehdä parannusta siitä, että ovat kovia ja rakkaudettomia, joskus myös lanihenkisiä. Toivottavasti geket parannusta kovuudestaan.