Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään, että olen heikkolahjainen

Vierailija
29.06.2018 |

Peruskoulun päättötodistuksen k.a oli 5 jotain. Ei ollut mitään kiinnostusta koulunkäyntiin. Halusin sieltä nopeasti pois.
Vielä parikymppisenä näin painajaisia että olin edelleen yläasteella. Kun heräsin olin äärimmäisen helpottunut. Minulle kouluajat olivat yhtä h*lvettiä. Kunpa olisin ollut samanlainen kuin muut ja suoriutunut peruskoulusta edes keskinkertaisin arvosanoin.
Täytän pian 30 enkä ole opiskellut mitään peruskoulun jälkeen. Motivaatiota ei edelleenkään ole. Työpaikka minulla on.

Harmittaa ettei älykkyyttäni tutkittu kouluaikoina. Jos minut olisi testattu olisin saattanut saada diagnoosin ja selityksen sille miksi en pärjännyt.

Olisikö hölmöä käydä nyt aikuisiällä tutkituttamassa itsensä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy HEROsta, Helsingin erilaiset oppijat.

Vierailija
2/7 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkita toki. Onhan se varmaan kiinnostavaa saada tietää älykkyysosamääränsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sait töitä? Vaikka tulisikin ilmi, että olet heikkolahjainen, niin älä silti ala käyttää sitä perusteluna kaikkeen. Voihan se olla, että sinulla oli peruskoulussa vain motivaatio-ongelmia. Miten pärjäät töissä?

Vierailija
4/7 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei välttämättä ole heikkolahjaisuudesta, vaan esim. lukihäiriöstä, adhd:stä, autismista jne. Kannattaa selvittää asia, niin voit saada tarvitsemaasi apua. Sinulla on mahdollisuus aikuisenakin opiskella. Tsemppiä ❤

Vierailija
5/7 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrititkö lukea läksyt, vaikka ei ollut motivaatiota. Miten koulu tuki sinua? Saitko erityisopetusta? Peruskoulussa pärjää yleensä ihan hyvin pelkästään kuuntelemalla tunnilla ja tekemällä läksyt jotenkin.

Ihmiset on erilaisia. Raja on vaikea vetää tavallisen ja vähän heikkolahjaisen välillä.

Vierailija
6/7 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko hakea mahdollisesti eläkettä?

Vierailija
7/7 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on työpaikka. Haittaako epäilemäsi heikkolahjaisuus työntekoasi vai pärjäätkö hyvin? Mihin tarvitset diagnoosia mahdollisesta heikkolahjaisuudesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä