Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eurokankaan verhot 1700€?

Vierailija
16.06.2025 |

6 kpl pimennys- ja laskosverhoja kettukankaasta ovh 1700e, nyt Torissa myynnissä 550e käytettyinä. 

Omiin korviin kuulostaa hurjalta tuo hinta, mutta ovatko teetetyiksi ok-hintaiset mielestänne?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee hinta, siis korkea. 

Vierailija
2/23 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kankaan hinta on mahtanut olla korkea!!! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta sun aloituksesta ei nyt ihan selviä että onko kuinka monta suoraa verhoa ja kuinka monta laskosverhoa. Mutta otetaan pieni laskutoimitus. Oletetaan että olisi 6kpl suoria pimennysverhoja. Verhon mitta 3m ja kankaan metrihinta vaikkapa 60€/m mitä se hyvin voi olla oimennyskankaissa. 6x3x60 =1 080, eli pelkät kankaat maksaisi suotiin verhoihin 1080€. Ompelutyö päälle. Laskosverhoissa ompelutyön hinta on moninkertainen ja niihinkin pitää laskea kankaat.

Eli tuo yhteensä 1700€ alkuperäinen hinta ei ole lainkaan mahdoton.

Vierailija
4/23 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein laskelman Eurokankaan sivuilla Marimekon kankaasta ja kuuden 250 cm verhon hinnaksi tuli 1336 euroa. Verhonauroista yksistään jo hintaa tulisi yli 180 euroa. 

Kalliiksi tulee.

Vierailija
5/23 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Ikeasta vastaavat, vein ompelijalle lyhennettäväksi. Hintaa noin 200 €. 

Vierailija
6/23 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppias myy vähän mutta kalliilla. Tyytyy tähän.

Vierailija
7/23 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin Ikeasta vastaavat, vein ompelijalle lyhennettäväksi. Hintaa noin 200 €. 

Ei ehkä ihan yhtä hienot, mutta varmaan toimivat. 

Vierailija
8/23 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen työn hinta on korkea. Eurokankaassa on hyvä palvelu, tulevat kotiin mittaamaan ja asentavat verhot. Ihan superhyvä palvelu on ollut aina. 

Vierailija
9/23 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla ei varaa maksaa kuin murto-osa, eli edullisemminkin löytyy. Tosin ompelu voi maksaa.

Vierailija
10/23 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen työn hinta on korkea. Eurokankaassa on hyvä palvelu, tulevat kotiin mittaamaan ja asentavat verhot. Ihan superhyvä palvelu on ollut aina. 

Tuosta palvelusta voisikin maksaa tuon hinnan, pelkistä verhoista ei.

Vierailija
11/23 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin Ranskasta Moondream pimennysverhot, ei tosin laskosverhot. Tsekatkaa.

Vierailija
12/23 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitapa linkki siihen ilmoitukseen, niin tsekataan voiko pitää paikkansa. En tiedä mistä kettukankaasta puhut, mutta ainakin Marimekon Ketunmarja-kangas maksaa tällä hetkellä Eurokankaassa 55€/m, joten tosiaan yksi verho voi maksaa hyvinkin 165 € pelkät kankaat. Vielä jos tuohon tarvitsee pimennyskankaan vuoriksi, niin se vielä lisää kankaisiin menevää rahamäärää. Ja noita oli siis 6 verhoa, joiden ompelukin on maksanut jotain siellä Eurokankaassa.

Vierailija
13/23 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tilasin Ranskasta Moondream pimennysverhot, ei tosin laskosverhot. Tsekatkaa.

Lisään vielä, jos pituus antaa periksi, nuo rinkulaosat voi poistaa.

Vierailija
14/23 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurokankaalla on muutama eri kettukangas ja ne on näköjään 49-55€ metri ja verhoihin menee aikalailla kangasta ja niiden ompelu maksaa. Jos joku vielä väittää, että ompelemalla itse säästää rahaa niin ei ole tainnut käsityökaupoissa ihan viime vuosina käynyt. 

Minä ostin kaupasta pimennysverhon ja oli aika reilusti alle tonnin, reilusti alle tuon 550€ Se on kyllä tylsä harmaa verho, mutta ei ole muutamaa satasta verhoihin laittaa.

Vierailija
15/23 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ompelija, minulle tuodaan todella usein verhoja lyhennettäväksi/pidennettäväksi/levennettäväksi. On tilattu edullisesti netistä, saatu halvat verhot kotiin ja hoksattu, että ei ole hyvä. Sitten mitataan itse ja kannetaan ompelijalle kangaskasa ja oletetaan, että hän tekee ihmeitä. Kuvioiden tulee täsmätä, verhonauha tulee säilyttää jne. ja silti pitäisi jotenkin salaperäisesti saada 10 cm lisää pituutta tai lyhentää saman verran, mutta ei saa leikata kangasta, jos joskus halutaankin pitemmät verhot. Silti alareunan tulee olla siisti eikä lyhentäminen saa näkyä.

Tuo 1700 e kuudesta verhosta vaikuttaa edulliselta. Laskosverhossa on paljon enemmän työtä kuin jossain valmiskapassa.

Vierailija
16/23 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyikin se ilmoitus 

https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/16539290?ci=5

eli 4 kpl 250 cm pitkiä verhoja ja 2 kpl 201 pitkiä laskosverhoja, kaikki vuoritettu.

Eli kangasta on mennyt sellaiset 12 x 3 m (kettukangasta 6 x 3 m ja vuorikangasta 6 x 3 m) + ompelut

Jos vaikkapa kummankin kankaan metrihinta olisi siinä 30€ luokkaa, menisi pelkkiin kankaisiin jo tonnin verran. Ja moni kangas maksaa enemmänkin.

Vierailija
17/23 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan itse mitata ja ommella veroni. Niistä tulee superhyvät. Verhoja tehdessä pitää vain osta ommella suoraan.

Vierailija
18/23 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kertonut verhojen pituutta eikä laskosverhon leveyttä.

Tutuilla on moderni talo, jossa ikkunoiden korkeus on 3,5 m. Sinne verhot maksavat aika lailla enemmän kuin meidän mökille, jossa ikkunan korkeus on vähän yli metrin.

Vierailija
19/23 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuteen verhoon 1600 menee helposti. Yhden verhon mitta on parin-kolmen metrin välillä huonekorosta riippuen ja jos tosiaan on vielä vuorattu, niin kangasta menee kaksinkertainen määrä. LIsäksi tukikankaat ja mahdolliset renkaat. Ja työ lisäksi.

Vierailija
20/23 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut ommeltua kaikki elämän verhot itse. On ollut rimpsuja, laskoksia ja kujakappaa. Mökillä ompelin verhot poljettavalla ompelukoneella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi