Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis Muumeissa on äänien lisäksi muutettu myös repliikkejä?!

Vierailija
29.06.2018 |

"Sanaton".

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutraalit ilmaisut ymmärrän, mutta muuten legendaariset repliikit olisi voitu säilyttää.

Jep, kasvoin 90-luvulla ja katsoin muumeja koko lapsuuteni aivan hulluna, joten minulla lienee niihin erityinen tunneside ja sen vuoksi en halua katsoa näitä uusia.

Vierailija
22/72 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mdnnd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

abab kirjoitti:

Tää on niin taas tätä, että kun ollaan itse niin epävarmoja ja avuttomia niin täytyy kiinnittää tälläisiin asioihin edes huomiota. Kun oot mitä oot, niin ihan takuulla saat sitä olla nykyajan suomessa. Kukaan ei sulta kalastamista tuu kieltämään, siksi että muumeissa on kalamiehiä. :D

Kukaan ei myöskään kiellä sitä, että kuljet naisena näkyvät säärikarvat paljaina julkisilla paikoilla - silti jokin vaikuttaa isoon osaan naisista niin, että he eivät kuitenkaan tee niin. Eikö tällaisella ilmiöllä ole merkitystä, koska noin toimimisesta ei säädetä rangaistusta?

No onko siitä jotain yhteiskunnallista haittaa, että trendi on tälläinen? Mulla ei ainakaan ole mitään haluakaan, koska säärikarvat on rumia myös miehillä. Jos haluaisin, niin kulkisin muista välittämättä. Eikös tämäkin ole enimmäkseen itsetuntokysymys toimia tietyn ajan trendejä vastaan? Turha siitä on yhteiskuntarakenteita syyttää.

Yhteiskuntarakenteita turha syyttää asioista, joita yhteiskuntarakenteet luovat ja ylläpitävät? Kiinnostava logiikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mdnnd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

abab kirjoitti:

Tää on niin taas tätä, että kun ollaan itse niin epävarmoja ja avuttomia niin täytyy kiinnittää tälläisiin asioihin edes huomiota. Kun oot mitä oot, niin ihan takuulla saat sitä olla nykyajan suomessa. Kukaan ei sulta kalastamista tuu kieltämään, siksi että muumeissa on kalamiehiä. :D

Kukaan ei myöskään kiellä sitä, että kuljet naisena näkyvät säärikarvat paljaina julkisilla paikoilla - silti jokin vaikuttaa isoon osaan naisista niin, että he eivät kuitenkaan tee niin. Eikö tällaisella ilmiöllä ole merkitystä, koska noin toimimisesta ei säädetä rangaistusta?

No onko siitä jotain yhteiskunnallista haittaa, että trendi on tälläinen? Mulla ei ainakaan ole mitään haluakaan, koska säärikarvat on rumia myös miehillä. Jos haluaisin, niin kulkisin muista välittämättä. Eikös tämäkin ole enimmäkseen itsetuntokysymys toimia tietyn ajan trendejä vastaan? Turha siitä on yhteiskuntarakenteita syyttää.

Yhteiskuntarakenteita turha syyttää asioista, joita yhteiskuntarakenteet luovat ja ylläpitävät? Kiinnostava logiikka.

No ajatellaan asiaa niin. Jos sä haluat tehdä jotain, niin etkö sä silloin tee sitä? Vai jätätkö tekemättä, koska se on sopimatonta sukupuolellesi? Minä en. Kaikkein paras muutos tapahtuu sillä, että otat itse vastuun itsestäsi, etkä märise muiden ihmisten puheita tai muumeja netissä

Vierailija
24/72 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siis siitä,etteikä asenteissa vois olla vieläkin viilattavaa. Vaan siitä miten niitä asenteita vastaan on parasta taistella. Tyhjänpäiväisellä kitinällä se ei onnistu, vaan teoilla.

Vierailija
25/72 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle on tähän syyllinen. He, siis verorahoilla rahoitettu pulju, hinnoittelivat muumit niin korkealle, että "uusi tuotanto" koki kannattavammaksi palkata kokonaan uudet ääninäyttelijät. Voitte siis päätellä kuinka iso summa tuo on ollut? Mukana kuitenkin esim. Ilkka Villi ja tämä mikälie sallkareiden Seppo. Varmasti kovat taksat heillä. Samalla he joutuivat ottamaan uudet käännökset. Eli YLEn vuoksi uudet repliikit ja uudet äänet.

Itse olin katkera muurahaisleijonan äänestä. Alkuperäinen oli niin hauska!

Vierailija
26/72 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/viihde/art-2000005081231.html

Linkki viitaten edelliseen viestiin.

Vierailija
27/72 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma vaapukkamehu on muutettu vadelmamehuksi, koska nykyajan lapset eivat tieda mita vaapukat ovat. No, en tiennyt minakaan 90-luvulla, mutta se jotenkin kuului asiaan, etta Muumilaaksossa juodaan nimen omaan vaapukkamehua. Mina myos lapsena sanoin usein, etta ilma on "parahultainen", opin sen Muumeista ja vanhemmat monesti ihmetteli kyseista ilmausta. Molemmat on juuri sita ihanan vanhahtavaa puheenpartta, joka omasta mielestani rikastaa kielta!

Vierailija
28/72 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös varmaankin räppi ja hiphop täytyy jo kohta ujuttaa mukaan kun laulelmat jo lapsille outoja?

Vierailija
29/72 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle on tähän syyllinen. He, siis verorahoilla rahoitettu pulju, hinnoittelivat muumit niin korkealle, että "uusi tuotanto" koki kannattavammaksi palkata kokonaan uudet ääninäyttelijät. Voitte siis päätellä kuinka iso summa tuo on ollut? Mukana kuitenkin esim. Ilkka Villi ja tämä mikälie sallkareiden Seppo. Varmasti kovat taksat heillä. Samalla he joutuivat ottamaan uudet käännökset. Eli YLEn vuoksi uudet repliikit ja uudet äänet.

Kyllä tämä johtui herkkahipiäisten femakkojen vollotuksesta "sovinismista" ja "epäkorrektiudesta". Turha siitä on Ylea syyttää.

Vierailija
30/72 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Jenni-tädistä oli tehty Mimmi-täti? :(

Vierailija
31/72 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on surullista?

Koska kyse on poliittisesta projektista, jolle on annettu aivan liian paljon tilaa.

Vierailija
32/72 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

abab kirjoitti:

No miksi on sitten ongelma, että Muumeissa on kalastajia? Ei kukaan sulta kalastamista kiellä, vaikkei kalamiehistä puhuta.

Vierailija
33/72 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä johtui herkkahipiäisten femakkojen vollotuksesta "sovinismista" ja "epäkorrektiudesta". Turha siitä on Ylea syyttää.

No tuotantoyhtiö syyttää Yleä, onneksi sinä tiedät paremmin.

Vierailija
34/72 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Nuuskamuikkunen oli lähtenyt etelään ja Niiskuneiti sanoi Niiskulle että Muumipeikolla on ikävä Nuuskamuikkusta, Niisku sanoi (ennen) "Roskaa, miehet eivät ikävöi ystäviään"

Nykyään "Aikuiset eivät ikävöi ystäviään"

Typerästi muutettu, eihän Muumipeikko edes ole aikuinen.

Samaa mieltä. Tuossahan käsitellään osuvasti sukupuoliin liitettyjä odotuksia joita Niiskun kommentti edustaa, ja Muumipeikko on hyvä esimerkki siitä, että kaikki miehet (tai pojat) eivät sovi perusäijän muottiin.

Vierailija
35/72 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Nuuskamuikkunen oli lähtenyt etelään ja Niiskuneiti sanoi Niiskulle että Muumipeikolla on ikävä Nuuskamuikkusta, Niisku sanoi (ennen) "Roskaa, miehet eivät ikävöi ystäviään"

Ei lainkaan typerää. Muumipeikolle sanottiin näin esimerkkinä siitä, miten aikuiset käyttäyvät.

Mies-kommentti oli hyvä jättää pois, sillä se antaa ymmärtää, että miehet olisivat henkisesti se vahvempi sukupuoli ja naiset itkevät ja tuntevat negatiivisia tunteita.

Höpsis. Pointtinahan tuossa oli, että Niisku on väärässä. Kyllä aikuisetkin ikävöivät ystäviään, eli miten tuo repliikki muka olisi "parempi"?

Vierailija
36/72 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ndkd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mdnnd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

abab kirjoitti:

No ajatellaan asiaa niin. Jos sä haluat tehdä jotain, niin etkö sä silloin tee sitä? Vai jätätkö tekemättä, koska se on sopimatonta sukupuolellesi? Minä en. Kaikkein paras muutos tapahtuu sillä, että otat itse vastuun itsestäsi, etkä märise muiden ihmisten puheita tai muumeja netissä

Vähän liian helppoa sanoa, että kaikkien tulisi vain ottaa itse vastuu kaikesta. Että miksi yhteiskunnan pitäisi edes yrittää tarjota kaikille tasapuolisia mahdollisuuksia mihinkään, kun kaikkihan voisivat vain ottaa ne mahdollisuudet itse?

Itse olen sillä kannalla, että yhteiskunta tarjoaisi sellaisen pohjan, että jokainen voisi tehdä erilaisia valintoja helposti eikä vain silloin jos on raudanluja (keskivertoa paljon parempi) "itsetunto" kuten sinulla.

Vierailija
37/72 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jenni-tädistä oli tehty Mimmi-täti? :(

Ja Hömelöstä Vekkuli.

Ihan turhaan muutettiin äänet, kyllä se vaan on niin että ainoa oikea Hemuli on Tapio Hämäläinen!

Vierailija
38/72 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Tuossahan käsitellään osuvasti sukupuoliin liitettyjä odotuksia joita Niiskun kommentti edustaa, ja Muumipeikko on hyvä esimerkki siitä, että kaikki miehet (tai pojat) eivät sovi perusäijän muottiin.

No tuostahan menee lapsi aikuisena sekaisin kun jää ikävöimään ystäväänsä.

Vierailija
39/72 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

abab kirjoitti:

No miksi on sitten ongelma, että Muumeissa on kalastajia? Ei kukaan sulta kalastamista kiellä, vaikkei kalamiehistä puhuta.

Pointtihan on se, että tämä ei ainakaan sitä tasa-arvoa edistä suuntaan tai toiseen, puhuttiin siinä kalamiehistä tai kalastajista, kun sillä ei mitään merkitystä ole. Se on vain pieni prosentti mitä nuo vaikuttaa oikean tasa-arvon syntymiseen.

Vierailija
40/72 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ndkd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mdnnd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

abab kirjoitti:

Vähän liian helppoa sanoa, että kaikkien tulisi vain ottaa itse vastuu kaikesta. Että miksi yhteiskunnan pitäisi edes yrittää tarjota kaikille tasapuolisia mahdollisuuksia mihinkään, kun kaikkihan voisivat vain ottaa ne mahdollisuudet itse?

Itse olen sillä kannalla, että yhteiskunta tarjoaisi sellaisen pohjan, että jokainen voisi tehdä erilaisia valintoja helposti eikä vain silloin jos on raudanluja (keskivertoa paljon parempi) "itsetunto" kuten sinulla.

Ei niitä mahdollisuuksia miehillekkään tarjota tarjottimella. Ihan itse pitää kouluttautua,pyrkiä korkemmalle,pyytää palkankorotusta ei ne itekseen niitä korkeita palkkoja saa, vaan hyvin perustelemalla asian. Ja onhan se totuus, että naiset hakeutuu matalapalkka-aloille, jotka ei tuota mitään ennemmin kuin tuottaviin aloihin. Niillä aloilla taas naisen palkka on täysin sama, kuin yhtäkauan ja samat taidot omaavan miehen(jos ymmärrät hakea sitä lisäpalkkaa, kertomalla syyn sille.) Tunnen useita naisia näiltä aloilta, ja kenelläkään ei ole mitään ongelmia, kun ei keskity itkemiseen mediassa, vaan työskentelemään hyvin ja vaatimaan palkkaa osaamistason mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän